Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Troelsgaard & Company

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender I noget til dem??

Jeg ved de forhandler tøj i forskellige mærker, men har i dag hørt - at det er kopivarer! Det er jeg ikke interesseret i at handle med. Jeg har haft møde med ejeren af firmaet, men jeg fik ikke spurgt ham om varernes ægthed.

Så hvis I ved noget - godt eller skidt - så lad mig det høre snarest.

Hilsen

Mousel

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:50
Var det ikke dem der var i Operation X på TV2?

mvh Carsten

Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:43
Jeg har snakket med ham et par et par gange og jeg synes ikke udfra det jeg har talt med ham, han er til at stole på.

F.eks  sendte han mig en standardiseret mail med forkert navn ( hvor seriøst er det)

Han skrev også at de havde mange kunder hverdag og de bestilte for mellem 10000 og 1.2 mio. kr. ( ville en virksomhed som solgte for flere hundrede mio. hvert år ikke have en salgsafd. istedet for at ejeren som man snakker med hvergang.)

Sidste ting: jeg fik en masse matriale fra Troelsgaard og en af de ting jeg bed mærke i var diesel sommer 06 jeans, der ved jeg Diesel har KUN en distributør i dk, og om det er ægte eller ej er det nok ikke helt noget Diesel ved om.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:30
Jo det var vist dem var på TV og de havde store forklaringsproblemer mht. ægtheden.

Jeg ville nok holde mig fra at handle med dem!

Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 22:53
Jo det er UÆGTE varer..Ham kineseren eller hvad han nu er troelsggard blev bustet på tv2.
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 01:20
hi :D

Det er fake varer han forhandler med, han er også i retssag om det lige pt ;)

Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 08:36
Tak for jeres svar.

Jeg har ledt på tv2 efter det indslag , men kan ikke finde det...ville ellers gerne se det.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej

Jeg kender til firmaet og kan uden tvivl sige at han har handlet med kopivarer. Jeg har selv ført retsag mod dem og han valgte så at indgå forlig. Jeg har selvfølgelig ikke fået nogen betaling endnu da manden "ingen penge". Det var også den "kære" john troelsgaard, der var i TV2.

http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=3890280

et par andre hurtige..

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:57
En jeg kender skrev under på kontrakt med Trendworld og betalte 15000 kr

For det skulle han så få en hjemmeside som han ikke selv skulle opdatere, men kun have procenter af salget fra siden og for 10.000 kr tøj

Efter han havde betalt pengene, så jeg de papirer, han havde fået udleveret og der var bare SÅ! mange ting i, jeg kunne se var usande, uden logik og absolut uden indtjening for ham jeg kender.. selv om jeg ikke har mere end almindeligt kendskab til lovgivningen

Et par eksempler..

Hjemmesiden han fik var magen til alle de andre "forhandleres" hjemmesider - det går primært ud på at skaffe nye forhandlere - dvs når der er 200 nye forhandlere er der også 200 nye ens hjemmesider..

Fortjenesten var 30 % - Hvilket er en meget lav fortjenste når det gælder tøjsalg Desuden skulle forhandleren selv betale udgifterne til fragt, hvilket var ca 30 kr pr ordre - Så kan man selv regne ud, hvor meget forhandleren tjener, hvis man sælger en tshirt til 100 kr

I følge Troelsgaard var tøjet sidste nye mode - I følge en bekendt som ejer en tøjforretning, var tøjet min. et par år gammel og salgsprisen alt for høj og i hvertfald en del af det kopivarer, en anden stor del parallelimport

I følge Troelsgaard skulle min bekendt kunne tjene hurtige penge ved at finde nye forhandlere.. Da vi regnede hans meget indviklede regnestykke efter, kunne man se, at han skulle skaffe knap 50 forhandlere, som hver i sær skulle lægge 15000 kr, før han havde bare sine egne indskudte penge hjemme igen

Min bekendte kunne ikke selv vælge tøjet han fik- det var en "standard opstartspakke" og det mest solgte tøj ifølge troelsgaard - Da det blev pakket ud hjemme, kunne vi se, at det absolut ikke ligefrem var den nyeste mode og ikke ville kunne sælges til de priser troelsgaard havde påstået.

Min bekendte har stadig tøjet liggende der hjemme og har fået sig en dyr lærestreg - heldigvis nåede han ikke at få andre med i det og han har "kun" tabt de 15000

Nogle af de ting der faldt mig i øjnene var fx Trendworld gør et meget stort nummer ud af at fortælle om hvor mange penge du kan få ud af at skaffe nye forhandlere - og de fortæller intet om fx tøjmærkerne og den slags. Alt hvad de laver går ud på at tjene på nye medlemmer og ikke på den varer de sælger - hvilket indikere at det ikke er et helt almindeligt fortagene.

Det er også påfaldende at de ikke kendte lovgivningen for websalg ordentligt, fx returret, selv om de jo forærer hver forhandler en webshop

Da min bekendt fandt ud af vha søgning på nettet, hvad ham troelsgaard var for en, ringede han til ham og konfronterede ham med retsagen ham tabte - Troelsgaards svar var, at da han havde indgået forlig inden afgørelse i retsagen, var det bevis på at det ikke var kopivarer han solgte.. Hmm.

Forresten er Trendworld officielt ejet af hans kone og ikke ham selv, efter hvad vi fandt ud af

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 08:27
Hej Nina

Hvis din bekendte stadig har tøjet liggende og der er kopivarer imellem.. fra lad os sige Diesel, Lacoste, Dior og lign. - vil det sige at Troelsgaard har overtrådt det forlig har har skrevet under på og det er uanset om det er konen, der ejer firmaet eller ej. Jeg ved at den advokat, der tager sig af fleste store mærkers rettigheder i Danmark, er Jeppe Brogård Clausen fra MAQS Lawfirm - han skulle nok være til at finde hvis man fik lyst til det.

mvh.

Kasper

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)