En jeg kender skrev under på kontrakt med Trendworld og betalte 15000 kr
For det skulle han så få en
hjemmeside som han ikke selv skulle opdatere, men kun have procenter af salget fra siden og for 10.000 kr tøj
Efter han havde betalt pengene, så jeg de papirer, han havde fået udleveret og der var bare SÅ! mange ting i, jeg kunne se var usande, uden logik og absolut uden
indtjening for ham jeg kender.. selv om jeg ikke har mere end almindeligt kendskab til lovgivningen
Et par eksempler..
Hjemmesiden han fik var magen til alle de andre "forhandleres"
hjemmesider - det går primært ud på at skaffe nye forhandlere - dvs når der er 200 nye forhandlere er der også 200 nye ens hjemmesider..
Fortjenesten var 30 % - Hvilket er en meget lav fortjenste når det gælder tøjsalg Desuden skulle forhandleren selv betale udgifterne til fragt, hvilket var ca 30 kr
pr ordre - Så kan man selv regne ud, hvor meget forhandleren tjener, hvis man sælger en tshirt til 100 kr
I følge Troelsgaard var tøjet sidste nye
mode - I følge en bekendt som ejer en tøjforretning, var tøjet min. et par år gammel og salgsprisen alt for høj og i hvertfald en del af det kopivarer, en anden stor del
parallelimport
I følge Troelsgaard skulle min bekendt kunne tjene hurtige penge ved at finde nye forhandlere.. Da vi regnede hans meget indviklede regnestykke efter, kunne man se, at han skulle skaffe knap 50 forhandlere, som hver i sær skulle lægge 15000 kr, før han havde bare sine egne indskudte penge hjemme igen
Min bekendte kunne ikke selv vælge tøjet han fik- det var en "standard opstartspakke" og det mest solgte tøj ifølge troelsgaard - Da det blev pakket ud hjemme, kunne vi se, at det absolut ikke ligefrem var den nyeste mode og ikke ville kunne sælges til de priser troelsgaard havde påstået.
Min bekendte har stadig tøjet liggende der hjemme og har fået sig en dyr lærestreg - heldigvis nåede han ikke at få andre med i det og han har "kun" tabt de 15000
Nogle af de ting der faldt mig i øjnene var fx Trendworld gør et meget stort nummer ud af at fortælle om hvor mange penge du kan få ud af at skaffe nye forhandlere - og de fortæller intet om fx tøjmærkerne og den slags. Alt hvad de laver går ud på at tjene på nye medlemmer og ikke på den varer de sælger - hvilket indikere at det ikke er et helt almindeligt fortagene.
Det er også påfaldende at de ikke kendte lovgivningen for websalg ordentligt, fx returret, selv om de jo forærer hver forhandler en
webshop
Da min bekendt fandt ud af vha søgning på
nettet, hvad ham troelsgaard var for en, ringede han til ham og konfronterede ham med retsagen ham tabte - Troelsgaards svar var, at da han havde indgået forlig inden afgørelse i retsagen, var det bevis på at det ikke var kopivarer han solgte.. Hmm.
Forresten er Trendworld officielt ejet af hans kone og ikke ham selv, efter hvad vi fandt ud af