Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger I brevpapir?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg set diverse tilbud på iværksætter-startpakker som indeholder design af logo, tryk af visitkort, brevpapir, kuverter osv., og så tænker jeg "behøver jeg brevpapir??"

Altså naturligvis skal de breve jeg sender ud, have mit logo på, men er det nødvendigt at få det trykt på papiret? Er det ikke nok at have en god printer og så have sit "brevpapir" som Word-skabelon på sin pc i stedet for? Sådan fungerer det da i de firmaer jeg selv er/har været ansat i... Jeg synes det andet er lidt overkill.

Hvad siger I - bruger I trykt brevpapir?

Anja
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Det har jeg i hvert fald tænkt mig at gøre, når jeg går i luften med min hjemmeside m.m. - det er da med til at holde omkostningerne nede - du kan også vælge at købe blankt papir til printeren - det overvejer jeg selv..
 
Mvh.
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Jeg har to kasser med trykt brevpapir for lukkede projekter liggende, så hvis du hedder Hans, har kontor på Anlægstorvet 2 i Struer og kan nøjes med et brugt logo, så har jeg måske en billig løsning til dig.
 
Nu lader jeg printeren klar skærene.
 
mvh Hans 
Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja.
Jeps, vi bruger trykt brevpapir - og trykte visitkort, kuverter og brochurer. Men det handler meget om image. Hvor vigtigt er image for dig og din virksomhed?
Den lille selvstændige programmør med under en håndfuld faste kunder har nok ikke samme behov for at pleje sit image som f.eks. et reklamebureau.
 
Jeg synes man kan se stor forskel på det trykte og det printede, selvom man efterhånden kan få det i en ganske flot kvalitet. Så gør dig nogle tanker om hvor vigtigt din virksomheds image er og vælg en løsning udfra det.
 
Held og lykke
 
De bedste hilsner,
Pouline
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Her bruges digitalt brevpapir (pdf). Kun visitkort laves ude i byen. Skal der absolut leveres et analogt brev kommer det ud på en farvelaser. De er ekstremt venlige i indkøbspris og kvalitet.
 
Det bliver først nødvendigt med trykt papir i det øjeblik noget at designet går ud over kanten og dermed kræver beskæring, eller papiret er i en tung eller speciel kavlitet.
 
Hvis du shopper en af de der iværksætterkassetilbud kun du jo sige du vil have det som skabeloner du selv kan skrive i, men hvor designet er låst.

 

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi bruger generelt MEGET sjældent brevpapir, og papir generelt når det skal ud af huset.

Vi bruger elektronisk brevpapir som vi ligger ind som baggrund i PDF filer, og det giver et fantastisk resultat.
Det gælder både skrivelser og faktura.

...de 10 gange om året der skal sendes noget ud af huset printer vi det i topkvalitet på vores farvelaser (har lavet en farveprofil så det ser helt rigtigt ud på vores egne udskrifter), på noget lækkert papir.

Som udgangspunkt sender vi aldrig WORD filer, da det kan se MEGET forskelligt ud afhængigt af slutbrugerens opsætning, version mm.
...plus at WORD generelt stinker til DTP, filerne kan redigeres, fylder meget med grafik mm.

Af tryksager er det stort set kun visitkort, brochurer og kampagnemateriale som bannere mm.
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/2/2006 12:36:17 PM
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

hvis du hedder Hans, har kontor på Anlægstorvet 2 i Struer og kan nøjes med et brugt logo, så har jeg måske en billig løsning til dig.



Hans, jeg tror jeg elsker dig!

Anja
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
  Det siger vel nærmest sig selv at MediaMouse bruger trykt brevpapir - i og med at det jo netop er noget af det vi laver....
 
Jeg vil give Pauline ret i, at det kommer meget an på hvilket image man vil sende. Men det kommer også an på mængden af breve man forventer at sende. Det er jo hul i hovedet at få lavet flere tusinde ark brevpapir, hvis man kun sender et brev om ugen...
 
Der er dog nogle forskellige muligheder hvad angår tryk af brevpapir:
- Offset
- Digitaltryk
- Digitalprint
 
Digitalprint kan ligesom digitaltryk laves i meget små oplag (helt ned til ét eksemplar).
Digitalprintet kan dog kun benyttes på visse typer papir som ikke er alt for sugende. Digitalprint er fuldstændig ligesom det man kan lave med sin egen printer derhjemme - der er dog den forskel at det bliver lavet på produktionsudstyr som er designet til at kører mange tusinde eksemplarer. Endvidere er der forskellige muligheder for justeringer af farver og opløsning som ikke findes i en hjemmeprinter. Sidst og ikke mindst benyttes der solvent blæk, som er vandfast og lysægte. Da der er tale om blæk der indfarver papiret, så kan papiret efterfølgende benyttes i laserprintere m.m. uden problemer.
Problemet med digitalprint er dog, at stykprisen er ret høj, set i forhold til offset.
 
Digitaltryk er det som mange lavpristrykkerier benytter sig af. Det har de samme fordele omkring små oplag som digitalprint. Digitaltryk er dog stadig et stykke fra offset-kvaliteten som digitalprint ellers ligger tæt op af (i nogle tilfælde endda højere). Digitaltryk er, imodsætning til digitalprint, baseret på toner i enten flydende eller fast form (pulver - mest benyttet). Denne toner brændes derefter fast i papiret ved hjælp af en såkaldt fuser - fuldstændig ligesom i en normal laserprinter.
Problemet er blot, at tryksager som trykt med denne teknik, ikke bør komme i en laserprinter eller en kopimaskine. Det er der dog mange af trykkerierne som "glemmer" at fortælle eller simpelthen ikke ved. Men problemet er netop, at når toneren er blevet brændt fast, så kan processen også "køre baglæns" når toneren bliver udsat for samme påvirkning igen. Og det er jo lige præcis det som sker i en laserprinter hvor det printede bliver brændt fast med en fuser. I det tilfælde vil det tryk som allerede er på brevpapiret kunne risikere at smitte af på tromler m.m. i laserprinteren og derved på de efterfølgende stykker papir. Det sker dog sjældent, men Xerox som producerer digtaltrykkemaskiner, kopimaskiner og laserprintere siger selv at man ikke må tage et digitaltrykt stykke papir og køre det igennem en laserprinter.
 
På baggrund af det, så digitaltrykker vi også kun brevpapir til kunder som udelukkende vil benytte det i en blækprinter. Eller er det digitalprintet eller offsettrykt brevpapir.
 
Offsettrykket er det bedste til brevpapir (og så meget andet), men har den ulempe at det kræver et større oplag, før at stykprisen begynder at falde mærkbart. Balancen kommer an på hvor mange farver der skal trykkes med, men ved tryk med én farve ligger grænsen omkring de 500 stk. Ved fuld 4-farve ligger den omkring de 1.000 stk. afhængigt af hvor meget af arket der skal farve på.
 
Så er der lidt at tænke over
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)