Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lyd som markedsf�ring / branding????

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er goft sagt to skoler indenfor markedsføring.

Den ene handler om at "afbryde" målgruppen, der hvor de er - i aviser, TV-programmer, S-togsstationer osv. Når målgruppen vender sig til et givent "støv-niveau", og derfor reagerer mindre, skrues der bare op for larmen. Det er efter min mening en dødssejler. Hvis lyd i branding og markedsføring går samme vej - f.eks. ved at afbryde den musik JEG har valgt at høre på min computer, tror jeg lyd vil lide samme skæbne og nedadgående kurver som vi ser i meget andet "afbrydende" markedsføring.

Den anden skole handler om at imødekomme folk der hvor de er, som det f.eks. er tilfældet med søgemaskiner, permission marketing og mange andre metoder. Her bygges der på tillid og brugernes initiativ, frem for irretation og afbrydelser. Og det er jo helt tydeligt at denne skole vinmder frem i disse år. Se bare på stigningen i de budgetter der bruges på f.eks. markedsføring i søgemaskiner - 30-70% stigning om året. Hvordan går det med budgetterne for TV- og avis-reklamer? :)
Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:04
Så er det da bare fjong det er søgemaskiner du arbejder med Mikkel(:

Hvad bliver det næste...at du kan vælge hvilken lyd du vil have på den film der kommer i aften kl 2100? Eller hvilken lyd DU vil have i en Coca Cola reklame? Søgemaskine optimering kan også have sine faldetrin. Det er jo en stor gang manipulation og så kan du kalde det for at imødekomme folk hvor de er ..Vi kan også bare skrue helt ned for fjernsynet, så bliver vi heller ikke irreteret, når vi tænder for det(: Og så kan man blive ved...

Der er masser af muligheder for netop at kombinere søgemaskine / tracking i forhold til målgruppe og derved implementere lyd. Så er man mere sikker på, at det er den rigtige målgruppe der hopper ind på en given website/firma, som kan forstærke sit budskab overfor målgruppen ved at bruge lyden også..

Willward Brown research i 2005 dokumenterede, at lyd i online reklamer øger brand awareness med ca 15%

LYDDESIGN HANDLER NØDVENDIGVIS IKKE OM MERE LYD! Det handler om bevidst at overveje, hvordan vi benytter lyden Fx i kommunikation, i vores hjem og i det offentlige rum mv.(:

Jeg er sikker på dansk blindesamfund vil blive glade for mere lyd på internettet .

Som nævnt tidligere Mikkel Demib - Så er jeg endnu engang enig i, at der skal være en vis etik omkring brugen af lyd på internettet således, at den netop ikke fungerer, som en irretationsfaktor eller at et website druknes i lyd

God lørdag til jer alle(:

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:13
> Der er masser af muligheder for netop at kombinere søgemaskine / tracking i forhold til målgruppe og derved implementere lyd.

Forklar mig lige, hvordan du via søgemaskiner og tracking kan vide om jeg bruger lyden på min computer til noget andet  - f.eks. at høre musik, netradio etc? Jeg har svært ved at se hvordan det kan lade sig gøre ...

> Hvad bliver det næste...at du kan vælge hvilken lyd du vil have på den film der kommer i aften kl 2100?

På mit TV følger lyden den kanal jeg vælger, helt i modsætning til min computer, hvor jeg ofte lyter på netradio fra et website, mens jeg surfer på et andet, og henter mail fra et tredie. Hvis et website vælger at afbryde mig i dette valg, så bliver jeg irreteret og det skader denne virksomhed (helt konkret ved at jeg fravælger dem)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:18
Jeg synes iøvrigt det er værd at bemærke, at "branding", som Martin også tit har pointeret, alt for ofte bliver brugt som en dårlig undskylding for reklamer der ikke kan betale sig - som ikke sælger en skid. Nååhh, ja, men du får jo branding. Og hva så? Hvis det ikke fører til mere salg, og en bedre bundlinie i min virksomhed såp er det sgu ret ligegyldigt.

Branding er fint nok for kæmpe store virksomheder, men for 99% af alle almindelige virksomheder er "branding" en af de største hoax der nogensinde har været i reklamebranchen.
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:43
Hej

Nu er tråden efterhånden ved at være så lang, så jeg kan ikke lige huske, hvem der startede tråden. Med hensyn til lyd på Internettet, så synes jeg at du skal fokusere på lyd i flash-præsentationer, som efterhånden dukker op hos flere og flere websites, hvor man vil forklare sit produkt lidt mere i dybden.

Jeg vil give de andre ret i, at man som bruger ikke uforvarende skal virvles ind i en koncertsal, når man dukker op på en hjemmeside.

Det har selv irriteret mig, når jeg er kommet til at skøjte henover en videoreklame på Tv2 og så går det ellers bare igang med Dongs reklamer og fodbolde mig her og der.

Jeg mener:

At lyd på hjemmesider, som udgangspunkt, skal være slået fra.

At lyd som oftest hører sig til på live produktpræsentationer, hvor brugeren er varskoet først.

Og hvis du kigger på alle de flash-præsentationer af produkter, som efterhånden skyder frem, så er det bare med at komme igang. Jeg tror, at der er et marked....Hvis brugeren får lov til at vælge.

Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:10
Hej alle,

Hm... Jeg startede denne tråd for lang tid siden, og til min store forbløffelse kan jeg se, at den nu har fået nyt liv.

Helt kort, så er jeg ikke gået videre med lyd/branding tanken, bl.a. fordi jeg synes at internettet (som det er nu) ikke egner sig til afbrydende musik/lyd. F.eks. er lydsiden på Martin Lindstrøms hjemmeside pisse irriterende for at sige det ligeud. Jeg er, efter noget research og almindelig nysgerrighed indenfor området, nået til den konklusion, at jeg overvejende er enig med de argumenter, der har været fremført om at lyd aktivt skal kunne vælges til af brugeren.

Tilsvarende har jeg i forbindelse med min nysgerrighed af lyd/brand markedet i sin tid signet op til netop audiowises nyhedsbrev, og må desværre melde, at oplevelsen (for mit vedkommende) har været meget negativ. Først og fremmest, så frøs mit mailprogram i sammesplitsekund en audiowise lydmail blev valgt, men det skyldes nok, at jeg er på Mac OS X noget af tiden (og så er det jo ens egen skyld, ikke?). Resultatet var, at jeg efter ca. 200 forsøg endlig havde held til at klikke på mailen og nå at trykke "slet" før det gik galt.

Bortset fra det, så har debatten da taget en spændende drejning....  

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:19
Hej alle,

Jeg spurgte tidligere i debatten til det tekniske, og nu har jeg efterhånden fået det løst.

Kunne være spændende med en melding fra jer på forsøget- dur det eller skal jeg hellere skrotte det?

Det er 30sekunders tale, som man skal tilvælge på sitet www.danagora.com

I er velkomne til at bruge koden, som jeg fandt på eksperten.dk!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 19. Jan 07
Skrevet kl. 11:28
Hej Mikkel,

Mht til dine spørgsmål vedr. tracking/søgemaskiner og lyd, må jeg desværre skuffe dig pt. med et svar. Dette netop fordi vi er i gang med en løsning hertil med en partner på området, så jeg kan på nuværende ikke sige yderligere, men vil klart sende dig det, når vi er færdige med projektet(:

Tilmeldt 19. Jan 07
Skrevet kl. 11:34
Hej LOOPBOX

Jeg er da meget ked din oplevelse mht til nyhedsbrevet. Så kan jeg glædeligvis meddele, at vi har ca 1000 modtager af vores nyhedsbreve (inkl. lyd), som finder dem ganske informative og nyskabende.Yderligere, så har man jo også valget om at framelde sig det igen, hvis det ikke lige falder i smag

Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:36
He he...

Tag det nu ikke personligt. Jeg har skam afmeldt forlængst, og som jeg antydede, så er det nok kun et issue på Mac OS X. Jeg er sikker på, at teknikken funger fint på Windows platformen...

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)