Jeg går og roder en del med lyd i diverse afskygninger. Nogle gange ynder jeg at kalde det musik, men lad os bare kalde det lyd i denne sammenhæng. ![]() Har læst om firmaet Audiolistic i "Iværksætteren", som har specialiseret sig i lyd-logoer. At tilføre et firmas logo og brand en tredje dimension, som de selv formulerer det. Det kan både være lyd til hjemmside, ventetone, mobilringetone, opstartslyd på computer osv. Hvad siger jeres erfaring og ikke mindst mavefornemmelse når det kommer til lyd, som en aktiv del af fremtidens markedsføring og branding? Bliver lyd nogensinde et hit på hjemmesider? Langt størstedelen har ikke lyd på nuværende tidspunkt, og jeg skal da være den første til at indrømme at det i nogle tilfælde kan være et forstyrrende element. For nu er der tale om en pludselig indskydelse fra min side, men det virker da som et spændende marked hvis der ellers kommer gang i det på et tidspunkt. Derfor ville jeg blive glad for lidt feedback fra jer for at få en fornemmelse om det evt. skulle være noget at bruge krudt på. Det er ikke helt det samme koncept (som Audiolistic) jeg har i tankerne, men det er på mange måder beslægtet. mvh Kim |
Lyd til hjemmesider var et hit for private i 90''erne. Og vi ved alle at det ALDRIG kommer igen, det er bare et forstyrende ellement.
De eneste 2 slags firmaer der kan have lyd på deres hjemmesider uden man bliver vildt irreteret er Radiostationer og Diskoteker. Alle andre steder med respekt for sig selv, holder fingrene langt fra den slags :-)
mvh
Henrik Meyer