Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post DK hæver priserne igen

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Ved ikke hvor meget fragten betyder for kunden, men det kunne bestemt være interessant at undersøge.

For mig som virksomhed vil jeg helst sende dem som pakke med forsikring, men hvis jeg mister 25 % af potentielle kunder fordi de ikke vil give 60 kr. for at få en lille pakke sendt....jamen så vil jeg skam godt yde den service at sende som maxibrev til 20,5 kr. og tage det fulde ansvar....hvis det da giver 25% flere kunder.

Så ryger der en pakke engang imellem, postdanmark kvajer sig eller man rammer en "uærlig" kunde der nægter at have modtaget varen.

I sidste ende skal man jo vide om det kan betale sig eller at ...at yde denne ekstra service for kunden.

Nogen der har praktiske erfaringer om det kan betale sig?

Jeg tror det er meget afhængig af branchen. Jeg sælger ventetøj mm, og for mig giver det mærkbart flere kunder, at have sat porto ned fra 45 til 39 kroner og samtidig have sænket grænsen for fri fragt fra 600 til 200 kr.

Jeg har en stigning i omsætningen på mere end 50%, og jeg har en avance på mellem 80 og 100 (op til 200 % på nogle varer) ... også når jeg regner den opkrævede porto med.

For mig har det helt sikkert kunnet betale sig ... men er bare ærgerlig over, at PostDK sluger så stor en del af min omsætning. Cirka 10%, og det stiger jo en del her fra nytår.

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 17:39

Jeg har også en fast pris på 35 kr på forsendelse, og sender som regel som brev med postdk. Jeg har ikke de store problemer med at forsendelser der bliver væk. Isoleret set giver det underskud, men en højere pris tror jeg vil skræmme flere kunder væk. Der er jo også fordele ved at have internet butik, lavere husleje, mindre udgifter til inventar osv.

Jeg har ikke den store fidus til de der konkurrende transport firmaer, jeg har ventet hjemme en dag hvor de har påstået at der ikke var nogen hjemme - jeg kan ikke huske hvem det var, men jeg har da læst om andre der har samme problem. Jeg kender ikke noget til en pakkeshop her i området men det er nok for også langt ude.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 18:03

Hanne Eskerod:

Jeg tror det er meget afhængig af branchen. Jeg sælger ventetøj mm, og for mig giver det mærkbart flere kunder,
at have sat porto ned fra 45 til 39 kroner og samtidig have sænket grænsen for fri fragt fra 600 til 200 kr.

"95% af alle køber for mere end kr. 200,00" - så er vi lidt tilbage til at porto, er ren udgift for dig :-(

Der er det så at jeg har valgt, at det ikke er gratis at sende varer ...
og jeg tror som sagt på, at langt de fleste kunder kan acceptere dette ...

uden at have det helt nøjagtige tal, vil jeg tror at jeg får dækket omkring 90% af alle mine porto-udgifter,
så det bliver til rigtig mange tusinde kroner pr. år, som kan læses direkte på bundlinien ...

godt jeg ikke er i tøjbranchen :-)

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 18:17

Kim F. Rasmussen:
Der er jo også fordele ved at have internet butik, lavere husleje, mindre udgifter til inventar osv.

Du har da ret i at huslejen er mindre, men udgiften til Google Adwords og andre tiltag på nettet, løber for os, op i adskillige tusind kroner hver månede, så at udgifterne er så meget bedre, er jeg ikke helt enig i :-(

Kim F. Rasmussen:
Jeg har ikke den store fidus til de der konkurrende transport firmaer, jeg har ventet hjemme en dag hvor de har påstået at der ikke var nogen hjemme - jeg kan ikke huske hvem det var, men jeg har da læst om andre der har samme problem. Jeg kender ikke noget til en pakkeshop her i området men det er nok for også langt ude.

Ja, det kender jeg også godt til, men her er PostDK ikke et hak bedre, det har jeg oplevet flere gange, alene i 2008 ...

GLS Pakkeshop konceptet halter stadig lidt, men jeg beder da til at det bliver bedre fremover ... så der kan komme reel konkurrence til PostDK ... jeg tror faktisk jeg i 2009, vil sætte taksten ned på GLS portoen (tage et mindre tab på alle ordre) og sætte PostDK taksten op ... så der kommer en større forskel mellem de to ... måske kan man puste lidt til ilden :-)

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 18:33

Kenneth Boysen:

Ved ikke hvor meget fragten betyder for kunden, men det kunne bestemt være interessant at undersøge.
For mig som virksomhed vil jeg helst sende dem som pakke med forsikring, men hvis jeg mister 25 % af potentielle kunder fordi de ikke vil give 60 kr. for at få en lille pakke sendt....jamen så vil jeg skam godt yde den service at sende som maxibrev til 20,5 kr. og tage det fulde ansvar....hvis det da giver 25% flere kunder. Så ryger der en pakke engang imellem, postdanmark kvajer sig eller man rammer en "uærlig" kunde der nægter at have modtaget varen.
I sidste ende skal man jo vide om det kan betale sig eller at ...at yde denne ekstra service for kunden.

Nu har jeg ikke lavet en videnskabelig undersøgelse, men tidl. prøvede jeg mig lidt frem med forskellige beløbsgrænser for hvornår en vare ville blive sendt franko.

Uanset om grænsen var kr. 500,00, 800,00, 1.000,00 eller 2.000,00, fik jeg stadig flere ordre på beløber mere eller mindre lige under grænsen. Faktisk oplevede jeg at flere ordre fik gratis fragt, udelukkende fordi den vare der blev købt, prismæssigt lå over grænsen. Det gav altså ikke egentlig mersalg, så det var selvsagt med til at jeg besluttede at fjerne den fragtfri grænse.

Vedr. maxibrev har jeg oplevet en fin interesse (ca. 20% af alle bestillinger), selvom at jeg (ulovligt) skriver at det er på kundens eget ansvar! De 2-3 gange i år, der er bortkommet en vare, har jeg alligevel uden diskussion, erstattet varen :-) ... det med "kundens eget ansvar" er mere for at få folk til at tænke sig om inden køb.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:00

Kenneth Boysen:

Jeg sender en del mindre pakker, men der er rigtig mange af mine ordrer, der sendes som breve (alt op til 500 g, dvs. op til 2.5 m stof). Jeg har ALDRIG fået en reklamation fra en kunde, der ikke har modtaget varen. Det hører vel med til historien, at bomuldstoffer nok ikke er det mest tyvetækkelige, og mine kunder primært er i en aldersgruppe med lidt 'gammeldags' moralbegreber.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)