Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fion.dk

Side 7 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pia Glasdam

Hvis du vil citere mig, så være sød at gøre det korrekt!

Jeg skrev at du MAKSIMALT kunne komme op på 1.950,- kr, hvis du bruger din klikbegrænser, og kun under forudsætning af at du har haft min. 1428 (uden begrænsning) klik til din side og mere end 15833 visninger, samt modtaget for 1000,- kr. bannere.

Den typiske regning ligger på mellem 100,- og 1300,-

Med hensyn til at få ændret/omprogrammeret Java scriptet, så skulle vi jo lige have præciseret problemet og derefter have det programmeret. Som du nok ved har vi i samme periode fået 8 nye servere installeret, for at klare trafikken og har stadig en pukkel på knap 200 butikker, som stadig venter på at blive lagt op på fion.dk. Programmørerne har derfor haft rigeligt at se til, men nu er det heldigvis programmeret færdigt.

Jeg lovede at komme tilbage med et navn, du kan ringe til på Scannet, for at få bekræftet, det med trackingen. Ham vi har været i kontakt med hedder Kenneth Lutzke.

Med venlig hilsen

Nicky

Direktør

Nicky Glaven

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicky - og alle andre

Har nu endelig læst den meget lange tråd igennem. Må indrømme at jeg får kvalme over alle disse såkaldte hyklere der råber og skriger op over det ene og det andet. Det irriterer mig også grænseløst at folk begynder at snakke negativt om firmaet på et debatforum og samtidig spørg andre, der ikke har noget som helst med fion at gøre, om hvad de synes eller mener om firmaet.

Det er fair nok at stille spørgsmålstegn hvis man er blevet taget i røven. Men småting som at ens webshop ikke er blevet sat op indenfor et par dage eller at man har fået for mange visninger, som man oven i købet ikke engang skal betale ekstra for.. Helt ærligt, det er business folkens. Vågn dog op til den virkelig verden. Vi er mennesker og vi laver forretninger. Nogle gange lover man nogle ting som man ikke kan overholde, ja det sker rent faktisk. Og når det så ydermere er en nystartet virksomhed, der gir den så meget gas som Fion gør, så kan jeg slet ikke forstå man stiller spørgsmålstegn ved det. For mig virker det som om at der er nogle shopejere, kunder hos Fion, der har brugt nogle penge og ikke har set resultat med det samme, skynder sig at skrige op fordi de er bange for at de er blevet scammet. Til jer vil jeg bar sige, få dog styr på tingene inden I laver en handel, hvis I er så usikre.

Jeg synes at det virker som om Nicky og Fion prøver at køre en ganske legitim og udmærket forretning. At der er småting som deres egen omtale af deres markedsføring der måske virker lidt overdrevet burde ikke skabe det store røre i andedammen. Men det gør det alligevel fordi der sidder en del hyklere på det her forum, der bar skal råbe spam/scam højt ligeså snart de øjner en mulighed for det.

Løsn dog op folkens.. Det fint at være skeptisk, men vær det på et mere respektabelt niveau. Det er trættende at læse al jeres pludderpladder blabla.. eller hvad man nu end skal kalde det.

Til sidst skal det lige siges at jeg intet har med Fion at gøre, jeg har heller ikke set nogle reklamer for dem (jeg ser og ejer ikke et tv Cool) Jeg har faktisk først lært Fion at kende for en time siden ca. da jeg begyndte at læse starten af denne tråd.

Jeg har været inde og kigge på siden nu og jeg synes det virker som et vildt fedt koncept og det virker meget ambitiøst. Jeg vil ønske jer al held og lykke og så vil jeg lige pointere at jeg selv handler på nettet flere gange om måneden, som forbruger. Herunder elektroniske ting, dagligvarer og meget mere. Hvis jeg selv skulle ønske at gøre brug af Fion.dk, så skal der være en mulighed for at vælge.. nej undskyld.. dobbelttjekkede lige og kan se at I allerede giver muligheden for at man kan sortere varerne efter pris. Det er bar ikke så øjensynligt, det kunne helt sikkert godt forbedres. Ligesom du kan vælge det i en topbar når du søger på sider som pixmania.com, qxl.dk, dba.dk, kelkoo.dk osv.

Anyway.. ka ellers godt lide side og koncept. Jeg smider en besked herinde når og hvis jeg køber min første vare som forbruger på Fion Smile

 

Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

 

Som ny bruger af internettet, kan jeg kun sige KANON koncept

 

Jeg har allerede handlet 2 gange.

 

Endelige et sted hvor jeg ikke behøver at bekymrer mig om butikken bag hjemmesiden. Fion garanterer jo mit køb, bare ved at jeg opretter mig på deres side.

 

Jeg har fremadrettet taget den beslutning at jeg kun vil handle med butikker som er tilsluttet fion. Begrundelse hertil er at jeg på ingen måde har lyst til at gamble med min penge ( Det ses jo efterhånden dagligt i presse at andre gambler vores penge væk  med alle  konkurserne hos banker, pensionsselskaber mv. J)jeg mener at hvis en butik ikke vil være med til at sikre os bruger vil de ikke få handler fra mig hvilket jeg håber andre forbruger af internettet ligeledes vil få øjnene op for..

 

Hvis der som jeg har læst i de andre indslag absolutJ skal være kritik kunne jeg godt ønske at det var lidt nemmere at finde hvad man søger!

 

Tak for det gode initiativ. Glæder mig meget til at følge udviklingen hos fion.dk med forhåbentligt mange flere butikker således at jeg kan foretage alle min køb over nettet og sparer tid i lange butiks køer og hygge mig med min familie i stedet forJ

 

God jul til alle. ( De første varer fra fion er modtaget på hjemmeadressen  J)

 

Hilsen

 

Nybegynderen

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

TIl nybegynderen:

Når du betaler med dankort på en internetbutik er du allerede sikret. Er der problemer, er det banken der skal tage kampen op med internetbutikken. Banken garanterer jo allerede at du får dine penge tilbage hvis du ikke modtager varerne.

Endvidere skal man, ifølge FION's betingelser selv forsøge gennem banken og diverse andre kanaler at hente pengene tilbage.

Jeg mener ikke at de løser et reelt behov. Det svarer lidt til alle de tillægsforsikringer man kan købe når man køber et tv. Ting der allerede er dækket af købeloven og indboforsikringer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

TIl Joel H:

Det er da meget relevant at diskutere og spørge om andres holdning til Fion, eftersom vi er mange der bliver ringet op af alle mulige sælgere. Nogle gange kan det være svært at gennemskue et koncept og om det er noget man vil bruge tid/penge på. Så er Amino da et perfekt sted at høre andres mening.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nybegynderen:
Jeg har fremadrettet taget den beslutning at jeg kun vil handle med butikker som er tilsluttet fion

Nybegynderen:
hvilket jeg håber andre forbruger af internettet ligeledes vil få øjnene op for..

Nybegynderen:
forhåbentligt mange flere butikker således at jeg kan foretage alle min køb over nettet

Ick! Hmm let gennemskueligt reklameindslag?

Fra Horsens
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle. Ville ellers ikke skrive mere om Fion, men nu kan jeg ikke lade være.

Denne tråd blev vel egentlig oprettet for at få nogle svar på Fion, men det var vel et spørgsmål fra os der har butikker liggende på Fion og om man skulle vælge at have sin shop på Fion. Jeg har aldrig haf noget imod Fion og håber og tror at det er et sikkert sted at handle, men det er det også hvis du handler direkte hos mig, jeg tror ikke at du skal være bange for at handle på nettet og du får ikke større garanti ved Fion efter hvad jeg kan læse. Fion går ind og hjælper hvis shoppen og køber ikke kan blive enige om f. eks. en retur handel, og hvis en shop går konkurs, men hvis en butik går konkurs på Fion, tror jeg nu ikke at der er så mange penge i klemme, som hvis du havde bestilt en flyrejse til hele familien og flyselskabet går konkurs 14 dage før du skal rejse, så er det jo store beløb der snakkes om.

Ja der er også nogle dyre ting på Fion, men nok ikke omkring  kr. 20-30.000, og det var en artikel der var lavet i Ekstrabladet om Fions garanti.

Igen håber jeg at der er flere der vil handle på Fion, men det var reklamen der vr uoverskueligt og meget dyrt for os der er og var på Fion vi skrev lidt om og tror ikke at der er andre der har handlet på Fion er utilfredse, for det er igen ved shoppen du køber dine ting og ikke ved Fion, men igennem Fion

Håber at jeg har gjort alle klar over at jeg ikke er utilfreds med Fion, jeg har bare ikke råd til de dyre reklamer, som  hvad jeg kan se, ikke gav mig kunder, og måske ville der kommer kunder på et tidspunkt, men det ville så alligevel blive  for dyrt, da jeg har klaret mig rigtig godt  uden reklame i de første 3 år.

Os der har shop på internettet, og er her inde, må give mig ret i, at vi bliver nogle gange meget kloger når vi kan bruge dette sted med sine meninger og finde nogle svar på de ting andre der har erfaringer med kan hjælpe os andre med. Derfor tusinde tak til alle der læser og skriver på Amino.

Ønsker alle en rigtig glædelig jul samt et rigtig godt og lykkebringede nytår

 

Pia Glasdam

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Woof.

Woof:

Når du betaler med dankort på en internetbutik er du allerede sikret. Er der problemer, er det banken der skal tage kampen op med internetbutikken. Banken garanterer jo allerede at du får dine penge tilbage hvis du ikke modtager varerne.

Det er ikke helt rigtig. I et tilfælde, nemlig hvis forretningen går konkurs, er du ikke garanteret dine pengene ved dankort betaling (kun hvis du har betalt med internationale kort). Garatien på dankort gælder kun misbrug, og der går en konkurs ikke ind under. Det har været oppe i medierne nogle gange senest her. Fion dækker også ved konkurs... Men man kan diskutere om der vil være ret mange tilfælde hvor den ekstra garanti fra fion kommer i spil. F.eks. skal du have klaget til forbrugerrådet først og fået medhold, og det kan du kun på varer til værdi over 800,- (med enkelte undtagelser). Men fion kan måske give forbrugere der ikke har/gider at sætte sig ordentlig ind i reglerne en ekstra tryghed... Og netop det tror jeg der er et marked for, hvis man ellers kan lykkedes med at få det budskab igennem på betryggende vis.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min kone og mig er blevet enige om, at give fion.dk en chance ifm. med min kones webshop www.milla-petit.dk og en yderligere webshop

som nok kommer til at hedde noget med italien bags!

Vi har møde med dem i januar 2009.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Woof

fion.dk dækker der hvor Dankortet og andre kort ikke dækker, altså ikke blot om du modtager varen eller ej, men i 24 mdr. efter købet, også selvom butikken er gået konkurs. Hvis en butik ikke vil reparere en vare, bytte eller give pengene retur, hvis varen ikke lever op til det man må kunne forvente.

Det er rigtigt at forbrugeren skal bruge de muligheder der allerede er til rådighed, i form af tilbageførsel gennem diverse kort og lign.

fion.dk garanterer at du modtager en erstatning senest 30 efter en afgørelse i forbrugerklagenævnet, uanset om butikken kan eller vil efterleve den.

Det skal også lige nævnes, at er kravet under 700,- kr. udbetales beløbet uden forbrugerklagenævnets afgørelse (gennemsnits handlen på nettet er på ca. 540,-).  

Har forbrugeren problemer med ovenstående, står vi gerne til rådighed med hjælp og vejledning. Vi hjælper endda flere daglige forbrugere, med hvordan de fremsøger det de ønsker at finde. I den forbindelse, vil jeg gerne fortælle at vi har 3 programmører som udelukkende programmerer for at forbedre søgefunktionen, gennem 1000 vis af underkategorier, som forventes at være klar primo januar.

Har fået mange positive tilbagemeldinger fra butikker som har pæne salgstal.

Vil gerne prale lidt: fion.dk har i øjeblikket mellem 15.000 og 20.000 unikke brugere om dagen.

God julehandel til alle.

Nicky

Direktør

Nicky Glaven

Side 7 ud af 8 (80 indlæg)