Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fion.dk

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)
Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der har erfaringer med ovenstående firma.

Jeg har svært ved at finde ud af hvilket selskab der står bag?

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Torben.

Så meget fandt jeg også ud af, ud fra domæne navner.

Ifølge en mail til mig planlægger fion.dk, markedsføring for kr. 10 milioner. Det hænger slet ikke sammen med det firma der hos dk-hostmaster.dk har registret fion.dk.   De har ved udgangen af 2007 negativ Egenkapital.

Jeg er stadig forviret. Har du eller andre erfaringer med fion.dk ?

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

De ringede til mig tidligere på ugen og ville sælge kliks; det havde de ikke succes med :) Som udgangspunkt var prisen fin nok, 70 øre pr. klik, men men men prisen pr. klik er jo kun halvdelen af historien, gutterne eller robotterne der klikker skal jo også helst have et dankort.

 

Jimmy

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jjam:

Er der nogle der har erfaringer med ovenstående firma.

Jeg har svært ved at finde ud af hvilket selskab der står bag?

De ringede til mig for en måned siden. Kom med samme historie om at der ville komme en reklamekampagne til en værdi af 10 mill i hele landet. De ville tilbyde min shop gummihat.dk tre måneder gratis i deres portal. Det ville jeg gerne sagde jeg, men jeg tvivler på at det ville betyde noget eftersom jeg lå nummer 1 på google på ordet kondomer som er mit vigtigste. Det var ligemeget, de ville kunne leveres så meget mere relevant trafik. Ok, fint perle. Men da det ikke kostede noget sagde jeg ja. Men det krævede så at der skulle en af deres kørende konsulenter forbi til et møde hos mig. Det gad jeg ikke sagde jeg. Det tager en halv time sagde han. Men jeg gad ikke, kunne det ikke ordnes via mail o.l? Nej det var fordi de skulle sikre sig seriøsiteten bag virksomheden, min altså. Ok, fint nok, lad os bare droppe det svarede jeg til sidst... Det blev ham der ringede lidt fornærmet over..

/Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, sjovt du nævner det med konsulenten der skulle forbi, det var sælgeren også meget opsat på at jeg lige skulle have, det må da godt nok koste noget tid at skulle ræse rundt til alle. Min 1½-2 time pr. besøg. inkl. transport

 

Jimmy

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Fra  3KINGS Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også blevet kontaktet af fion.dk og undrer mig også over hvor de 10 millioner skulle komme fra. Desuden tror jeg ikke meget på deres forretningsidé. I dag har jeg haft en snak med en sælger hos dem, og kan ikke umiddelbart se hvordan det skulle skade mig at tage i mod deres gratis-tilbud i tre måneder.

Mit førstehåndsindtryk er at det er lidt amatøragtigt, de bruger studerende som "salgskordinatorer" og deres portal ser relativ primitiv ud mht. funktionalitet som man kender det på tilsvarende portaler (findalt.dk eller dba.dk).

Deres målgruppe er tilsynedladende personer der ikke normalt tør/vil handle på nettet - og da jeg handler med noget så simpelt som kaffe vil jeg blive glad for at sælge til deres brugere :-)

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 

Jeg er direktør og indehaver af shoppingportalen fion.dk. Jeg har læst diverse indlæg og kan forstå at der er en del spørgsmål, som bør besvares, før der går for meget selvsving i det.

 

Virksomheden er startet i 1993, under navnet TOP20 og har drevet diverse detailbutikker inden for radio/tv-branchen, cykelbranchen og pladebranchen. Det er denne viden som er fundamentet i vores koncept.

 

TOP20, som er en del af en koncern, med blandt andre NN Music (en af Danmarks største musikgrossister), købte rettighederne til fion.dk i 2003 og har arbejdet på at udvikle konceptet siden, og frasælge diverse butikker. I august måned i år, blev navnet ændret til fion.dk A/S og anpartskapitalen blev forhøjet til kr. 5 mil.

 

Vi er i dag 16 personer ansat og mange flere på vej blandt andre supportere, som telefonisk skal hjælpe kunden til en god handel eller eventuelt en klage.

 

Selve konceptet går ud på at skille de useriøse butikker fra, så forbrugeren kan læne sig tilbage og trygt gennemføre en handel, da vi har lavet hele godkendelsesarbejdet for ham/hende.

 

Hvor andre shoppingportaler skriver at de ikke garanterer noget og fralægger sig ethvert ansvar, går vi mod strømmen og økonomisk garanterer forbrugeren en sikker nethandel.

 

Da vi garanterer forbrugeren op til 5000,- pr. handel, også ved konkurs, lukning og lign. bruger vi rigtig mange penge ( ca. 3000,- pr. butik), på at udsøge, vurdere og tage ud til den enkelte netshop, for at se indehaveren i øjnene og høre om hans logistik og mulighed for at give kunderne hvad de forventer.

 

Vi har i løbet af de sidste 5 uger tilsluttet over 200 netbutikker og tilslutter i øjeblikket mellem 15-20 butikker om dagen. Vi forventer at have rundet 1000 tilsluttede seriøse netbutikker ved årsskiftet.

 

Sitet er ikke åbnet endnu, da der gennemføres en del sikkerhedstjek, samtidigt med at vi er begyndt at lægge butikkernes produkter ind.

 

Til orientering kan oplyses:

Axel Stockholm er ansat som kørende konsulent og har ellers ikke noget med ejerskabet at gøre.

Unimate Data er det firma som har oprettet vores domaine og har intet med ejerskabet at gøre.

Der findes mere end 10.000 netbutikker med dankorttilslutning.

Vi har ingen studerende ansat.

Gennemsnitsalderen for de ansatte er +40.

 

Hvis ovenstående giver anledning til flere spørgsmål, kan fion.dk kontaktes på tlf. 7242 1999 eller fion@fion.dk eller man kan møde op på vores adresse: Teglværksgade 37,4 ,2100 Kbh. Ø.

 

Her er et link til den e-mail vi sender ud til nye butikker som ønsker at blive godkendt:

 

http://www.fion.dk/info/om_shoppingportalen_fion.pdf

 

Her er linket til hvad vi tilbyder butikken som ønsker at blive godkendt:

http://www.fion.dk/info/hvad_tilbyder_vi_butikken.pdf

Venlig hilsen

 

Nicky Glaven

Direktør i fion.dk

Direktør

Nicky Glaven

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicky

Tak for dit klare svar. Jeg får altid paraderne op når produkter sælges via 'kanonsalg'. (Og det er min opfattelse efter at være ringet op af fion.dk)

Du ønskes alt mulig held og lykke med projektet. Hvis det lykkes at gøre 'tvivlerne' til aktivt handlende på Internettet, så tror jeg det har en stor fremtid.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Fra  3KINGS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for opklaringen, dog kan jeg supplere at jeg blev kontaktet af en Fredrik Stokholm Ording den 1/9 og forsøgte at få telefoniskkontakt med ham igen 8/9 via fion.dk's hovednummer. Her blev jeg forklaret at Fredrik var ude af kontoret for at passe sine studier.

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)