Vi har netop lejet et stort lager i Flensborg og jeg har dermed regnet en del på om det kan betale sig for os selv at køre pakker ud i hele danmark, med vores egen distributionsafdeling. Med min erfaring jeg har fra at arbejde med DHL og et andet mindre privat fragtfirma, så tror jeg på ideen, med det samme at vi har bare 30 leveringer pr. landsdel ud af en 5 landsdele dvs i alt 150 leveringer i dk, så kan jeg se at det kan lade sig gøre. Derefter kan man så begynde at i beregne afhentninger også, hvilket ikke gør det dårligere. Der er regnet med en gennemsnitspris på leveringer på 50 kr. i størrelser og vægt som kan håndteres af en enkelt mand. Jeg tror der kunne være mange webshops som kunne være interesseret i det. Eneste problem er hvad der skal gøres med pakker som, ikke kan leveres fordi kunden ikke er hjemme. Hos DHL havde vi en fuldmagt fra kunden, enten i vores system, eller en som de klistrede på deres fordør, som vi så kunne tage når vi ankom. Denne fuldmagt kunne så bruges til at aflevere pakken hos naboen eller bare stilles udenfor kundensdør, eller ligges i dennes skur/garage eller lign. Det virker måske ikke super proffesionelt men det virker, medmindre folk bor i en lejlighed. Så er der som regel kun naboen til at tage imod pakken. Måske man skulle finde nogle som sammen kunne udvikle et koncept til dette. Vi bruger vores lager i Flensborg ti lat sende videre fra tyske leverandører direkte med postdanmark, og ud til vores kunder i Danmark. Mvh Kim Sand Sørensen |
alternativ til post DK
- Jeg ved hvertfald at DHL levere ud til private. Jeg kender ikke prisen på forsendelserne, men det kommer vidst meget an på, hvor mange pakker man har tænkt sig at få sendt. |
Hej K. Jensen Hvis du ringer til DHL og vil have en aftale i hus, så vil de slet ikke diskutere muligheden for at sende til private det er ikke noget de gør i Danmark, men fra Tyskland kan man godt sende til privat i DK. Mvh Kim Sand Sørensen |
|
Er det lang tid siden du har indgået aftalen? For da jeg snakkede med dem for et par måneder siden, var det slet ikke noget de var interesseret i at tilbyde. Det kunne måske være fordi der deres priser er noget højere end post dk''s? Mvh Kim Sand Sørensen |
Jeg indgik aftalen med dem i maj. Og ja de er dyrere end postdanmark til privatkunder. |
Vi leder også som en vanvittig efter alternativer til post danmark. Vi sender mange volumenpakker, så på den måde bliver det ekstra dyrt med et tillæg på 58 kr. pr. pakke. Vi har tænkt på GLS, men problemet her er at de ikke har depot i de fleste byer som post danmark, og er der ingen hjemme til at modtage varen, kan man risikere at skulle ud at køre langt. Vi sender fra skælskør. Er det ikke korrekt at gls ikke har så mange opsamlingssteder, eller bruger de bare andre butikker til det? Så er det også sådan at 90% af vores salg er til private, så ved ikke om det kan lade sig gøre at lave en aftale. r der nogen der har ety godt alternativ til at sende pakker billigst med stor volumen? De almindelige går såmænd fint nok med post danmark. På forhånd tak. MVH Kristian |
Fandt lige denne gamle og meget lange tråd om et emne, som jo stadig er uløst, så jeg fik lyst til at poste følgende i den: Der er indkaldt til et seminar i en logistikgruppe, som er sammensat af både virksomheder (brugere og transportører)men også flere forskere m.v., men se indbydelsen her: http://www.eucnordvest.dk/media/-300036/files/Invitation-fodevaretransport.pdf At der står Vestdanmark betyder ikke så meget, for hvis vi får et landsdækkende system, ja så er det jo landsdækkende, og at det er fødevarer, det drejer sig om er egentlig også uden betydning - hvis igen systemet kommer op at stå. Bemærk især punktet: Hvordan skabes de bedste dør-til-dør distributionsløsninger for mindre fødevareproducenter, som særligt henvender sig til kunderne via Internettet? |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Lige et lille spørgsmål?? Jeg kan forstå at det generellt er et problem med priserne på forsendeles i DK, jeg vil derfor høre om der er nogle som har taenkt på et afhentningskoncept? F.eks at man kan hente sinr varet hos naermest brugs, imod at man fik fragten billiger?? Brugsen vil sikkert også syntes det er fint, så får de jo nogle ekstra kunder i biksen? Hvad syntes i om det? helt hen i vejret?? Morten |
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Lige et lille spørgsmål?? Jeg kan forstå at det generellt er et problem med priserne på forsendeles i DK, jeg vil derfor høre om der er nogle som har taenkt på et afhentningskoncept? F.eks at man kan hente sinr varet hos naermest brugs, imod at man fik fragten billiger?? Brugsen vil sikkert også syntes det er fint, så får de jo nogle ekstra kunder i biksen? Hvad syntes i om det? helt hen i vejret?? Morten |
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog