Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umoralsk eller ikke??

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa alle Aminoer...

http://www.rkiingenhindring.dk

Er denne side umoralsk eller er de bare nogle engle der prøver at hjælpe folk der er kommet i RKI. Disse mennesker er jo altid uskyldige Smile ?

Glæder mig til at høre jeres skarpsindige bemærkninger..hehe

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:52

Jeg synes det er umoralsk at vekslere i folks elendighed på den måde.

Hvis man er optaget i RKI og låner flere penge så går det som regel kun 1 vej.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:54
Enig - frist ikke svage sjæle. Hvis du holder siden ren informativ og gik op i at vejlede dem, i stedet for at prange dem flere lån ned over halsen, kunne der måske være noget om snakken.

// Jesper Skov

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 20:03

Jeg skal lige for god ordens skyld sige at det ikke er min side! Endvidre har jeg intet med denne side at gøre. Ejeren kan bare ikke forstå det umoralske i siden. Derfor ville jeg høre om hvordan den generale holdning er!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:48

Jeg synes det er helt okay, - faktisk rigtigt rigtigt fint endda.  

Man kan jo sige at RKI´s markedsføring har virket efter hensigten, for der synes jo at være en udbredt forståelse af, at hvis man er registreret i RKI ,- så er man ude i en en økonomisk suppedas og hensides enhver redning i økonomisk henseende. Det gælder for nogen, men ikke alle.

Faktum er, at RKI er en privat virksomhed der tjener stygt på at fremmane et skrækscenario omkring dårlige betalere. Dels fordi det kun er firmaer der har abonnement hos RKI der kan se registreringerne og true med RKI registrering, (og hvilket firma tør undlade et sådant abb. uha,uha) dels fordi skrækscenariet kan få folk til at betale deres udestående alene af frygt for at komme i registret og det er jo også et fint salgsargument for RKI.

Jeg har regninger jeg ikke har betalt, fordi jeg ikke har fået leveret den lovede vare. Jeg har heller ikke betalt en vis annoncehaj, og jeg er kold overfor trusler om registrering i RKI. Det interesserer mig heller ikke om jeg står i registret. Hvis RKI skrev til mig gad jeg ikke engang åbne brevet, - den ryger direkte til lodret arkivering. Hvorfor? Jeg kan ikke tage RKI (hedder Expirian idag) seriøst.

Faktum er bare, at man kan blive registreret for at skylde et beløb på 1000 kr. og registreringen tager ikke hensyn til din øvrige økonomiske situation.I praksis betyder det at man både kan have værdier for 5 mill. kroner og samtidigt være registreret i RKI. Der er altså ikke tale om et register for folk der er bankerot eller konkurstruet og kan derfor heller ikke bruges til at vurdere nogens kreditværdighed. Det bliver RKI alligevel brugt til, alene fordi de har manipuleret jer, og mange andre til at tro det forholder sig således.

Skulle jeg være registreret og er der nogen der ikke vil levere til mig, så køber jeg da bare varen et andet sted, om nødvendigt kontant. Og det bliver ikke hos dig, selvom du tilbyder at jeg godt kan få varen mod kontant betaling. Hvorfor? - fordi du derved har forsinket min arbejdsgang ud fra noget gøgl. Du må gerne gå med livrem og seler og gummistøvler for min skyld, - jeg er ligeglad. Du skal bare ikke spilde min tid.

Der er 200.000 registrede i RKI i 2007 iflg. RKI statistikken. Det er 5% af Danmarks befolkning. Jeg kan ikke få øje på 200.000 subsistenløse personer noget steds, ja, jeg tvivler endda på at jeg kan finde 200.000 der ikke har en mobiltelefon. Hvilke idioter afskærer sig selv fra at handle med et marked på 200.000 personer og deres husstande, jo autoritetstro danskere der så tro, at de er autoritetstro for en ikke autoritet.

Nogen der undrer sig over at der ingen danskere der er på listen over de 500 rigeste mennesker i verden? Ikke mig.

Så desto flere hjemmesider der gider skyde disse kolosser med lerfødder ned, desto bedre Yes   

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 21:57

Jeg undre mig over din kommentar efter som du selv prøver at få en virksomhed op at køre. Det kunne være du skulle skrive ind til RKI for at få en list over de personer der står på den. Her finder du nok Danmarks mest uheldigeste mennesker. For de har jo intet gjort!

Jeg glæder mit til at høre fra de virksomheder der reklameres for på siden. Jeg har skrevet til dem for at høre deres syn på at de nu skal låne penge ud til folk i RKI. Smile

Tilmeldt 10. Aug 08
Skrevet kl. 22:16

Remydk.

Selvom jeg prøver at starte en virksomhed op, er jeg jo ikke født igår. Der findes andre måder at sikre sine betalinger på end udskrifter fra RKI.

Folk der står i RKI har ikke betalt en regning, så selvfølgelig har de gjort noget (eller rettere ikke gjort noget) - men hvad skal jeg bruge det til? Snyder de så også mig?

Har du gået over for rødt lys?  Betyder det at jeg skal være bange for at blive skudt af dig?  En gang lovovertræder - altid lovovertræder?

Jeg forstår det ikke!

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 22:24

Hmm..

Hvis du nu har skudt en ... Skal jeg så være bange for du går over for rødt??

Jeg fatter simpelthen ikke din logik! Du sammenligner pære og bananer!

Hvis en person ikke betaler sine regninger, så ville jeg ikke låne ham penge.

Ligesom en person der er dømt for at misbruge børn, ville du nok heller ikke bede om at passe dine børn??

Men ud fra din logik betyder det jo at bare fordi han har forgrebet sig på et barn er det jo ikke sikkert han gør det igen!  

Jeg bruger heller ikke RKI. Men det får mig ikke til at opfordre folk til at svindle for at kunne låne yderlige penge fra virksomheder der prøver at beskytte dem og deres kunder imod tab.

Tilmeldt 10. Aug 08
Skrevet kl. 22:53

Hvorfor tror du folk i RKI vil svindle? 

Jeg synes ikke jeg sammenligner pærer og bananer, jeg skriver at RKI er et register man kan stå i hvis man skylder 1000 kr. og ud fra det tror "man" så at helvede er løs. Alene fordi man er manipuleret til at tro det forholder sig således. Det er altså alene dét at man er registreret i RKI, der gør fyha da da.

Derfor skriver jeg at hvis du står i politiets sorte bog, så er du en slemmer fyr der nok vil skyde mig næste gang. For det du skriver er at, hvis personen i RKI engang har skyldt 1000 kr. - så gør han også noget slemt ved dig?

At personen som er registreret samtidigt kan have millioner i banken, gør at registret ikke kan bruges til at vurdere hverken kreditværdigheden eller om personen har til hensigt at betale dig. Hvor i hede hule hel.... skulle RKI vide det fra? Hvorfor tror du så at RKI registrering er så slemt. Fordi det har RKI bildt dig og andre ind.

Heldigvis har vi et frit land, og du kan afvise alle de kunder du vil, på næsten hvilket som helst grundlag. Jeg sætter bare spørgsmåltegn om din afvisning af en kunde baseret på et privat RKI register, er smart eller småborgerligt. Jeg hælder til det sidste.

Vi bliver ikke enige, og det er fint. Jeg tog debatten fordi jeg ikke har samme synspunkt, det betyder ikke at jeg ikke har ret Wink

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 23:12

Jo du har langt fra ret..Men det overrasker mig endelig ikke dobbelt moral trives her i Danmark.Smile

Det handler jo om den moral mennesker har og ikke deres kreditværdihed. Jeg vil ikke låne penge ud til en som har en så dårlig moral. Det handler ikke om beløbets størrelse.

Du snakker hele tiden om beløbet 1000 kr. De folk der står i RKI lever jo vidre og hvis de har en million behøver de jo heller ikke låne 30.000 kr hos handelsfinans til 3000% i rente

Dem der vil snyde er jo dem med dårlig betalings historie. Siden opfordre jo folk til at låne penge for at betale de penge de skylde af. Det er jo ikke hr. 1 million der låner 30.000 kr. for at betale dem af! De  erjo også pisse ligeglade de gør det kun for at tjene penge, ikke for at hjælpe de folk der snyder.

Desuden kommer du ikke automatisk i RKI hvis du skylder 1000 kr. Der er sket nogle ting forinden som har gjort du havner i RKI.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)