Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umoralsk eller ikke??

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg synes denne tråd er kørt lidt skævt.

Der er vel ikke noget umoralsk (men måske noget dumt) i at låne penge ud til RKI-registrerede, hvis ellers nogen tør.

MEN... det er jo slet ikke det der er ideen i omtalte side!!!

Ejeren af siden tjener et par hundrede kroner hver gang der én der ansøger om et lån, da han jo er affiliate for et eller flere affiliate-programmer.

Om ansøgeren bliver godkendt eller ej er ligegyldigt for ejeren af siden (for de fleste af programmernes vedkommende). Han tjener sine penge uanset om den håbefulde ansøger får pengene eller ej.

Der er vist ikke nogen af affiliate-linkene på siden som rent faktisk låner penge ud til RKI-registrerede.

Mvh.

www.ditbrugtmarked.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det umoralske er vel at opfordre folk til at snyde RKI, og derved også dem der låner penge ud. Smile

Jeg vil vente til jeg høre fra de virksomheder der står på siden har svaret på min mail. Jeg tro ikke at de ønsker at være en del af dette!

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:21

Jeg var ved at skrive min uforbeholdning mening om snyd af den slags, men så faldt jeg over "umoralske" ting som legos.dk, remydk's egne affiliate links og link til et andet lånesite, der opfordrer til noget amoralsk, så jeg ændrede indhold på min "post". 

Det der overrasker mig i denne debat er, at du, remydk, tvivler det moralske, men selv har du registreret legos.dk (legos.com, lego.com og lego.dk ved vi jo alle hvem ejer), og der er intet på siden. Der er også andre domæner man kan "byde på" via mail - der er ingen pris, så du kan jo lige så godt påstå, at du har én der vil byde endnu højere og så køre en falsk priskrig.
At være moralsk korrekt vil vel være, at sætte prisen på domænerne direkte på siden?

Nuvel - hvad har det så med debatten at gøre? Jo - alt og intet, for titlen lyder jo på moral, du har på worldnews.dk (formoder det er dit site da du har det i din signatur) selv affiliate links til lånesites. Samme type lån som det omtalte website har. Og - links til andet site med "amoralsk" indhold, som nævnt ovenfor.

Påstand:
Man kan sagtens forestille sig, at man ikke gider betale en regning man ikke mener har fået varen for - eksempelvis telefonregninger man ikke selv er skyld i (der er jo efterhånden en del sager, hvor tingene er gået galt fra telefonselskabernes side). Hvis man ikke betaler til tiden og man smider de 3 rykkere, så har man god grund til/mulighed for, som leverandør af varen, at tage sagen videre. Det er uanset om man er rig, fattig eller midt i mellem. Summa summarum er, at man kan komme i RKI selvom man har en mellem indkomst på 450.000 årligt pro persona i husstanden og en fornuftig økonomi - men derfor kan man godt komme i RKI, hvis kreditor er aggresiv nok og vil have sine penge - selvom man vil bestride at varen ikke er leveret. 

Skal du så have lavet køkkenet om, har ikke pengene, har en fornuftig indkomst, banken vil ikke yde hjælp grundet RKI, så står der jo en fin vejledning til, hvordan man kan få det lån - og ikke komme i uføre. Jeg læser det som om, at du mener, at RKI registrerede er samfundet udstødte? Der findes folk med principper, der ikke betaler for varer, de ikke mener er leveret. Det kan man komme i uføre af - og så er man vel udstødt i dine øjne - en farlig ting at handle med fremover for andre virksomheder. En sag har mere end én side - men ingen gider bruge tid på at gå bag om og se den virkelige verden. 

Jeg kan ikke se det amoralske i websitet du refererer til - ikke mere end dit eget ;) En af siderne opfordrer direkte til at lave en aftale med kreditorerne - og dermed ikke låne penge = gå glip af et affiliate klik for ejeren af sitet (og nej - jeg er ikke ejeren). Det kan jeg ikke kalde amoralsk - kan du? 

Jeg påstår, at nr. 2 link du selv har på dit website (worldnews.dk - kategorien Bank.....), er en opfordring til at snyde affiliate udbyderne, når der direkte står, at de besøgende opfordres til at søge alle / flere af lånene (men siger intet om, at lånesitene rent faktisk betaler for et "lead" og ikke et endeligt lån). DET må være at opfordre til snyd mod affiliate - og vel også amoralskt at have på dit worldnews.dk? Det burde selv DU vide, da du jo har egne affiliate links på sitet og kende til hvad der udbetaler pengene. 

Havde emnet / titlen på tråden været anderledes, ville mit svar nok også have været anderledes - men nu var det jo om moral. 

Jeg vil lige tilføje, at jeg på ingen måde har intensioner om at slå folk i hovedet med dette svar. Er min tone hård, så er det med et smil på læberne - ikke mere end det. Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:15

Kan vi blive enige om to ting..

Måske der er et par uheldige blandt de rki-registrerede - men det vil kun udgøre en meget lille procendel..
Hvis man ikke har for vane at betale sine regninger, kan det være bedøvende ligegyldigt, hvor mange millioner man har i banken - der er stadig større sandsynlighed for, at man heller ikke betaler sine regninger denne gang..

Jeg synes, det er umoralsk at lave sådan en side - alene af den grund, at man opfordrer til at snyde andre.. Og det får jo ikke ligefrem folk ud af deres økonomiske problemer, vel? Når man udfylder et låneskema skal man jo også skrive på, hvor mange penge/hvem man skylder til/om man er registreret dårlig betaler.. Og hvis man lyver på skemaet, kan man vel i princippet blive anklaget for bedrageri? Eller i hvertfald komme til at sidde dybere i gæld end før.. Så kan ikke rigtig se, hvem den side skulle gavne.

Og med hensyn til registreringer i RKi så er vi selv for nogle måneder siden begyndt at tjekke om folk står registreret både i rki og hos dansk kreditorservice.. og vi har ikke haft nogen dårlige betalere siden, dem plejer vi ellers at ahve en del af, desværre..
Så jeg har det lidt sådan - hvis folk bliver sure over at vi afviser at give dem kredit pga rki-registrering, ja, så må de jo betale kontant/med kort eller finde et andet sted at handle.. Jeg vil da hellere gå glip af et par ordrer på den bekostning, end jeg vil bruge en masse tid og penge på at tage chancer.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 09:31

Endelig en der kan se det... Yes

Omkring Legos! Hvad er der umoralsk i det? Jeg har haft den side i en del år. Selv den gang jeg arbejde på LEGO. Jeg har endda tilbudt LEGO den gratis, men de er ikke interesseret. Hvis det er det bedste du kan grav op så må du i gang igen.. lol.

LEGOS.dk er ikke sat til salg. Men hvis folk har brug for netop dette domæne kan de kontakte mig. Desuden ligger den på samme måde som alle de andre sider jeg arbejder på. Jeg giver blot folk en mulighed for at byde på en side de gerne vil have. Den har faktisk været sat til salg her på Amino for 100 kr. så vidt jeg husker! Jeg har selv brugt den til salg af ringetoner, men efter jeg har solgt min konto, har jeg ikke brug for den længere. Der ligger et projekt men jeg har pt. ingen tid til at gøre ret mege ved det.

Angående det link der er på Worldnews.dk så opfordre det ikke til bevist at snyde med RKI. I hvert fald ikke det jeg har set af siden. Jeg se altid efter om en side har umoralsk indhold, hvis de har det kommer de ikke på Worldnews.dk. Det kan selvfølelig smutte men de bliver fjernet så snart jeg bliver opmærksom på det.

Men så igen hvad er umoralsk! Jeg kan se der er åbenbart folk der synes det er moralsk korrekt at snyde og svindle!

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 21:50

Usmagelig hjemmeside, der bevidst henvender sig til svage sjæle, som har problemer nok i forvejen. 

Det er i arrigskab krydret med en snert af kvalme, at jeg læser hjemmesideteksten, der nærmest får lignelsen om den barmhjertige samaritaner til at blegne. De vil jo helt sikkert dit bedste og optræder som en velsignet økonomisk rådgiver. 

Men hvem er disse engle, der frivilligt vil vise dig dig vejen til at rage kastanjerne ud af ilden? Tja - man bliver ikke meget klogere af at kigge på hjemmesiden, hvor man hverken kan finde informationer om indehaverne eller kontaktmuligheder.

Jeg bliver meget mistænksom, når man ikke vil sætte navn på sit forretningsforetagende, men desværre er der sikkert andre, som ikke er nær så kritiske, hvis økonomien sejler.

Det er selvfølgelig okay at tjene penge på at låne penge ud - men spar os dog for frelsertonen og lad vær med at målrette markedsføringen til folk, der allerede ligger i støvet. Det er sgu for lavt. Ick!

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 16:18

Lige en update til denne tråd.

Jeg har fået svar om at dette faktisk er ulovligt!! Da man opfordre til at gøre noget strafbart.

Så har jeg lige fået svar fra en af låne udbyderne og de skriver:

" Men det er dybt forkasteligt at han kommer med en vejledning i hvordan man omgår RKI-registreringen som normalt blokerer for blanko-forbrugslån.

Så vi vil rette henvendelse til Mikkelsen Media om at denne affiliate ikke er velkommen, medmindre denne opskrift - som dog er vidt kendt - ophører med at stå på hjemmesiden. "

Så jeg kan kun komme til den konklusion at det er moralsk forkert, og måske direkte ulovligt afventer svar på dette.Smile

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)