Jeg var ved at skrive min uforbeholdning mening om snyd af den slags, men så faldt jeg over "umoralske" ting som legos.dk, remydk's egne affiliate links og link til et andet lånesite, der opfordrer til noget amoralsk, så jeg ændrede indhold på min "post".
Det der overrasker mig i denne debat er, at du, remydk, tvivler det moralske, men selv har du registreret legos.dk (legos.com, lego.com og lego.dk ved vi jo alle hvem ejer), og der er intet på siden. Der er også andre domæner man kan "byde på" via mail - der er ingen pris, så du kan jo lige så godt påstå, at du har én der vil byde endnu højere og så køre en falsk priskrig.
At være moralsk korrekt vil vel være, at sætte prisen på domænerne direkte på siden?
Nuvel - hvad har det så med debatten at gøre? Jo - alt og intet, for titlen lyder jo på moral, du har på worldnews.dk (formoder det er dit site da du har det i din signatur) selv affiliate links til lånesites. Samme type lån som det omtalte website har. Og - links til andet site med "amoralsk" indhold, som nævnt ovenfor.
Påstand:
Man kan sagtens forestille sig, at man ikke gider betale en regning man ikke mener har fået varen for - eksempelvis telefonregninger man ikke selv er skyld i (der er jo efterhånden en del sager, hvor tingene er gået galt fra telefonselskabernes side). Hvis man ikke betaler til tiden og man smider de 3 rykkere, så har man god grund til/mulighed for, som leverandør af varen, at tage sagen videre. Det er uanset om man er rig, fattig eller midt i mellem. Summa summarum er, at man kan komme i RKI selvom man har en mellem indkomst på 450.000 årligt pro persona i husstanden og en fornuftig økonomi - men derfor kan man godt komme i RKI, hvis kreditor er aggresiv nok og vil have sine penge - selvom man vil bestride at varen ikke er leveret.
Skal du så have lavet køkkenet om, har ikke pengene, har en fornuftig indkomst, banken vil ikke yde hjælp grundet RKI, så står der jo en fin vejledning til, hvordan man kan få det lån - og ikke komme i uføre. Jeg læser det som om, at du mener, at RKI registrerede er samfundet udstødte? Der findes folk med principper, der ikke betaler for varer, de ikke mener er leveret. Det kan man komme i uføre af - og så er man vel udstødt i dine øjne - en farlig ting at handle med fremover for andre virksomheder. En sag har mere end én side - men ingen gider bruge tid på at gå bag om og se den virkelige verden.
Jeg kan ikke se det amoralske i websitet du refererer til - ikke mere end dit eget ;) En af siderne opfordrer direkte til at lave en aftale med kreditorerne - og dermed ikke låne penge = gå glip af et affiliate klik for ejeren af sitet (og nej - jeg er ikke ejeren). Det kan jeg ikke kalde amoralsk - kan du?
Jeg påstår, at nr. 2 link du selv har på dit website (worldnews.dk - kategorien Bank.....), er en opfordring til at snyde affiliate udbyderne, når der direkte står, at de besøgende opfordres til at søge alle / flere af lånene (men siger intet om, at lånesitene rent faktisk betaler for et "lead" og ikke et endeligt lån). DET må være at opfordre til snyd mod affiliate - og vel også amoralskt at have på dit worldnews.dk? Det burde selv DU vide, da du jo har egne affiliate links på sitet og kende til hvad der udbetaler pengene.
Havde emnet / titlen på tråden været anderledes, ville mit svar nok også have været anderledes - men nu var det jo om moral.
Jeg vil lige tilføje, at jeg på ingen måde har intensioner om at slå folk i hovedet med dette svar. Er min tone hård, så er det med et smil på læberne - ikke mere end det.