Jeg synes det er helt okay, - faktisk rigtigt rigtigt fint endda.
Man kan jo sige at RKI´s markedsføring har virket efter hensigten, for der synes jo at være en udbredt forståelse af, at hvis man er registreret i RKI ,- så er man ude i en en økonomisk suppedas og hensides enhver redning i økonomisk henseende. Det gælder for nogen, men ikke alle.
Faktum er, at RKI er en privat virksomhed der tjener stygt på at fremmane et skrækscenario omkring dårlige betalere. Dels fordi det kun er firmaer der har abonnement hos RKI der kan se registreringerne og true med RKI registrering, (og hvilket firma tør undlade et sådant abb. uha,uha) dels fordi skrækscenariet kan få folk til at betale deres udestående alene af frygt for at komme i registret og det er jo også et fint salgsargument for RKI.
Jeg har regninger jeg ikke har betalt, fordi jeg ikke har fået leveret den lovede vare. Jeg har heller ikke betalt en vis annoncehaj, og jeg er kold overfor trusler om registrering i RKI. Det interesserer mig heller ikke om jeg står i registret. Hvis RKI skrev til mig gad jeg ikke engang åbne brevet, - den ryger direkte til lodret arkivering. Hvorfor? Jeg kan ikke tage RKI (hedder Expirian idag) seriøst.
Faktum er bare, at man kan blive registreret for at skylde et beløb på 1000 kr. og registreringen tager ikke hensyn til din øvrige økonomiske situation.I praksis betyder det at man både kan have værdier for 5 mill. kroner og samtidigt være registreret i RKI. Der er altså ikke tale om et register for folk der er bankerot eller konkurstruet og kan derfor heller ikke bruges til at vurdere nogens kreditværdighed. Det bliver RKI alligevel brugt til, alene fordi de har manipuleret jer, og mange andre til at tro det forholder sig således.
Skulle jeg være registreret og er der nogen der ikke vil levere til mig, så køber jeg da bare varen et andet sted, om nødvendigt kontant. Og det bliver ikke hos dig, selvom du tilbyder at jeg godt kan få varen mod kontant betaling. Hvorfor? - fordi du derved har forsinket min arbejdsgang ud fra noget gøgl. Du må gerne gå med livrem og seler og gummistøvler for min skyld, - jeg er ligeglad. Du skal bare ikke spilde min tid.
Der er 200.000 registrede i RKI i 2007 iflg. RKI statistikken. Det er 5% af Danmarks befolkning. Jeg kan ikke få øje på 200.000 subsistenløse personer noget steds, ja, jeg tvivler endda på at jeg kan finde 200.000 der ikke har en mobiltelefon. Hvilke idioter afskærer sig selv fra at handle med et marked på 200.000 personer og deres husstande, jo autoritetstro danskere der så tro, at de er autoritetstro for en ikke autoritet.
Nogen der undrer sig over at der ingen danskere der er på listen over de 500 rigeste mennesker i verden? Ikke mig.
Så desto flere hjemmesider der gider skyde disse kolosser med lerfødder ned, desto bedre