Er der virkelig folk herinde som stadig mener at det er lovligt, og at man blot kan lave betingelser, og så skal de følges?
------
Ide 2: Den globale bondefanger - Microsoft Search
Hvis f.eks. Microsoft Search havde i deres meget lange brugerbetingelser, at alle ting som man finder og køber, hvor man har fundet hjemmesiden via Microsoft Search, skal man informere Microsoft om, og betale 2% til Microsoft, ville de så komme langt med den slags i Danmark?
------
Det er jo stadig en ulovlig måde at lave betingelser på, som Amino.dk gør, og endnu værre er at de snager i emails for at øge omsætningen. Det er jo direkte amoralsk.
Martin Thorborg ved nok godt at jeg ikke har afsluttet den virksomhedshandel hans ansatte ringede op om endnu, og han har derfor ikke sendt en faktura, men jeg synes alligevel at måden de skaber omsætning på er under al kritik - og det mener Martin Thorborg ikke det er. Ordret skrev han tilbage: "..vi har blot set hvem du har kontaktet og det gør vi opmærksom på at vi gør via vores brugerbetingelser, som du har accepteret.." - HVAD - har jeg accepteret at de må snage i mine interne beskeder?
Martin Thorborg ville endda give mig penge tilbage for mit VIP-medlemskab for at jeg holdt mig væk fra Amino.dk, men dette har jeg takket nej til.
Men mit indlæg viser med al tydelighed at:
1. Amino.dk bør ændre deres betingelser så det er sælger som erholder alle omkostninger.
2. Amino.dk bør indføre nogle personoplysninger så man ved at de brevvekslinger man har i systemet, er forbeholdt modtager, og hverken misbruges af Amino.dk-sælgere eller 3.mand.
3. Amino.dk bør indskærpe overfor ansatte at de ikke må læse medlemmernes interne brevvekslinger.
Martin er altid så skråsikker i sine sager, lige indtil det går op for ham, at virkeligheden ser anderledes på visse ting.
Som f.eks. da Martin Thorborg spammede løs med Spamfighter, og forbrugerombudsmanden bad ham stoppe:
http://www.comon.dk/news/vi.spammer.ikke_23800.html
"Vi spammer ikke, vi prøver bare at udvide vores marked, ved at få folk til at spamme hinanden inden for vores system!", sagde han glad.
Nu er det ikke et karaktermord jeg er ved at begå, for Martin har sgu snydt/bondefanget et par tusinde virksomheder i sin tid, så det har han selv begået for lang tid siden, men jeg ville blot informere folk om at selv om Martin idag tager skarpt afstand fra bondefangeri, så er han stadig aktiv mht. at bondefange folk. Senest her med virksomhedsbørsens "købergebyr".
Hans artikel om søgemaskiner som snyder:
http://www.computerworld.dk/art/46108/pas-paa-soegemaskiner-der-snyder-dig?a=block&i=189
viser netop at han prøver at holde fanen højt, men han burde feje for egen dør også, når andre opdager at han selv bondefanger.
Jeg ville kunne skrive en hel bog om de bedrifter som Martin Thorborg har lavet der ligger i grå-zonen, men det er jo vilkårene for mænd af den kaliber. Klaus Riskær, Peter Brixtofte, Kurt Thorsen og Martin Thorborg har alle været ude i tovene og gået til kanten. Jeg kan lide allesammen, da de sætter lidt kulør på hverdagen, men hvormange kan man bondefange før der er nogle som råber "han har jo ikke noget tøj på!". Jeg føler mig lidt ligesom den lille dreng som er den første til at råbe dette, og det ser ud til at der går en rum til før det går op for folk herinde....