Jeg synes også det er usmagligt at det ikke påpeges tydeligere på Aminos virksomhedsbørs.
Lad os sige nogen sælger et lille website til 20.000 kr via virksomhedsbørsen - så skal de reelt bløde over 25% af salgsprisen til amino uden de nødvendigvis har været klar over det da det blot er en lille passage i betingelserne når man opretter en annonce.
Som et minimum må man forvente at det står så tydeligt at de potentielle sælgere kan se det tydeligt.
Ja det er usmageligt det som Amino.dk gør, og trods brevveksling med Martin Thorborg, så kan han ikke se problemet, og vil i stedet smide mig ud fra Amino.dk hvis jeg ikke følger reglerne om at betale ved kasse 1, hvis jeg laver en handel - som de ud fra "private brevvekslinger i Amino-systemet" siger de kan se at jeg har lavet. Jeg nægter simpelthen at betale Amino.dk for "at læse annoncen hos Amino.dk" hvis jeg køber en virksomhed herinde! De må hellere tage penge for den hos sælger.
Så det har ikke noget med tydelighed omkring pris at gøre i Amino.dk´s tilfælde. Det er bondefangeri, ulovligt og amoralsk.
Og det er meget værre det som kommer ud af at virksomhedsbørsen har et ulovligt gebyropkrævningsapperat. Martin Thorborg har simpelthen lavet et betænkeligt system hvor de ansatte tjener penge på at snage i personlige brevvekslinger og ringe folk op, for at øge omsætningen! Det er jo værre end det er at spamme (Mr. Spamfighter...). Det er simpelthen for dårligt at man prøver at opkræve penge på en måde som man ikke kan uden at snage i folks private interne brevvekslinger, som de iøvrigt gør hos Amino.dk for at få omsætning i virksomhedsbørsen oplyst.
Konceptet med Virksomhedsbørsen hos Amino.dk, indgyder jo til at Amino.dk´s ansatte direkte snager i den interne brevveksling for at finde mulige købere, ringer disse op, og spørger om de har købt den virksomhed som de var interesserede i. Dette har jeg personligt oplevet, og det er ret krænkende at vide at "Amino-sælgeren" direkte i telefonen siger, at de har set i brevvekslingen og mener at der er indgået en handel, og lige vil have detaljerne så de kan sende en regning. De snager i hvordan man forhandler med en sælger, spørger ind til ting, og hvilke personlige ting om firmaet der kommer frem i brevvekslingen - ja det er simpelthen så krænkende at jeg ikke selv ville benytte virksomhedsbørsen til salg.
Derudover giver Amino.dk jo champagne for at folk fortæller om "salg de har hørt indgået"...jamen så er vi sikre på at de ikke snager uden at der er en gyldig grund(ironisk latter).....det kunne de jo aldrig finde på, for der er jo ingen grund til at snage i emails, udover f.eks. hvis det ville give f.eks. 5000,- at finde en handel(hvilket det minimum gør)...og så er det jo let tjente penge - men stadig bondefangeri og ulovligt ifølge aftaleloven og markedsføringsloven paragraf 3.
Men nok om Amino.dk og Virksomhedsbørsen - det bliver nok ændret når det jo er ulovligt eller en venlig virksomhedsmægler-konkurrent politianmelder konceptet for bondefangeri. Jeg er ikke i tvivl om at man roligt kan handle virksomheder derinde, uden at frygte for deres gebyrer, da de ikke kan opkræves hos køber ifølge dansk lovgivning, uden at de står i købskontrakterne. Måske skulle juristerne hos Bender Von Haller Dragsted yde lidt bistand, nu de har fået fine links nederst på alle siderne, og hjælpe hr. Thorborg ud i lovgivningen.