Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.opskriftermedfisk.dk - hvad syntes du/I?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden er ikke helt færdig endnu, men næsten, og derfor vil vi meget gerne høre jeres mening om den.

Så kik ind i på www.opskriftermedfisk.dk og lad os bare høre det hele!

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:22

Druupaal!..
4 ord, Lav dit eget design. Det der lugter ikke af fisk, men af standard drupal installation.. Hvis du ikke kan selv, så få hjælp. drupal std design er slet ikke indbydende, og minder overhovedet ikke om mad, eller fisk for den sags skyld.

Ved der er mange derude, excl. mig selv, der er syge til drupal.

Dog kan jeg godt lide at, der så mange billeder af retterne.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:37

Fisk må ikke lugte af fisk - men gerne af hav Wink, men vi forstår, hvad du mener, og det er da abslolut også med i overvejelserne for fremtiden at få lavet vores eget design, så foreløbig tak til dig Simon, og du er velkommen tilbage med flere kommentarer Smile

Det er junior på 17, som har lavet selve siden, og han har endnu ikke sat sig så meget ind i design i Drupal, men er der nogle, der har nogle gode idéer til ham, hører vi naturligvis også gerne om det. Vi hører også gerne fra nogen, der kan tilbyde at lave noget, evt. i samarbejde med ham.

Vi har i første omgang gået efter at få funktionaliteten op at stå (og netop få den pæn med billeder af opskrifterne, men bemærk, vi lægger stadig opskrifter med billeder ud, så den er langt fra færdig). Men er siden funktionel? Er det f.eks. nemt at finde en opskrift på siden?

Noget af det, vi selv ikke er helt tilfredse med lige nu er selve "fritekstsøgningen". Vi venter på, at der kommer et bedre søgemodul til Drupal, hvor man f.eks. kan skrive skrubbe, og så også få alle opskrifter med skrubbe(r) og skrubbe(filet) med. Lige nu, skal man skrive det eksakte ord, og derfor er navnet fritekstsøgning lidt misvisende (nogle forslag til det?).

Så vi kan sammenfattende sige, at vi både er interesseret i at høre kritik fra dem, der "er syge til Drupal", men absolut også at høre fra almindelige brugere, der kan fortælle lidt om, hvilket indtryk de får af siden, og hvordan det er at bevæge sig rundt på den.

P.S! I skal ikke være bange for at give kritik, fordi han kun er 17 år, for han har allerede nogle brede skuldre ;-)  - og han vil meget gerne lære mere, og siden er også hans læreprojekt, så bare kom med det hele.

PPS! Er det realistisk, at få brugerne til at lægge egne opskrifter ud på siden, og kan man få dem til at indlægge et billede også?

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 14:05

Hvis i skal satse på Open source, for jeres egen og for din søns skyld, så sats på Typo3, det er der også meget mere fremtid i mht jobs.
Der er bøger om det, og meget god hjælp til det på nettet.

Jeg arbejder f.eks med det fuldtid, det er også 10000 gange nemmere at designe end drupal. Been there done that, bought the fucking t-shirt.. Der er dog nogen der virkelig satser på drupal og bliver stort med det.

Typo3 har du mange flere muligheder for at opgradere med extensions, og mange flere muligheder SEO wise, Lidt stejl indlæringskurve, men det er der også på drupal.
Typo3 har intet standrad design, det skal man selv lave.

Held og lykke.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det ser godt ud. Men hvorfor skal alle klister deres sider til med de skide google reklamer?  Ja jeg ved godt det er få at tjene pengeSmile

Jeg synes bare den skulle arbejdes mere ind i jeres hovedside. Brug den på at skabe mere fokus omkring jer og jeres produkter. Ikke som en reklame side, det synes jeg er synd.

Jeg er også helt enig med de andre lav jeres eget design hvis i har råd!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:24

Helt enig, siden lugter mere af adsense end af "hav"..

Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:02

Hej, jeg er webmasteren på 17.

Adsense: Så slemt synes jeg da nu heller ikke det er. Jeg skal også have noget ud af at lave websitet og skrive opskrifter ind. Reklamerne er blot et "forsøg", hvor jeg vil se, hvad man kan tjene på et website. Indtil nu er der tjent knap $4 - men det håber jeg selvfølgelig vil ændre sig lidt.
Jeg er "kun" 17, så en lille indtjeningskilde ved siden af skolen ville være rart. Besøgende på hjemmeside bliver jo ikke tvunget til at klikke på reklamerne - de kan blot ignorere dem.

Design: Jeg ved, at der skal gøres noget ved designet. Problemet er dog, at jeg ikke har sat mig ind i, hvordan Drupal Theming rigtig fungerer (jeg kan blot rette i eksisterende temaer - og det har jeg også gjort meget i Garland-temaet (standard Drupal), som opskriftermedfisk.dk benytter).
Jeg har efterfølgende været ved at læse en håndbog om Drupal Theming (der findes jo en masse dokumentation og support til alle aspekter af Drupal), og det ser jo simpelt nok ud - problemet er "bare" at realisere en håndtegnet skitse til CSS mv.
Jeg har bestemt ikke råd til at betale en designer - måske hvis jeg begynder at få penge fra Google Wink Men jeg har det sådan, at jeg hellere vil lave det hele selv - så jeg ved, hvordan det fungerer, at det bliver lavet ordentligt, og at det bliver, som jeg vil have det.

Med venlig hilsen
Michael

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mener du at installere et gratis CMS for at lave det selv?

Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:30

Ja og nej.

Selvfølgelig har jeg ikke skrevet hele koden selv (jeg har kun rettet en del i Drupals kode). Men jeg har altså nu brugt 3-4 måneder på at tilpasse og lave siden.

Desuden mente jeg også "lave temaet selv" - ikke hele hjemmesiden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 19:07

Undskyld, men det er skidt du har brugt 3 måneder på det.Drupals indlæringskurve er så stejl. I forhold til mange andre cms'er.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)