Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopi af virksomhedsnavn - Ulovligt?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Taget i betragtning at det kun har været aktivt i et halvt år, at der fx. findes kbh-netblomster.dk m.fl., og at det blot er et sammensat ord, så er jeg enig med Christian i at i nok bare skal lade det ligge. Annoncen kan nemt have eksisteret længere end jeres website. Det var noget andet om siden havde været 8 år gammel, så kunne i evt. have haft en eller anden form for hævdvunden ret.

Mvh Jesper

Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 50
Fra  Kasper Gregersen Skrevet kl. 10:32

Tak alle sammen for jeres input.

Så må vi vel bare tage det som et udtryk for at begynder at se en konkurrent i os Geeked

Kasper Gregersen har arbejdet med SEO, Google Ads og Facebook Annoncering siden 2012. https://kaspergregersen.dk.

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:42

Jeg vil helt klart mene at det dine konkurrenter gør, må de ikke.

Jeg mindes nemlig en tidligere sag herinde, hvor også en konkurrent brugte deres domæne som adwords søgeord. Og jeg fandt faktisk også linket:

http://www.amino.dk/forums/p/29638/197083.aspx#197083

Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 50
Fra  Kasper Gregersen Skrevet kl. 15:51

Hej Steffen

Jeg kan se at Katinka fik ret i sin klage.

Generelt:

I første omgang vil jeg dog forsøge at kontakte Eurofloristen og pænt gøre dem opmærksom på situationen. Jeg vil i denne gøre dem opmærksom på Markedsføringslovens (vildledende reklame, § 2, stk. 2: 4)   ikke skaber forveksling på markedet mellem annoncøren og en konkurrent eller mellem annoncørens og en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske kendetegn, varer eller tjenesteydelser,.

Hvis Eurofloristen ikke tager handling herefter, håber jeg at Katinka ser den mail jeg sendt til hende. Hun er villig til at sende en kopi af hendes klage, så alle formaliteter opfyldt (såvidt jeg har forstået).

Kasper Gregersen har arbejdet med SEO, Google Ads og Facebook Annoncering siden 2012. https://kaspergregersen.dk.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:02

Problemet er jo i dette tilfælde er det ikke er jeres firmanavn der er netblomster.dk - men kun hjemmesidens navn??? Der er derfor ikke tale om krænkelse om firmanavn.

Dernæst er netblomster eller net blomster allerede anvendt af en del andre butikker så det er tvivlsomt om det så særegent at det kan opnå beskyttelse nu.

Henrik

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:51

Hej Kaspertg

Der er ikke noget at komme efter,hvis I ikke har varemærket "netblomster"

I kunne ansøge om at få varemærket "netblomster", men I ville ikke få det da det er to almindelige ord, der er sat sammen og er beskrivende for tjenesten, som andre net blomsterbutikker også dækker.

Desværre, men held og lykke med blomstersalget,

Recuro Abonnementsservice er et billigere alternativ til PBS BetalingsService.

www.recuro.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)