Taget i betragtning at det kun har været aktivt i et halvt år, at der fx. findes kbh-netblomster.dk m.fl., og at det blot er et sammensat ord, så er jeg enig med Christian i at i nok bare skal lade det ligge. Annoncen kan nemt have eksisteret længere end jeres website. Det var noget andet om siden havde været 8 år gammel, så kunne i evt. have haft en eller anden form for hævdvunden ret.
I første omgang vil jeg dog forsøge at kontakte Eurofloristen og pænt gøre dem opmærksom på situationen. Jeg vil i denne gøre dem opmærksom på Markedsføringslovens (vildledende reklame, § 2, stk. 2:
4)
ikke skaber
forveksling på markedet mellem annoncøren og en konkurrent eller mellem
annoncørens og en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske
kendetegn, varer eller tjenesteydelser,.
Hvis Eurofloristen ikke tager handling herefter, håber jeg at Katinka ser den mail jeg sendt til hende. Hun er villig til at sende en kopi af hendes klage, så alle formaliteter opfyldt (såvidt jeg har forstået).
Kasper Gregersen har arbejdet med SEO, Google Ads og Facebook Annoncering siden 2012.https://kaspergregersen.dk.
Problemet er jo i dette tilfælde er det ikke er jeres firmanavn der er netblomster.dk - men kun hjemmesidens navn??? Der er derfor ikke tale om krænkelse om firmanavn.
Dernæst er netblomster eller net blomster allerede anvendt af en del andre butikker så det er tvivlsomt om det så særegent at det kan opnå beskyttelse nu.
Der er ikke noget at komme efter,hvis I ikke har varemærket "netblomster"
I kunne ansøge om at få varemærket "netblomster", men I ville ikke få det da det er to almindelige ord, der er sat sammen og er beskrivende for tjenesten, som andre net blomsterbutikker også dækker.
Desværre, men held og lykke med blomstersalget,
Recuro Abonnementsservice er et billigere alternativ til PBS BetalingsService.