Jeg er ked af at sige det, men jeg tror vi snakker en pæn stak millioner. Du skal have et varelager, pæne lokaler, ansatte, forsikring og penge til markedsføring + det løse. Jeg mener Lassen investerede et pænt 2 cifret millionbeløb i Porsche center København. Dbh Martin |
Hjælp til at blive autoriseret forhandler af bilmærke!
|
|
Tjaaa, det kommer vel bl.a. an på hvor biksen skal ligge. En god beliggenhed i KBH med showroom, garage etc. koster kassen. Kan du nøjes med en mere ydmyg adresse kan det helt klart gøres billigere. Hvis du kan finde en erhvervsejendom hvor der har været bilforhandling med eget værksted, er det nok den billigeste løsning. Så kan du nok komme igang for 5M i rå startkapital + lån til forretning/værksted.
Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer med nybilssalg. Skal man betale afgiften når bilen kommer til landet, eller kan man vente med at betale afgiften til bilen er solgt? Det betyder jo en del for din kapitalbinding i lageret. Du skal jo nok have et par biler stående som kan ses/prøves.
mvh Carsten
PS: Jeg er klar til en prøvetur! Tror du at sådan en bil kan finansieres over 50 år?
|
Dato: 4/17/2006 3:01:44 PM Forfatter: Wichmann Tak for de mange svar - glæder mig at der er stor interesse omkring projektet. Jeg vil umiddelbart selv mene, at der er god grund til at tro at der kan blive solgt 5-10 biler om året. Porsche ligger måske på 10-15 biler om året (endnu flere hvis man medregner de mange gul-plade vans Cayenne). Ferrari ligger med 4-5 biler om året, men de er samtidig i en hel anden prisklasse og har selvfølgelig også et andet image. TVR har en hel række modeller på programmet - der er bl.a TVR Tuscan som er konkurrent med 911 carrera og TVR T350 som er konkurrent til Porsche Boxster modellen! Endvidere findes der den vilde TVR Sagaris som må appellere til dem der gerne vil tage deres bil på racerbane i weekenden og bagefter gerne vil køre hurtigt hjem.
Hej Wickmann og Carsten,
- Det er jo spændende med nye mærker, hvor nogle popper op og andre bider sig fast i markedet.
Der er et marked for luksusbiler og sportsvogne i DK, selvom afgiften er hjernedød.
Jeg kan godt følge Carsten i det han skriver om at formidle reservedele, og værkstedsreperationer, uddanne serviceteknikkere etc. MEN, der er en løsning på dette, som andre forhandlere bruger med succes. F.eks. Nelleman bruger Ford i Odense til at udføre service KIA kunder. Det fungerer virkelig godt. Og kunderne er tilfredse med måden at håndterer reparationerne på. - Det kunne jo være en måde at starte op på, således du ikke skal binde 30 mio. i et værksted med X antal kvm plads, X værktøj osv. Det løber det sku nok hurtigt op i. Jeg har arbejdet på et autoriseret Audi/VW værksted (flere steder), og har oplevet udvidelser for 20 - 25 mio. kroner bare i Audi afd. Meget afhænger hovedimoprtøren, og hvor villige de er til at få noget op og stå.
|
hej Hvis det er ligger der en gammel bil/brugtvogns forhandler ude på borups alle (lige ved fuglebakken station) på frederiksberg der er lukket for noget tid siden - bygningen er gammel og slidt, og der skal en del vedligeholdelse til..
bygningen er ret nedslidt - så tror du kan få til en god pris |
Måske må jeg se mig nødsaget til i første omgang at stille mig tilfreds med en mere ydmyg adresse. |
Mjaaa, bunden og bunden... Hans familie ejer SMC biler, såååå... Dbh Martin |
|
har lige fundet et par link du kan se på - dog er det firma jeg hari tankerne ikke med ...endnu |
Venligst
René Buch