Hej Wichmann
Som der er sagt, find et værksted at samarbejde med, nu ved jeg ikke hvilke motor der ligger i TVR, om de selv har lavet dem, eller om de - som for andre forholdsvis små bilmærke - fx har motorer fra BMW eller lign, i såfald var det jo bare at lade et BMW værksted klare det. Ellers ville et værksted med tradition i at lave engelske bilmærker nok være at foretrække, der er som regel noget af det samme i de engelske biler.
Nu ved jeg ikke om det er rigtigt, men mon ikke motorerne i de forskellige bil modeller hos TVR, ligner hinanden meget, hvis ikke det da er de samme, dog med nogle få små modifikationer fra model til model. Det betyder jo bare at du ikke behøver at have et kæmpe lager med reservedele, hvis overhovedet nogle, for du kan sikkert få sendt reservedele fra england med kurer - DHL, UPS - og have delene dagen efter og dermed stadig yde en god service uden at have delene på lager. Den metode tror jeg der er mange forhandler af eksklusive bilmærker der bruger. Tror heller ikke Damgaard-Nielsen ligger inde med alt i reservedele til Ferrari.
Så alt i alt skal du have finansieret et showroom, og dit lager i form af nogle biler, selvfølgeligt uden
afgift. Markedsføringen, kommer mere eller mindre af sig selv hvis du kan komme til at vise bilen frem i de kredse hvor din målgruppe befinder sig, dvs udstillinger, racerløb og lign. så et par gode påfund, med lidt viral markedsføring, så kan du sgu sælge mere end de 5 biler om året.
Jeg tror at din målgruppe er folk som i forvejen, har specialbiler gerne fra england. Og dem ved jeg der er nogle stykker af. Men også folk som i forvejen har andre dyrere specialbiler. Jeg tror ikke der er ret mange førstegangskøbere af specialbiler, i din målgruppe.
Der findes jo klubber hvor folk kun kører i engelske biler, mon ikke der kunne være en køber eller to der. Bilmærket TVR er jo faktisk ikke så nyt igen hvis man ser på alderen, selvfølgeligt i forhold til Ford og Porsche osv der er det, men vi har bare aldrig set dem i Danmark. Men det er nu også de færreste højrestyrede biler der reelt importeres til og sælges i Danmark. Men nu kan jeg se at TVR er begyndt at lave deres Venstrestyret også. så det er jo bare et plus for at komme ind på det danske
marked, hvis du rykker kunder fra porsche og lign.
P.S. Du kan lige skrive mig på din liste af folk der skal have en prøvetur ;-)
Mvh
Kim Sand Sørensen