Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at blive autoriseret forhandler af bilmærke!

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe det var jeg ikke klar over Martin, det gør det hele en smule nemmere

Men kan bare huske hvordan han startede forhandlingen af Porsche ude i nogle små lokaler på Svaneholmen - det fleste Porscher stod udenfor i en skrøbelig indhegning.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:45

Dato: 4/17/2006 3:33:10 PM Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 4/17/2006 3:27:21 PM Forfatter: Wichmann Ja jeg er godt klar over det - det bliver ikke en billig affære - men jeg ville være villig til at knalde en del penge af på projektet - synes det kunne være vildt spændende, men for søren det virker usikkert når jeg absolut ingen erfaring har. Michael Lassen startede i nogle små lokaler ude ved Svaneholmen og har arbejdet sig op til hvad han har idag- hvilket er meget imponerende. Måske det er muligt at starte med lækre små lokaler.
Mjaaa, bunden og bunden... Hans familie ejer SMC biler, såååå... Dbh Martin

Så vidt jeg er orienteret, ejer Lassan ikke SMC biler, men er et tilknyttet selskab til SMC biler

Jeg ved ikke hvor meget kapital Lassen har haft adgang til da han startede op, men dem jeg kender der arbejder hos MLA i dag, siger han selv har bygget det op fra bunden...... Men, jeg ved det ikke med sikkerhed. Historien med at ha´ bygget det fra "bunden" lyder jo godt...
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:39

Nu du snakker excalibur, så har jeg faktisk været ude at køre i en, for nogle år siden, den er jo for vild. Og så er der noget bjergkøping grandprix over den.

Ved faktisk ikke hvad der blev af den, manden der havde den døde forrige år. Han havde Fort Østerlund i Silkeborg, en rigtig cowboy ham Oluf.

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:08

Hej Wichmann

Som der er sagt, find et værksted at samarbejde med, nu ved jeg ikke hvilke motor der ligger i TVR, om de selv har lavet dem, eller om de - som for andre forholdsvis små bilmærke - fx har motorer fra BMW eller lign, i såfald var det jo bare at lade et BMW værksted klare det. Ellers ville et værksted med tradition i at lave engelske bilmærker nok være at foretrække, der er som regel noget af det samme i de engelske biler.

Nu ved jeg ikke om det er rigtigt, men mon ikke motorerne i de forskellige bil modeller hos TVR, ligner hinanden meget, hvis ikke det da er de samme, dog med nogle få små modifikationer fra model til model. Det betyder jo bare at du ikke behøver at have et kæmpe lager med reservedele, hvis overhovedet nogle, for du kan sikkert få sendt reservedele fra england med kurer - DHL, UPS - og have delene dagen efter og dermed stadig yde en god service uden at have delene på lager. Den metode tror jeg der er mange forhandler af eksklusive bilmærker der bruger. Tror heller ikke Damgaard-Nielsen ligger inde med alt i reservedele til Ferrari.

Så alt i alt skal du have finansieret et showroom, og dit lager i form af nogle biler, selvfølgeligt uden afgift. Markedsføringen, kommer mere eller mindre af sig selv hvis du kan komme til at vise bilen frem i de kredse hvor din målgruppe befinder sig, dvs udstillinger, racerløb og lign. så et par gode påfund, med lidt viral markedsføring, så kan du sgu sælge mere end de 5 biler om året.

Jeg tror at din målgruppe er folk som i forvejen, har specialbiler gerne fra england. Og dem ved jeg der er nogle stykker af. Men også folk som i forvejen har andre dyrere specialbiler. Jeg tror ikke der er ret mange førstegangskøbere af specialbiler, i din målgruppe.

Der findes jo klubber hvor folk kun kører i engelske biler, mon ikke der kunne være en køber eller to der. Bilmærket TVR er jo faktisk ikke så nyt igen hvis man ser på alderen, selvfølgeligt i forhold til Ford og Porsche osv der er det, men vi har bare aldrig set dem i Danmark. Men det er nu også de færreste højrestyrede biler der reelt importeres til og sælges i Danmark. Men nu kan jeg se at TVR er begyndt at lave deres Venstrestyret også. så det er jo bare et plus for at komme ind på det danske marked, hvis du rykker kunder fra porsche og lign. 

P.S. Du kan lige skrive mig på din liste af folk der skal have en prøvetur ;-)

Mvh

Kim Sand Sørensen  

Tilmeldt 16. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:25
Hehe jo du er skrevet på listen.

Tror i virkeligheden også at jeg i starten kan nøjes med et lækkert showroom og de første biler uden afgift. Alt andet kan laves hen af vejen. Det vigtigste er nok bare at få nogle forbindelser hvor man kan lave service på bilerne - for ja - det at have et reservelager af dele behøver jeg ikke når tingene kan sendes hurtigt over.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Hey

Jeg ville prøve at søge råd hos enten en importør eller evt hos DAF.  De kan helt sikkert hjælpe.
Side 4 ud af 4 (36 indlæg)