Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at blive autoriseret forhandler af bilmærke!

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino-brugere,

Jeg er helt ny her i forummet - eller har med andre ord været tilskuer i et stykke tid - dette er imidlertid mit første indlæg og jeg håber at der er nogen derude bag skærmene der gider forsøge at hjælpe mig...

Jeg går med en drøm om at blive autoriseret forhandler af et engelsk bilmærke - det har indtil videre været umuligt at få bilen til landet pga. diverse regler, men nu er fabrikken kommet så langt i udviklingen af bilen, at det så småt kan lade sig gøre.

Mit problem indtræffer så snart vi kommer til den del hvor at der skal til at tages fat - hvor skal jeg starte?-jeg har absolut ingen erfaring på området, men er bidt af denne type bil. Jeg har efterhånden samlet en del penge sammen - til showroom og import af de første eksemplarer, men, pardon my french, hvor fanden skal jeg starte? Jeg har det klart på fornemmelsen at bilen kan sælge i Danmark, da bl.a prisen er yderst rimelig.

Fabrikken skriver følgende på deres hjemmeside:

"Anyone seriously interested in establishing an authorised dealership is invited to contact us"

og det er altsammen fint - inden jeg skriver til dem ville jeg dog lige spørge til råds her på Amino da jeg ikke vil ødelægge eventuelle chancer ved ikke at virke proffesionel nok fra starten!

SÅ...... ANY POINTERS?
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 19:17
Velkommen til!
De points, du har fremlagt i dit indlæg alene, giver fint indtryk af, at du er seriøs omkring det - du har en oprigtig interesse i produktet, som du jo sikkert også ved en masse om, du har allerede gjort dig tanker om, hvordan du vil sælge bilen, og du har sparet penge op til opstarten. Money talks! Så i og med at du fortæller dem, at du er parat til at investere x kroner, vil de vide, at du ikke bare er fly-by-night.

Det vil nok være et rigtigt godt udgangspunkt hvis du skriver et par sider ned (ikke en full-fledged forretningsplan, bare et ''proposal'') om de tanker du har gjort dig, den indsats (personligt og økonomisk) du kan lægge i projektet, samt hvordan du mener markedet er for den pågældende bil i DK. Så er du helt sikkert godt på vej! Husk, de vil jo med garanti lige så gerne som dig sælge så mange biler som muligt!
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:18

Hej Wichmann

Jeg syntes du skal finde en allerede autoriseret forhandler af et andet bilmærke som evt. kun har været autoriseret forhandler i nogle få år, og derfor har en god hukommelse omkring hvilke problemer der kan være, og hvordan de skal løses. Det er selvfølgeligt vigtigt at jeres interesser ikke krydser hinanden . Men det burde ikke være så svært for dig at finde en forhandler som ikke har interesse i at blive forhandler af dit mærke, derfor kunne du jo bare bruge en FIAT eller VOLVO forhandler eller lign, det kan jo i princippet være lige meget, da problemstilligerne er noget nær de samme.  Nu kunne jeg forestille mig at det bilmærke du vil være forhandler for ikke har et kæmpe netværk af forhandlere og derfor heller ikke - som store mærker som AUDI og VW - har en mere eller mindre fastlagt formel for hvad du skal tilbyde og hvordan din forretning skal være skruet sammen, og derved får du måske også en større mulighed for at blive forhandler af det her bilmærke end, hvis du kontaktede VW eller AUDI.

Jeg syntes det lyder helt vildt spændende, fåes den forresten som venstrestyret?

Det er nu en lækker bil, sådan en TVR ;-)

Mvh

Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 16. Apr 06
Skrevet kl. 21:44
Hehe ja, TVR er et lækkert bilmærke og eftersom de efter sigende har fået skovlen under problemerne, ser jeg ingen grund til hvorfor netop denne bil ikke skulle kunne gå som nogenlunde varmt brød herhjemme.

Var påpasselig før med at skrive at det var TVR jeg ville have til landet, men det er måske latterligt - men et eller andet siger én at man engang imellem ikke skal tænke for højt i frygt for at nogen med mere viden/erfaring ønsker at gøre det samme- men på den anden side.....hvis man vil have hjælp

Tak for svarene gutter - og tjek lige bilerne ud på følgende adresse:

www.tvr.co.uk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 21:53

Hej Wichmann

Er ked af hvis jeg røbede din hemmelighed.

Jeg syntes din idé er super, men har du slet ingen bil salgserfaring? Det kan godt være at der er andre der får den samme idé som dig, men der kan vel være et par forhandlere i Danmark, eller mon kun én? det er jo alligevel et ok eksklusivt mærke, og jeg har ingen ide om prisen på danske plader.

Har du en idé om hvilke biler den konkurrere med, porsche 911 - Boxter - Cayman, BMW M3 eller lign.

Og var den forresten kun højrestyret?  
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:56
spændende tråd og mega cool slæde

Venligst

René Buch

Tilmeldt 16. Apr 06
Skrevet kl. 21:58
Jeg har absolut ingen bilsalgserfaring, men ved ALT om biler og det sagt uden at blinke. Og jo der må såmen godt være mange forhandlere af bilen i Danmark - jeg ønsker bare at være importøren - der udover at markedsføre og sælge dem i eget showroom også fordele køretøjerne til forhandlernet.

Bilernes største konkurrent må siges at være Porsche - men prisen for en TVR Tuscan er ca. 1,2 millioner kr., så vidt jeg er orienteret, hvor man skal betale 1,6 millioner kr. for en Porsche 911 Carrera. Endvidere er bilens præstationer Porsche overlegen - dette må siges at være endnu et godt salgsargument for Thyrring-typerne.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 10:33

Hej Igen

Har du forresten lavet forretningsplan osv? Som sagt så syntes jeg det er en rigtig god idé du har der, og jeg mener bestemt også at der er potentiale i at sælge dem i Danmark. Hvis du lader bilmagasinet osv teste bilen, så tror jeg at du vil kunne få rigtigt meget respons den vej uden det koster dig alverden, og som jeg husker så er de vilde med TVR hos bilmagasinet, så positiv omtale burde bestemt ikke være noget problem.

Hvordan med garanti og autoriseret værksted osv, har du haft det igennem tankerne...?

Jeg mener der skal jo alligevel en del kapital til at starte det op, med værksted, showroom, kontorer osv, ved godt at du bare køber bilerne hjem uden afgifter og så får afgiften på dem når de skal sælges, og dermed har mulighed for at have en del flere biler stående end ellers, uden at binde for mange likvider i bilerne.

Jeg kan forresten se at de også er venstrestyret, det gør jo bestemt ikke målgruppen mindre. Jeg syntes det er en super fed overset bil, som der burde være nogle flere af. Jeg har faktisk kun set en enkelt i Danmark, til biludstilling  i Herning eller ikke.

Det vil være en medie begivenhed i sig selv at der kom en dansk importør af mærket, så det er bare med at komme ud af starthullerne inden Damgaard-Nielsen eller Michael Lassen tager den istedet.

Har du noget idé om prisniveauet på danske plader? altså snakker vi Porsche 911 priser eller Porsche Boxter?

Mvh

Kim Sand Sørensen

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:16

Hejsa,

Jeg tror at det er et stort arbejde at blive importør. Foruden salg af bilen til forhandlere, skal du jo også kunne formidle træning af værksteder i service og reparation, og du skal også kunne formidle reservedele. Men det er et spændende projekt!

Jeg tror dog at markedet er så lille, at du udemærket selv ville kunne sælge dem der kan sælges, og behøver derfor intet forhandlernet. Mon ikke potentielle købere er villige til at køre 2-3-400 km for at se/prøve én? Min umiddelbare vurdering er, at der er et marked på 2-3 biler om året. Måske 5 hvis det bliver vildt.

TVR er jo ukendt for mange i Danmark, og den har jo langtfra den prestige en Porsche har. Og så er Porsche''er så solidt bygget, at man kan køre i dem hver dag, året rundt. Hvordan mon en TVR ville have det med sådan en behandlig? Og service af en Porsche er ikke væsentlig dyrer end eks. Audi eller BMW.

mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:29
Dato: 4/17/2006 10:33:13 AM
Forfatter: Kim Sand

Jeg sad også og tænkte på Bilmagasinet (som udgives af forlaget benjamin) de har tidligere haft flere store artikler om TVR så vidt jeg husker, så det vil være oplagt at de selvfølgelig også skriver om det når den engang kan købes her i landet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)