Jeg er helt ny her i forummet - eller har med andre ord været tilskuer i et stykke tid - dette er imidlertid mit første indlæg og jeg håber at der er nogen derude bag skærmene der gider forsøge at hjælpe mig... Jeg går med en drøm om at blive autoriseret forhandler af et engelsk bilmærke - det har indtil videre været umuligt at få bilen til landet pga. diverse regler, men nu er fabrikken kommet så langt i udviklingen af bilen, at det så småt kan lade sig gøre. Mit problem indtræffer så snart vi kommer til den del hvor at der skal til at tages fat - hvor skal jeg starte?-jeg har absolut ingen erfaring på området, men er bidt af denne type bil. Jeg har efterhånden samlet en del penge sammen - til showroom og import af de første eksemplarer, men, pardon my french, hvor fanden skal jeg starte? Jeg har det klart på fornemmelsen at bilen kan sælge i Danmark, da bl.a prisen er yderst rimelig. Fabrikken skriver følgende på deres hjemmeside: "Anyone seriously interested in establishing an authorised dealership is invited to contact us" og det er altsammen fint - inden jeg skriver til dem ville jeg dog lige spørge til råds her på Amino da jeg ikke vil ødelægge eventuelle chancer ved ikke at virke proffesionel nok fra starten! SÅ...... ANY POINTERS? ![]() |
Velkommen til!
De points, du har fremlagt i dit indlæg alene, giver fint indtryk af, at du er seriøs omkring det - du har en oprigtig interesse i produktet, som du jo sikkert også ved en masse om, du har allerede gjort dig tanker om, hvordan du vil sælge bilen, og du har sparet penge op til opstarten. Money talks! Så i og med at du fortæller dem, at du er parat til at investere x kroner, vil de vide, at du ikke bare er fly-by-night.
Det vil nok være et rigtigt godt udgangspunkt hvis du skriver et par sider ned (ikke en full-fledged forretningsplan, bare et ''proposal'') om de tanker du har gjort dig, den indsats (personligt og økonomisk) du kan lægge i projektet, samt hvordan du mener markedet er for den pågældende bil i DK. Så er du helt sikkert godt på vej! Husk, de vil jo med garanti lige så gerne som dig sælge så mange biler som muligt!