Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man lavet en ordbog?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
så du siger det er billigere at købe licenser til en ordbog, til 100.000 kr, end at få lavet sin egen?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:34

Det kan jeg garantere dig at det vil. En ordbog af fornuftig kvalitet vil nemt koste dig 1 mille eller 2.
Hvis du ikke tror på det, så brug en aften på at arbejde lidt med det og gang så op, så tror jeg vi er på bølgelængde.

Dbh Martin

Ps. Jeg har selv ejet en del af Ankiro som Mikkel arbejdede i og det kostede mig en lille million før det gik på røven. Men nu kører det igen, bare ikke med mig desværre :-)

Tilmeldt 1. Jul 05
Skrevet kl. 20:37
okay, hvem skal jeg så kontakte, er det Gyldendal eller hvordan?

Fordi at jeg har intet imod at købe rettighederne til en allerede lavet ordbog, jeg tænkte måske bare at det var billigere selv at få produceret en.

Btw., så skal man ha været gået konkurs mindst én gang, før man kan kalde sig selvstændig :p
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:13
Ja, jeg mener at Gyldendal og Politikens Forlag er de største
Tilmeldt 1. Jul 05
Skrevet kl. 21:22
okay, jeg siger i hvert fald mange tak. Jeg prøver at kontakte dem begge for et tilbud :)
Tilmeldt 1. Jul 05
Skrevet kl. 12:58
Hey guys ;)

Nu har jeg snakket med Gyldendal og Politikken, og de vil overhoved ikke sælge noget som helst... Er der nogen som har nogle andre gode idéer?

PÅ forhånd tak...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:11
Det lyder lidt somom du måske har spurgt om det forkerte. De "sælger" ikke deres ordbøger, men licenserer dem ud til afgrænset brug. Prisen afhænger normalt af hvad omfanget og brugen er - og i visse tilfælde kan det være de slet ikke kan opfylde dine ønsker. Hvis du f.eks. vil bruge deres data til at lave en offentlig og helt gratis version, so stort set er identisk med deres egne kommercielle produkter, vil de nok ikke indgå en aftale.

Du bliver nødt til at se det lidt fra dres side også, og finde et fornuftigt kompromis imellem dine ønsker og deres krav.
Tilmeldt 1. Jul 05
Skrevet kl. 13:15
altså meningen er jo at den her skal være en offentlig version, så jeg kan godt se det lidt fra deres side af.

Men hvordan gør man så? :D

Jeg ved slet ikke hvem jeg skulle kontakte...
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:29

Må man spørge hvorfor det er du vil lave en ordbog?

Du har slet ingen chance for at komme ind på markedet, med mindre du har baglommen fyldt med et par millioner til branding og reklamering.

Hvis det er fordi du synes de eksisterende ordbøger mangler nogle fagudtryk, det kunne f.eks. være IT fagudtryk eller iværksætter fagudtryk eller hva ved jeg.

Så var dt måske en ide kun at udvikle en ordbog med disse.

Da jeg gik på handelskolen fik jeg engang udleveret sådan en lille smart "ordbog", kan selvfølgelig ikke huske hvad den hed men det var med diverse fagudtryk fra Erhvervs økonomi, afsætning mm. Så kunne man lige slå op i den.

Håber du forstår min pointe.

Mvh Martin
Tilmeldt 1. Jul 05
Skrevet kl. 13:32
Hej Martin, jeg har selv sådan en ordbog stående ;)

Den ordbog jeg vil lave er udelukkende elektronisk og skal ikke trykkes på nogen måde.
Side 2 ud af 4 (34 indlæg)