Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorborg kan være på vej til USA for altid

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9744
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.erhvervsbladet.dk/article/20080721/ivaerksaetteri/80721007/

Jeg forstår sgu godt Martin! Det er efterhånden kun skattemyndighederne og DF der ikke kan fatte (eller vil fatte), at vi lever i en globaliseret verden i dag. I hvert fald gør de to alt hvad de kan for at forhindre at almindelige mennesker kan udnytte globaliseringen.

Store koncerner som Mærsk og McDonalds for lov til at voldtage det danske samfund, og betale den skat de gider, men "små" iværksættere og privatpersoner har ikke skyggen af de samme rettigheder. Hvem sagde lighed for loven?

Jeg har selv måtte sige nej til rigtig gode forretninger på tværs af Atlanten fordi de danske og Amerikanske skattesystemer ikke fungerer sammen. Jeg turde ikke løbe den risiko der i de konkrete situationer var for, at jeg kunne blive beskattet af meget mere end det jeg tjente.

Jeg støtter fuldt ud vores veldfærdsstat, og dermed også en relativt høj skat, men jeg VIL altså ikke betale mere end 100%! Og jeg orker ikke at spilde mit liv på retssager mod skattevæsnet. Så resultatet er, at gode forretninger, der kunne have bragt masser af god kapital til Danmark er blevet droppet. Hvordan det så lige hamonerer med det som den nuværende regering siger den står for fatter jeg ganske enkelt ikke. De har magten til at ændre det, men gør ikke en skid!

Nu er jeg så igen i gang med nogle Amerikanske forretninger og et par nye selskaber derovre. Den slags er der naturligvis altid en forretningsmæssig risiko ved. Den vil jeg gerne tage. Det er ikke det jeg frygter. Det jeg frygter mest er den skattemæssige risiko. Og det er sgu da for åndssvagt!

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:29

Mikkel deMib Svendsen:

Det er efterhånden kun skattemyndighederne og DF der ikke kan fatte (eller vil fatte), at vi lever i en globaliseret verden i dag.

..og Venstre, de Konservative, Socialdemokraterne og SF bør vi vel også lige nævne i disse moderne "vi-er-bange-for-verden-og-danskheden-er-det-eneste-rigtige-tider" ?

Måske blander jeg integrations- og udlændingedebatten unødigt sammen med erhvervs-, globaliserings- og skattedebatten, men i dette tilfælde føles det som det hænger sammen, gør det ikke? 

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:44

Du kan finde globaliserings-frygten (eller globaliserings-fornægtelsen) i alle partier og mange myndigheder - men der er vist ingen tvivl om, at koncentrationen er langt størst hos DF og SKAT :)

Venstre har deponeret deres udlændingepolitik hos DF - og gider øjensynligt slet ikke kæmpe imod det. Det undrer mig for jeg ved at der er mange gode Venstre-folk der har en helt anden holding. De konservative kæmper lidt imod.... men så lidt at det er ligegyldigt.

Socialdemokraterne er på mange måder lige så slemme, eller værre, end DF, når det handler om både udlændingepolitik og f.eks. de skattemæssige konsekvenser af en mere globaliseret verden. Men på samme måde som med Venstre er det meget blandet. Mange er meget fornuftige, men desværre er der en stor kærne af mega-fjolser.

SF's største problem med alt det her er, at de stadig ikke kan se forskel på virksomheder som Mærsk, og så min egen lille butik - bare for at tage to ekstremer. Alle selvstændige er pr defination nogle farlige nogle. Men da SF ikke rigtig har nogen praktisk indflydelse på lovgivningen i Danmark for tiden, så er det ikke så afgørende for de regler vi har nu og her.

Det er og bliver den siddende regerings ansvar, at vi har de love vi har. Det er dem der kan lave dem om, hvis de har lyst. Så konklusionen må jo være, at det har de slet ikke lyst til. Som iværksætter må jeg fortolke gældende lovgivning på den måde, at jeg skal lade være med at starte virksomhed i USA, måske flytte lidt derover, og i det hele taget agere som global iværksætter. Det er ikke det lovgiverne ønsker jeg skal - når man ser på de love de har vedtaget (eller ikke vedtaget).

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 13:47

Jeg er helt enig med dig Mikkel. Vores samfund bliver mere og mere reguleret. Anarkisme og skæve idéer skal helt passe ind i samfundets firkantede normer og falder man udenfor, så smækker hammeren.

Spørgsmålet er så bare... er græsset virkelig grønnere hos naboen, eller er det bare en opfattelse vi går rundt med?

Finn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:18

> Anarkisme og skæve idéer skal helt passe ind i samfundets firkantede normer og falder man udenfor, så smækker hammeren.

Jeg synes ikke der er noget særligt revolutionerende ved f.eks. at ville flytte til USA et par år, for at få en forretning der på benene. Men med de nuværnede skatteregler er den største risiko ikke forretningen, men skatten, og det er sgu da for dumt. Men som sagt, den regering vi har nu ønsker øjensynligt ikke at vi iværksættere skal tænke internationalt.

Spørgsmålet er så, om vi retter os efter dem, eller gør som Martin, og overvejer helt at blive væk. Et spørgsmål til regeringen kunne så lyde: Vil i gerne af med Martin og ligesindede iværksættere? Det virker i hvert fald sådan.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:25

Mikkel deMib Svendsen:

> Et spørgsmål til regeringen kunne så lyde: Vil i gerne af med Martin og ligesindede iværksættere? Det virker i hvert fald sådan.

Nu er skatteregler på tværs af landegrænser ikke så enkle at samordne som vi kunne ønske, så derfor må man tilpasse sig reglerne og ikke tro, at reglerne ændres fra dag til dag på grund af enkelte individers ønsker!

Der skal meget store og tungtvejende grunde til at gøre noget som helst og derfor prioriterer man de politiske tiltag engang efter behov og pres fra grupper og pressen.

mvh   Geeked 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:38

Såvidt jeg er orienteret ER der for flere år siden forhandlet en aftale om dobbeltbeskatning igennem mellem USA og Danmark, men på trods af dette har den danske regering IKKE ratificeret aftalen endnu - flere år efter.

Jeg kan SLET IKKE se noget fornuftigt argument for, at driftige iværksættere skal risikere at betale mere end 100% i skat. Jeg er fucking ligeglad med hvor svært det er - hvis de politikere der regerer nu, synes det er for svært, så står det dem frit for at forlade jobbet. Jeg kan slet ikke klare folk, der holder fast i et job de ikke er i stand til at udføre!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:01

Mikkel, som før beskrevet, er der måske andre mere presserende opgaver der er meget vigtigere end beskatning.

Ikke at mene, at det ikke er vigtigt, men andre opgaver kan være vigtigere til at komme i første række.

Jo, nye love og regler tager masser af tid, især hvis flere lande er involveret og masser af embedsmænd er involveret, så det er klart at alt ikke rettes til omgående, for politikere er jo ikke enevældige og kan diktere love og regler i et andet land og er USA ligeglade, hva´så ?

Nemt er det ikke!

mvh   Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:10

> Mikkel, som før beskrevet, er der måske andre mere presserende opgaver der er meget vigtigere end beskatning.

Det er godt nok en højrøvet holdning at have overfor folk der står til at skulle betale mere end 100% i skat - eller, som i Martins tilfælde, risikere at skulle betale skat for nogle ydelser han ikke kan få, og selv må dække i USA (skole, pasning, sygesikring etc). Og det er en umådelig dum holding, da den skubber lige netop de mennesker fra os (vores land), som vi har allermest brug for: Driftige og dygtige iværksættere. Dem skal vi da gøre ALT for at holde på - eller i det mindste bevare en positiv forbindelse med, frem for at jage dem på porten som spædalske.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:56

Mikkel, hvis du sad i en politikers stol ville du nok se hvordan love og regler kom til og du ville med din holdning nok ikke opnå noget som helst, fordi demokrati er og består..

Som skrevet, skal man have flertal for at kunne gennemføre noget og det samme i USA og gider USA ikke, kan love og regler ikke ændres mellem Danmark og USA og det er ligegyldigt hvilke områder det gælder..

Sådan er det, uanset hvordan du gerne ville have det til at se ud.

mch   Geeked 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)