Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsmuligheder i Pakistan.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.dk bruger.

Vi er en flok af iværksættere med virksomhed i Odense, som har oprettet en ny hjemmeside som at vi gerne vil vise jer.
Visionen er at vi gerne vil fremme samarbejdet imellem to kulturer, nemlig Pakistan og Danmark.

På vores site vil du kunne læse forskellige artikler der alle hver især beskriver de forskellige industri områder.
Vi har samtidigt valgt at supplerer siden med en masse smukke film, billeder og beskrivelser om steder og oplevelser i Pakistan.

Danmark er også et dejligt og fantastisk land som jeg er født i, men da jeg har Pakistanske rødder vil jeg gerne vise jer alle sammen de smukkeste steder og aspekter i landet.

Allerede den dag i dag arbejder flere store amerikanske virksomheder med Pakistan, men da de ikke er interesseret i at dele med europæiske iværksættere, har penge en stor indflydelse på medier såvel som folk.

Vi vil derfor gerne vise jer alle de positive sider ved landet og så lader vi medierne om at fortælle jer om de dårlige minoriteter som vores land selvfølgelig også indeholder ligesom alle andre lande.

Find siden på www.ahgk.dk og opret gerne en bruger.
Vi vil hele tiden opdaterer siden med nye features, artikler og bedst af alt muligheder for jer som iværksættere.

Lad os danne bro og lad os i fælleskab få sat fokus på import og eksport.

Besøg os her: www.ahgk.dk

Med Venlige Hilsner / Kind Regards
M.Yaseen.Mian - AHGK

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:46

Personligt vurdere jeg ikke Pakistan til at være særligt stabilt længere.
Hele grænseregionen til afganistan er totalt ude af kontrol og der er voldsomme kampe om magten, terrorbomber osv.

Det var måske ikke lige Pakistan jeg vil basere et fremtidigt forretningseventyr på pt. (sorry)

Tilmeldt 15. Jul 08
Skrevet kl. 15:18

Kære Ronnikc.

Tak for din interesse for mit indlæg.
Jeg kan godt se hvor du danner dig din personlige holdning udfra, og ja det er korrekt at der ved grænseområderne op til Pakistan er heftig trafik, men det skyldes at der igennem flere år har været krig i Afganistan pga (politiske uenigheder) så det er jo en selvfølge at det er ved grænseområderne at der er mest trafik på det punkt, og det er også derfor at det Pakistanske militær slår hårdt ned i grænseområderne så områder som Punjab kan opnå et større forretningsdrive end nu.

Samtidigt er militæret i fuld gang med at lukke den frie handel af narkotika som der strømmer ind over grænserne i europa.
Her snakker vi heorin og andet skidt der rammer gaderne. Militæret har lukket for det sorte marked af våben og narkotika i peshawar som var verdens største smugler marked. Det kræver politisk og militær indsats for at lukke for alle de negative områder, og det er det der er igang.
Der skal lukkes for fri handel af narkotika og våben som skader alle mennesker.
Mennesker bør ikke skade andre mennesker, og hvorfor er det at folk vælger at se på de negative sider istedet for forretning.
Personligt ville jeg gerne at medierne kunne prøve at fokuserer på forretningsmulighederne i Pakistan istedet.

Nu kan  jeg se at du har en virksomhed der beskæftiger sig med hjemmeside design.
Hvordan kan det være at du som iværksætter ikke er interesseret i at skabe en bro imellem to kulturer og eventuelt vinde nogen kunder / samarbejdspartnere/venskaber til egen fordel via Pakistan og Danmark?

Jeg vil ligeledes gerne stille dig et personligt spørgsmål Ronni.
Hvis det er at landet er så skide ustabilt som du nu personligt mener det er, hvordan kan det så være at virksomheder som Nike, Hugo Boss, Levi's Adidas, Hummel og mange andre driver forretning i landet?

tag et kig på www.ahgk.dk og nogen af de artikler som vi beskriver før du dømmer landet udfra den generelle borgers opfattelse.
Det er synd at medierne kan trække så meget opmærksomhed og jeg forstår ikke hvordan at helt alm. mennesker med en sund fornuft, lader sig fordreje af et sammen klippet video klip der viser en 30 dages video optagelse klippet ned til 3 minutter.

Jeg håber selvfølgelig ikke at du tager det ilde op og jeg håber da også at du som iværktsætter kan overleve på ren og skær forretning med salg af hjemmesider til danske virksomheder på kundeporteføljen.

Til de andre læsere med interesse i at skabe en bro og en god forretning vil jeg ønske jer alt held og lyke, og skulle du efter alt forventning finde på en interessant idé, kan du til enhver tid kontakte mig via e-mail. Find kontakt oplysninger på mit site http://www.ahgk.dk

Med Venlig Hilsen
Mohammed.Yaseen.Mian

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:20

Jeg kan desværre ikke klikke rundt på jeres hjemmeside, da jeg ikke bruger IE7 - men det lyder ellers som et spændende projekt I har gang i. Held og lykke med det :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 15. Jul 08
Skrevet kl. 15:26

Min ven du skal nok kunne se siden en dag og glæd dig til det :)

Tak for din interesse.

Med Venlige Hilsner
M.Yaseen.Mian

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:32

De store virksomheder har selvfølgelig økonomiske kalkuler på om det kan svare sig at være i landet i forhold til risikoen.

Men lad os være helt ærlige og indrømme at risikoen har forandret sig voldsomt de seneste år.

Mit ugangspunkt til pakistan er ikke i kraft af min egenskab som webudvikler - mine eneste erfaring i den henseende er når jeg har samlet kuldsejlede IT projekter op der har været outsourcet til pakistan (pudsigt nok var det sidste med en gut der hed Yaseen som havde kommenteret koden rundt omkring med sit navn) så det er altså ikke ud fra en erhvervsinteresse udelukkende jeg betragter landet - men derimod ud fra en politisk og økonomisk vinkel og med statskundskabs brillerne på.

I dit skønmaleri så glemte du vist også Bhutto, du glemmer magtkampene om præsidentembedet, militæret og den overordnede vej for pakistan fremad, du glemmer de voldsomme kræfter som er på spil i landet som forsøger at skubbe landet imod en islamisk stat - som så absolut betyder at samtlige vestlige investorer inden for ganske kort tid forsvinder som dug for solen og dermed er især nye investeringer voldsomt sårbare. 

Falder der brænde ned i pakistan inden for de næste par år? Det kan bestemt ikke udelukkes og derfor skal man helt sikkert være klar over at det er en risiko man løber og det er en risiko man skal kalkulere med.

Så længe Amerikanerne havde hånd i hanke med Musharraf og man byttede frihed og demokrati for sikkerhed og investeringer så tiltrak landet især amerikanske virksomheder - præcis som alle de andre lande hvor Amerikanerne har støttet kraftigt op om pseudo-demokratier eller diktaturer og det er måske også en af årsagerne til at det er Amerikanerne og ikke Euroæerne som i stor stil har investeret i Pakistan.

Når men det blev så en lille udredning på hvorfor jeg skrev som jeg skrev.

Jeg har intet imod pakistan eller pakistanere - men jeg tror bare ikke det er særligt fornuftigt og smide sine surt tjente penge ind i landet som det ser ud pt.

Tilmeldt 15. Jul 08
Skrevet kl. 15:45

Kære Ronni.
Som web udvikler ville du garanteret gerne have været en af de første der smed kroner i google det skete ikke :) her fik du nogen guldkorn om muligheder for samarbejde og en række nye kunder men du fravælger dem udfra nogen skræmme synspunkter som at du har fået påduttet dig med tiden. Det er helt fair og hver sin mand hver sin holdning, jeg ønsker dig god forretning og jeg vil selvfølgelig håbe du holder et vågent øje med www.ahgk.dk og ser vores udvikling.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:05

Jeg er nu ikke blevet påduttet noget - det er skam helt min egen holdning :)

Men pøj pøj med siden - jeg tror dog der lige er et par ting der skal falde på plads i pakistan før du får rigtig succes med den.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:41

Ronnikc, Danske ZYB blev startet op og udviklet i Pakistan. De har lige solgt selskabet for 250 millioner.

Du glemmer at Pakistan er et stort land, og der er meget forskel på hvordan situationen i i forskelle områder og i forskellige sammenhænge. Medierne fokuserer alene på det der skaber overskrifter (helst noget med nogle lemlestede kroppe - det er folk helt vilde med ...).

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:10

Det har da intet med overskrifter at gøre.

Det handler om et politisk system som er ustabilt og et land som balancere på en knivsæg og hvor voldsomt modstridende interesser kæmper om at få magt til at gøre som de har agt.

Nike, og hvad de nu ellers hedder, der har fået masseproduceret manuelt fremstillede produkter til skyggen af ingenting har helt sikkert også tjent kassen i pakistan - men den situtation som er i pakistan i dag er bare ikke stabil og det ville være tåbeligt at kaste sig ind i et land som pakistan med massive investeringer fordi et selskab er blevet solgt der eller nogen en gang har tjent penge der uden at gøre sig risikoen klar.

Så jeg bider altså ikke på diskursen omkring den "onde medie verden" som fastholder et billed af pakistan som er skadeligt for landet - De trusler og de ting der foregår i Pakistan er skam ganske håndgribelige og rigtige og der tales i IP kredse om pakistan som verdens terror navle. Det er altså ikke for sjov at man med relativ god sandsynlighed kan påregne internationale aktioner ved den pakistanske grænse inden længe.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)