Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om en revisor, SMBA-selskab, SPAM

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Helt ærligt drenge.. I kommer som hhv helt ny og næsten ny bruger på dette forum og regner med I kan fortælle hvor skabet skal stå, hvordan SPAM defineres og hvordan man taler til hinanden herinde. I den process sviner i 2 deltagere på dette forum til som har hjulpet i 100/1000-vis af iværksættere herinde gennem mange mange indlæg.

Om det er retfærdigt eller ej skal jeg ikke vurdere... men den smule jeg kender til mikkel gennem dette forum får mig til at tro, at det er derfor han bliver "lidt" fornærmet.

Men nok om det..

Ejler: Om du har spammet eller ej aner jeg ikke noget om, har ikke fulgt med på amino i et stykke tid. Men at poste det samme eller stort set det samme indhold i alle tråde der bare remotely handler om det emne man "spammer" om, er altså bredt opfattet som SPAM, eller måske rettere sagt "Forum Spam". Og så kan det være lige meget hvad du tror og mener om det begreb. Eksempelvis findes ordet "nederen" ikke den danske retskrivningsordbog, men betydningen kan ikke diskuteres for vi opfatter det alle som værende noget negativt. Der findes så mange forskellige slags SPAM. Den du referer til er ikke den eneste type spam.

En hurtig søgning på google støtter op om dette:
http://www.google.dk/search?hl=da&defl=en&q=define:Spam&sa=X&oi=glossary_definition&ct=title

Syntes du tager alt dette for ilde op, og forstår slet ikke du gider gøre så meget ved det - men ok det går jo nok altsammen.

Fra Viby
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:27

Hvor er det sørgeligt. Håber da andre kan se lavt det er, når men jeg lader mig ikke trække med ned. Tilbage til sagens kerne:

Påstand fra Mikkel - "jo, spam optræder også i f.eks. debatter."

Spørgsmål fra 1base til Mikkel - Har du nogle referencer, der understøtter en sådan fortolkning?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

Normalt ignorerer jeg de fleste indlæg om SMBA-selskaber fra Peter Revisor, men nogle af hans seneste absurde udsagn om disse har fået mig i blækhuset igen. Hans indlæg taler normalt for sig selv og behøver derfor ikke kommentarer. Hans seneste indlæg som svar til Jørgen Olsen er dog det værste eksempel på uhøvisk tale (i skriftlig form).

Dette skal kun forstås som en anmeldelse af Peter Revisor's skribentvirksomhed om SMBA-selskaber men ikke om de andre emner, som han skriver om.

På Amino www.amino.dk/forums/t/30044.aspx?PageIndex=14 (1-14) har der været en omfattende debat:

En innovativ håndværker ved navn Hans lancerer glædestrålende et godt tilbud til kolleger og andre.

Det udløser så et massivt modangreb fra Peter Revisor, som i den følgende debat skriver 31 korte indlæg om SMBA-selskaber. Desværre kender Peter Revisor tilsyneladende ikke begrebet logisk argumentation, og langt de fleste udsagn er generelle, negative og demagogiske (min opfattelse). Jeg kommer gerne med dokumentation herfor.

Peter R har tilsyneladende efter sine  4022 indlæg omsider lært at skrive sammenhængende sætninger i Amimo-debatter og kan nu udnytte faciliteten med automatiske linieskift.

Bent Z skrev 12 overvejende negative indlæg. 2 er neutrale. Altid imod SMBA-selskaber skriver han noget bedre end Peter.

Jeg selv har lavet 14 større indlæg.

De fleste andre debattører skriver overvejende positive og konstruktive indlæg som Michael med 11 indlæg og Matthias med 19.

I debatten har der indtil nu været ialt 131 indlæg med 13.693 læsninger.

Hans gav beklageligvis tidligt op over for Peter Revisors vedvarende, korte og usaglige indlæg uden argumentation.

Tidligere erklærede Peter Revisor, at han ikke længere vil "bekæmpe" SMBA-selskabformen, men har åbenbart nu genoptaget kampen.

Han svarer normalt ikke på saglige provokationer og forholder sig slet ikke til det, som andre faktisk skriver.

Han hejser flaget og siger kort et eller andet negativt i disse debatter.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02

Ejler...jeg har svaret dig i den anden tråd.

Jeg har skam også holdt lav profil hvad SMBA-debatten angår, indtil nogen af mine kunder blev

overrendt af disse smarte "SMBA-sælgere" , hvor du ikke er iblandt.

Dog mener jeg, at du delvis fejlinformerer og underkender nogle EogS tolkninger, og det

burde du selv vide hvor dette sker.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

Det ser bedre ud hvis du skriver således:

"Jeg har skam også holdt lav profil hvad SMBA-debatten angår, indtil nogle (nogen rettet) af mine kunder blev overrendt af disse smarte "SMBA-sælgere" , hvor du ikke er iblandt."

Du skal bare undlade SELV at taste linieskift. Hvis du HAR gjort det, kan du fjerne linieskift ved at stille CURSOR forrest på linien og trykke på BACKSPACE. Så justerer teksten sig selv.

Jeg synes bare, at du skal skille fårene fra bukkene og sætte ind, hvor det er relevant. Der er jo overalt i alle brancher nogle, som er  stratenrøvere. At de er smarte (SMBA-sælgere) bevises jo ved, at de har taget mit researcharbejde omkring SMBA-selskaber til sig som deres eget og lancerer det i "innovative" sammenhænge. At være smart er jo ikke i sig selv negativt.

Jeg selv har jo KUN genopdaget SMBA-selskaber og har lanceret SMBA-selskaber som en del af min klient-service.

Information og lovgivning omkring selskaber er offentlig information og kan jo ikke beskyttes ved eksempelvis Copyright-loven.

Husker du filmen "The Good, the bad and the ugly". De havde alle revolvere, som nogle kalder "pieace-maker", andre et forfærdeligt mordvåben efter hvem, der brugte den og til hvad.

Peter - Revisor:
Dog mener jeg, at du delvis fejlinformerer og underkender nogle EogS tolkninger, og det burde du selv vide hvor dette sker.

Heller ikke jeg er fejlfri og skal altid normalt gøre mig umage.

Men HVOR og med HVAD?

Med et sådant udsagn BØR du præcisere og eksempelvis citere mit udsagn.

Den bedste måde du selv kan bidrage ved at eliminere, hvad du mener er skadesvirkning ved forkert brug af SMBA-selskaber, er som ved andre virksomhedsformer at sikre korrekt anvendelse og at sikre, at virksomhedsindehavere får denne service til en rimelig pris. De fleste af de såkaldte "smarte smba-sælgere" tager en meget høj pris for at assistere med noget, som i sig selv er meget simpelt. Er kun en lille del af det, som der bør tages vare på.

Antallet af SMBA-selskaber vokser hurtigt, det lader sig næppe stoppe og antallet kommer hurtigt op i en 4-5 cifret størrelse.

Hvis ikke du selv er registreret eller autoriseret revisor har du selv en væsentlig fordel ved at bruge denne selskabsform til at sikre dine klienter begrænset hæftelse. Det tager ikke mere end fra 15 minutter og opefter at skrive vedtægter. Den del er den mindste. At sikre en god virksomhedsstruktur og assistere klienter med forretningsudvikling er den kvalificerede assistance, som mange små virksomheder behøver.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)