Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg elsker det offentlige

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Ring til din kommune og spørg

De har lukket nu, og jeg ligger med et brækket ben.

Skal jeg vente til de åbner i morgen? 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Se den leg ynder jeg at lege med mine børn på 5 og 3....men når en voksen mand bliver ved med at spørge hvorfor, hvorfor, hvorfor står jeg fandme af. Hvis du vil debattere sundheds politik med mig så kom med nogle ordentlig indlæg der ligger tanker bag....det du laver der gider jeg simpelthen ikke deltage i..... 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:33

Kenneth Boysen:
Hvis du vil debattere sundheds politik med mig så kom med nogle ordentlig indlæg der ligger tanker bag....

Tja. Jeg er helt enig med dig, Kenneth. Hvordan balancerer man konkrete problemer (fædre der tager deres døtre med forstuede ankler på skadestuen) mod tænkte/opfundne problemstillinger?!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 23:46

Jeg håber ikke at borgerne i Esbjerg får sætningen, "Ring til kommunen og spørg" når de ringer og spørger efter en ambulace/transport.

Specielt ikke dem der ikke har nogle muligheder for at komme til skadestuen selv.

Kenneth Boysen:

Hvis du vil debattere sundheds politik med mig så kom med nogle ordentlig indlæg der ligger tanker bag....... 

Faktisk så tænkte jeg netop det samme, da Du skrev, "Ring til din kommune og spørg".

Jeg synes at det er et arrogant svar. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 23:48

udvikler:

mod tænkte/opfundne problemstillinger?!

...som meget nemt kunne være virkelighed.

Og det var så det sidste indlæg fra mig i denne debat, jeg kan et eller andet sted mærke at vi ikke kommer videre.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:02

Dimitri, dit første spørgsmål til mig var

Hvad gør personer der ikke har råd til en taxa så?

Kravler?

Jeg kommer så med et velovervejet svar til dig....fordi det er et emne der faktisk interessere mig. Jeg syntes at din afslutning med at de skulle kravle er mærkelig men du får et ordentlig svar alligevel.

Så spørger du

Gør kommunen så det? Og hvordan gør jeg som syg i praksis når jeg skal have dem til det?

I den konkrete situation hvor man lægger retningslinier for hvordan folk med bestemte skader skal behandles går jeg ud fra at alle disse spørgsmpl er besvaret. Jeg har dog inden anelse om hvordan de forskellige kommuner har overvejet dit spørgsmål, hvis de da overhoved har.

Derfor kan mit eneste svar til dig være at du skal ringe og spørger din kommune.

Dit næste indlæg gider jeg ikke kommentere på.

Min pointe er at hvis du ligger syg i hjemme, gade eller andre steder og ikke selv kan komme afsted. Jaså er der andre muligheder for at komme på sygehuset end en ambulance. Det kunne være en alm. bil fra falck, det kunne være dine forældre og det kunne også være en taxi. Uanset hvad er det 112 eller vagtlægen der tager beslutningen (hvis du ringer til vagtlægen)

Så det er altså en misforståelse at man ringer og bestiller en ambulance. Nej man ringer fortæller om skaden også vurdere betjenten/lægen hvad løsningen er. Har han et stykke papir foran sig hvor der står at alm. brækkede ben ikke skal med ambulancen jaså beder han dig om at tage en taxi. Hvis du siger du ikke har råd.....ja så står der muligvis også på papiret hvad han skal gøre.

Nu har jeg endnu engang givet dig et fyldigt svar, det er ok du kommer med tænkte situationer, men som sagt så giver må du lægge noget fyld og argumenter bag. At du syntes at mit svar er arrogant må du afklare med dig selv, jeg vil henvise til det jeg lige har skrevet og dine egne indlæg.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil så tillade mig at komme med et surt opstød:

At du for det første tillader dig at køre cykel i påvirket tilstand sætter dit og andres liv på spil - det er slet ikke i orden! Forestil dig en brandert der slingrer, en bil der vil undgå branderten og den anden bil han så kører ind i der har et sovende barn på bagsædet - bare fordi en idiot skulle køre hjem på sin cykel i stedet for at rbuge hovedet. Loven gælder for spritkørsel, uanset hvilket køretøj du fører - det er ulovligt!

At du så ovenikøbet skal bruge MINE penge på at få sat skruer i efter din uansvarlige opførsel, sætter bare prikken over i'et - hvis man har klager over det offentlige, kan det jo være fordi alt for mange bruger og misbruger systemet til at rydde op efter deres egne brølere...

Jeg håber du tænker dig om næste gang du drikker, i stedet for at tage hjernen under armen.

Mette

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:22

arhh syntes nu det er ok at cykle med en lille skid på det har stort set alle gjordt på et eller andet tidspunkt i derres liv....Man skal self ikke køre skide stiv og på rulleskøjter men en lille skid er ok 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:53

> arhh syntes nu det er ok at cykle med en lille skid på

Så går jeg ud fra at du også synes det er OK, at en bilist kører dig, eller nogen du holder af, ned i et forsøg på at undgå fordrukne cyklister?

Synes du også det er OK at voldtage folk bare en lille smule en ganag imellem, eller at snyde lidt i skat, eller at røve en lille bank en gang imellem?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:47

Jeg elsker begrebet "det bevidste valg". I mine øjne traf du et bevidst valg - nemlig at køre i trafikken med en skid på. I min verden er det på alle måder uacceptabelt. Det er fantastisk, at vi lever i et samfund, der stiller så flot et beredskab til rådighed for en person, der træffer et bevidst valg om at udsætte andre for fare. Den fare, du udsatte dig selv, er jeg ligeglad med. Du er bare svineheldig, at du kun brækkede en fod - og vi andre er svineuheldige, at vi skal betale for reparationen af den fod, du ødelagde qva et bevidst valg om at cykle med en kæp i øret.

Nej - ikke alle har cyklet, kørt knallert eller bil med en kæp i øret. Det er ikke alle, der opfører sig sådan.

Men tillykke med, at du fik en god behandling. Jeg er sikker på, at ham her ville have ønsket sig samme opmærksomhed fra det offentlige system. Men tag det som "et varsel" - og undlad at bevæge dig i trafikken i påvirket tilstand en anden gang.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)