Dimitri, dit første spørgsmål til mig var
Hvad gør personer der ikke har råd til en taxa så?
Kravler?
Jeg kommer så med et velovervejet svar til dig....fordi det er et emne der faktisk interessere mig. Jeg syntes at din afslutning med at de skulle kravle er mærkelig men du får et ordentlig svar alligevel.
Så spørger du
Gør kommunen så det? Og hvordan gør jeg som syg i praksis når jeg skal have dem til det?
I den konkrete situation hvor man lægger retningslinier for hvordan folk med bestemte skader skal behandles går jeg ud fra at alle disse spørgsmpl er besvaret. Jeg har dog inden anelse om hvordan de forskellige kommuner har overvejet dit spørgsmål, hvis de da overhoved har.
Derfor kan mit eneste svar til dig være at du skal ringe og spørger din kommune.
Dit næste indlæg gider jeg ikke kommentere på.
Min pointe er at hvis du ligger syg i hjemme, gade eller andre steder og ikke selv kan komme afsted. Jaså er der andre muligheder for at komme på sygehuset end en ambulance. Det kunne være en alm. bil fra falck, det kunne være dine forældre og det kunne også være en taxi. Uanset hvad er det 112 eller vagtlægen der tager beslutningen (hvis du ringer til vagtlægen)
Så det er altså en misforståelse at man ringer og bestiller en ambulance. Nej man ringer fortæller om skaden også vurdere betjenten/lægen hvad løsningen er. Har han et stykke papir foran sig hvor der står at alm. brækkede ben ikke skal med ambulancen jaså beder han dig om at tage en taxi. Hvis du siger du ikke har råd.....ja så står der muligvis også på papiret hvad han skal gøre.
Nu har jeg endnu engang givet dig et fyldigt svar, det er ok du kommer med tænkte situationer, men som sagt så giver må du lægge noget fyld og argumenter bag. At du syntes at mit svar er arrogant må du afklare med dig selv, jeg vil henvise til det jeg lige har skrevet og dine egne indlæg.