Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bringer GLS overhoved pakker ud?

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hej Lanther.

Postdanmark gør for det meste brug af fastansatte MEDARBEJDERE og har altså således kun problemer med dovne medarbejdere.

Postansatte har selvfølgelig nogen gange tendens til at stjæle ligesom GLS vognmænd har - ja - men de har normalt ikke interesse i at levere en ringere service - for de tjener det samme uanset hvad. Vognmændene har tydeligvis en interesse i at levere en ringe service da de da får flere penge pr. tidsenhed.

Den måtte komme fra dig, men af tidligere andre tråde, gider Postdanmarks folk heller ikke gå op ad trapper..

Ergo kan man ikke postulere om man er ansat eller kører som vognmand.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:44

Jørgen Olsen:

Hvorfor skriver du sådan noget vrøvl? Du fornærmer ihvertfald mig ved at tale ned til os på denne måde - der er ingen der søger fejlfrihed - der er bare MANGE - og ikke "enkelte" som du skriver - der er stærkt utilfredse - og ikke mener der bliver begået småfejl, men at hele selskabet er fuldstændig ude i hampen.

Jeg har sendt 5 pakker i sidste uge med GLS - fordelt nogenlunde jævnt, sidste uge. Er det tilfældigt at jeg har været uheldig nu hvor den ene ser ud til at være forsvundet og de andre var 2-3 dage undervejs uden track&trace undervejs?

Nå, vil du påstå at du er fejlfri ??

Jeg er ikke fejlfri og jeg bliver ikke fornærmet af ovenstående skrivelser, og jeg betragter det ikke som nedsættende tale, men jeg skriver kun, hvad der fakta!!

Hvad er dit problem så ??

Noget andet er, du har tidligere skrevet, at du aldrig ville bruge GLS igen, hvorfor påstår du så nu, at du har sendt 5 pakker i sidste uge ??

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:49

Jørgen Olsen:

En GLS vognmand får ca. 20kr for at levere en XS (xtra-small) pakke excl moms. Køres der udelukkende med den størrelse pakker skal en vognmand således aflevere en pakke hvert 5. minut hvis alt køres efter bogen for at det kan løbe rundt og der kan udbetales en løn på ca. 100kr i timen til chaufføren :-) Det virker ikke realistisk - og derfor snyder de. Det skal være usselt og være vognmand fordi der er et kæmpe udbud - og masser af folk der står i kø for at arbejde for ned til 50kr i timen - fra andre eu-lande f.eks. - brodne kar skal bare have sparket - så nemt er det.

Jeg vil hellere have min pakke leveret af en polak - end slet ikke leveret :)

Nu må du ikke glemme, at en GLS vognmands primære leveringer udgør erhvervspakker, hvor han skal levere 5-20 pakker hvert sted, og det giver selvsagt kassen, men han må så også tage det sure med det søde, enkeltpakker ude i yderområder af hans rute, op af trapper i ejendomme..akkurat som Postdanmarks postbude der er ansatte.

Hvis han havde noget at klage over, ville vognmændene næppe stå i kø for at få en rute..

Nu er det dig der gør danskerne til mindre værd og foretrækker en polak!! er danskerne ikke mere værd i dine øjne??

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:53

Jørgen Olsen:

Hejsa.

Jeg tænker her på deres pakke-shop koncept. Og det er herfra priserne stammer. Det er mit indtryk at det primært er en løsning man bruger til at sende til private med - ellers kan man få en erhvervsaftale med GLS og nogle bedre priser.

VH Jørgen Olsen

Nu kører GLS vognmanden ikke udelukkende med PakkeShops pakker alene, han har også almindelige pakker med til erhvervslivet..

mvh

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:56

Lanther:

Jørgen Olsen:

Hvorfor skriver du sådan noget vrøvl? Du fornærmer ihvertfald mig ved at tale ned til os på denne måde - der er ingen der søger fejlfrihed - der er bare MANGE - og ikke "enkelte" som du skriver - der er stærkt utilfredse - og ikke mener der bliver begået småfejl, men at hele selskabet er fuldstændig ude i hampen.

Jeg har sendt 5 pakker i sidste uge med GLS - fordelt nogenlunde jævnt, sidste uge. Er det tilfældigt at jeg har været uheldig nu hvor den ene ser ud til at være forsvundet og de andre var 2-3 dage undervejs uden track&trace undervejs?

Nå, vil du påstå at du er fejlfri ??

Jeg er ikke fejlfri og jeg bliver ikke fornærmet af ovenstående skrivelser, og jeg betragter det ikke som nedsættende tale, men jeg skriver kun, hvad der fakta!!

Hvad er dit problem så ??

Noget andet er, du har tidligere skrevet, at du aldrig ville bruge GLS igen, hvorfor påstår du så nu, at du har sendt 5 pakker i sidste uge ??

mvh

Hejsa.

Jeg "påstår" ikke... hvorfor jeg har gjort det fremgår af et tidligere indlæg som du delvist har kommenteret - du har bare ikke gidet læse hele indlægget. Jeg hader ikke GLS - jeg hader bare GLS' tilstand lige nu og synes ellers godt om konceptet - derfor har jeg besluttet mig for at hjælpe dem lidt på vej.

Du føler dig ikke fornærmet fordi folk viser dig den respekt at reagere på DET DU SKRIVER - de svarer dig ikke med ligegyldige citater eller gentagelser - de skræddersyr et indlæg så det modsvarer noget du har skrevet - det hedder dialog.

Jeg bliver fornærmet når jeg tager mig tid til at sætte en dialog i gang og så bliver afvist af vedkommende der bare skriver noget ævl.

Jeg er så godt som fejlfri indenfor mit primære kompetenceområde, ja !

OFFTOPIC:

Lige for tiden er det på standby, men jeg er altså også vognmand - jeg er registreret i næringsbasen og kører rundt med mad. Ikke fejlfrit, men:

Jeg er fejlfri i den forstand at jeg kun laver fejl ved uheld - jeg spekulerer ikke i at lave fejl selvom jeg kunne tjene flere penge hvis jeg leverede maden en time senere, kold. Der er INGEN af de andre chauffører i en stab på 30-40 vogne der gør sådan heller, så det kan altså godt lade sig gøre at holde vognmænd i kort snor. Kontrol, kontrol og kontrol er nøgleordene.

Jeg synes selvfølgelig ikke at danskere har større værdi end Polakker, nærmere tværtimod. De folk der vil lave mest arbejde for færrest penge - skal have lov - det er nærmest mit motto. Men jeg kan så se at der åbenbart er forbud mod østlandske chauffører her i Danmark.

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:00

Lanther:

Jørgen Olsen:

Hejsa.

Jeg tænker her på deres pakke-shop koncept. Og det er herfra priserne stammer. Det er mit indtryk at det primært er en løsning man bruger til at sende til private med - ellers kan man få en erhvervsaftale med GLS og nogle bedre priser.

VH Jørgen Olsen

Nu kører GLS vognmanden ikke udelukkende med PakkeShops pakker alene, han har også almindelige pakker med til erhvervslivet..

mvh

Ok - det var da altid noget - det ændrer ikke noget - det var bare mig der forsøgte at sætte mig ind i sagerne og forstå vognmændenes motivation for at stjæle - hvis de kan bære noget der svarer til en alm. løn uden at stjæle eller snyde er jeg kun endnu mere forvirret over at det kører som det gør.

Men chaufførerne står bogstavelig talt i kø - de kan ikke få arbejde lige nu. Der er jo mange indvandrere/flygtninge i Danmark der egentlig ikke har forudsætninger til at lave andet arbejde end at køre rundt eller gøre rent - og de skriger alle på arbejde. Så hvis GLS (og Postdanmark hvis du vil) nu gad og gøre en indsats for at fyre de skiderikker der ødelægger forretningen og æder den op indefra - kunne de sagtens få nye ærlige chauffører meget hurtigt.

VH Jørgen Olsen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 12:04

Jørgen Olsen:

Men chaufførerne står bogstavelig talt i kø - de kan ikke få arbejde lige nu. Der er jo mange indvandrere/flygtninge i Danmark der egentlig ikke har forudsætninger til at lave andet arbejde end at køre rundt eller gøre rent - og de skriger alle på arbejde. Så hvis GLS (og Postdanmark hvis du vil) nu gad og gøre en indsats for at fyre de skiderikker der ødelægger forretningen og æder den op indefra - kunne de sagtens få nye ærlige chauffører meget hurtigt.

VH Jørgen Olsen

Korrekt, fyr de skiderikker der ødelægger image for firmaerne og gør det surt for afsenderne..

Nu er det bare ikke så enkelt at fyre en vognmand eller chauffør, for der skal håndgribelige beviser til, og det er ikke nemt at fremskaffe..

Har selv haft ansatte der ikke kunne ud af hvad der var mit og hvad der var deres, men tage dem på fersk gerning er meget svært..

mvh

Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:24

MAIL TIL GLS:

Dårlig Service.

Skulle modtage en pakke i dag fredag. d. 31. juli 2009.

Havde ikke mulighed for at være hjemme før klokken 14 og havde fået at vide at i kørte ud mellem 8 og 16.

Jeg hang en seddel på min dør om at hvis ikke jeg var hjemme måtte han gerne smide pakken af i den nærmeste pakkeshop (1,6 km væk).

Da jeg kommer hjem ser jeg at sedlen på døren er væk og bliver glad da jeg i min verden tror at så kan jeg hente forsendelsen i pakkeshoppen.

Problemerne begynder så i pakkeshoppen hvor han ikke har min pakke.
Jeg ringer til kundeservice og snakker med Hanne, der er meget behjælpelig og hun tager kontakt til chaufføren for at høre ham hvor min pakke er.

Da Hanne vender tilbage kan jeg forstå at hun har haft nogle kommunikations vanskeligheder med chaufføren men hun kunne udlede at hans bil var tom og at han havde leveret pakken tilbage på depotet i Taastrup.

Jeg kører en tur til Taastrup i håb om at få min pakke men bliver mødt med ligegyldighed og en information om at alt det bilerne har med hjem bliver først scannet omkring midnat.

Her står jeg så, i samme bygning som min pakke men kan ikke få den udleveret fordi der bliver samlet til bunke og først scannet til midnat. Hvorfor ikke scanne løbende??

Ringer til kundeservice igen for at aftale en ny levering. Spørger så om ikke bare chaufføren på mandag kan køre den direkte i pakkeshoppen for så kan jeg hente den efter arbejde. Det kan man ikke?? Det er noget med noget afregning. Jeg tilbyder at betale for denne afregning for jeg vil gerne have min pakke... niks!!! Det kan ikke lade sig gøre.

Venner og naboerne er på ferie/arbejde, familien bor i Jylland. Jeg er vognmand og kan ikke sige hvor jeg er hvornår og derfor kan jeg ikke opgive en adresse i kan levere mellem 8-16.

Summen af det hele er at jeg ikke kan få min pakke uden at holde en dag fri med dertil mistet indtjening... det er ikke god service.

Systemet ville være godt hvis bare man kunne afhente, uden forudgående aftale, i pakkeshoppen. Gerne med et gebyr det ville være underordnet men fra min vinkel har i på nuværende tidspunkt en dårligere service end PostDanmark. De kører ud om aftenen til privat adresser og hvis ikke man er hjemme kan man hente den dagen efter på posthuset.

Skidt GLS... Rigtigt Skidt..

Jan S. Nielsen

PS og så har jeg altså ikke nægtet modtagelse som jeres chauffør har kodet ind da han scannede på min adresse kl 10:05.

PPS nu er pakken så kommet til Kolding???? JEG BOR I VALLENSBÆK!!!!!!

Dato + Tidspunkt Ansvarlig GLS lokation Hændelsesnr.

31-07-2009 16:40 DK0063 Kolding, Danmark 2.0 Forsendelsen er ankommet til behandling

31-07-2009 11:11 DK0026 Taastrup, Danmark 11.0 Forsendelsen er på vej til levering

31-07-2009 10:05 DK0026 Taastrup, Danmark 4.24 Forsendelsen er ikke leveret Modtagelse nægtet

31-07-2009 04:00 DK0011 Taastrup, Danmark 2.0 Forsendelsen er ankommet til behandling

30-07-2009 20:22 DK0063 Kolding, Danmark 1.0 Forsendelsen er overført

30-07-2009 20:21 DK0063 Kolding, Danmark 2.0 Forsendelsen er ankommet til behandling

30-07-2009 20:19 DK0063 Kolding, Danmark 2.0 Forsendelsen er ankommet til behandling

29-07-2009 23:01 NL6000 , Holland 0.0 Forsendelses data modtaget

29-07-2009 23:01 NL6000 , Holland 1.0 Forsendelsen er overført  

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 19:02

Hvis din pakke er i Kolding er den på vej tilbage til afsender!

Har prøvet det med en pakke for Holland FLOT GLS!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:07

Hvor er det tragisk... Overvej TNT, DHL eller UPS det virker i det mindste hvergang!

Du skal skynde dig at tage fat i GLS med mindre din pakke skal være i Holland på mandag!

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)