Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bringer GLS overhoved pakker ud?

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har haft nøjagtig samme kedelige oplevelser som trådstarteren.

op til 3 forgæves besøg på vores adresse - jeg ved der var nogen der kunne tage imod. Fik også breve via postdk om at vi skulle kontakte gls og aftale en ny dag alle 3 gange. til trods for at man ikke kan banke på vores dør uden at albuen rammer postkassen.

Det hele endte i gøg og gokke da pakken var opdelt i 2 pakker og det endte med at da jeg kørte ud for at hente pakkerne selv da jeg blev træt af brevende var kun den ene i deres central den anden lå på et lad og denne gang var de så virkelig ude på adressen for der lå en seddel i postkassen da jeg kom hjem.

Havde også fat i deres call center eller hvad de kalder det - lige så dårlig service, der blev aldrig ringet tilbage og min beskeder om at holde pakkerne tilbage så jeg selv kunne hente dem på centralen blev ignoreret.

Jeg endte med at få det indtryk at det var vognmanden der kunne fakturere selskabet for hver forgæves kørsel :(

Jeg ved der kan ske fejl - men der altså en grænse og den overskred gls med flere længder.

Idag sikre jeg mig at det ikke bliver sendt med GLS når jeg bestiller noget og hvis det gør finder jeg en alternativ leverandør. Jeg kan stadig huske min store frustration over at det fungerede så dårligt når nu jeg skulle bruge indholdet af pakken.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:47

Jakodan:

Det problem har vi nu aktså også ofte haft med posten..

Jeg havde faktisk en kunde for noget tid siden, som kom ned af trappen i hendes opgang og så at posten stod ved hendes postkasse - her var han ved at skrive en "kunden-er-ikke-hjemme" seddel.. Hun blev sur og spurgte hvorfor han ikke gik op og bankede på døren for at aflevere - og svaret var at "han gad satme ikke gå op af alle de trapper, hun kunne da bare smutte på posthuset og hente den!"
Vi har primært haft problemet med pakker som skal leveres i København.

Vi har samme problem med CityMail, når de skal levere post til vores adresse på 4. sal. Der bliver tapet en seddel fast på døren om, at der "ikke er navn på døren", hvilket der - helt tydeligt - er, hvis man orker at gå op af trapperne og kigge. 
Megairriterende. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:03

kenneth olin:

men husk så på, at det er afsender der skal notere, at denne pakke må sættes!

Hvad fanden er det for en gang vrøv`l!!!!

Lanther er du ansat i Gls eller hvordan hænger det sammen ?

Kenneth, da det er afsender der har risikoen for pakken til den er afleveret mod en kvittering hos modtager, er det også afsender der bestemmer risikoens omfang.

Når afsender SKAL notere " må stilles " har afsender samtidig ansvaret for, om modtager overhovedet får sin pakke..sådan er spillereglerne...

Om jeg er ansat eller ej er sagen uvedkommende, for disse spilleregler gælder samtlige pakke aktører der kører med modtagerkvitteringer.

Hvis du tænker dig om, hvor skulle man ellers have placeret et ansvar, hvis en pakke bortkommer ?

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:09

Hej Jørgen Olsen

Ja, vi kan skrive meget om de dumme pakkedistributører her i Danmark med underbetalte vognmænd som igen giver et dårligt image hos de disse aktører..

Men der findes altså brådne kar allevegne og det er en kæmpe kamp at fjerne dem fra vognmandsfaget, men aktørerne gør alt hvad de kan, men helt undgå kan de ikke og det vil få enkelte kunder til, at få en dårlig oplevelse, som er skidt.

Mon ikke det bliver meget svært at finde nogen der er fejlfri ??

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:16

Ken:

Idag sikre jeg mig at det ikke bliver sendt med GLS når jeg bestiller noget og hvis det gør finder jeg en alternativ leverandør. Jeg kan stadig huske min store frustration over at det fungerede så dårligt når nu jeg skulle bruge indholdet af pakken.

Meget flot Ken, men det er stadig afsender der bestemmer hvem han sender sine varer med, og kun i enkelte få tilfælde kan du lave det om..

Har selv prøvet samme melodi uden resultat, for afsender laver gerne flerårige aftaler med pakke aktørerne.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:18

Gennemgående problemstillinger som er væsentligt er..................

" man gider ikke bevæge benene op af trapperne i boligejendomme som er højere en 1. sal "

mvh

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:25

Lanther:

Hej Jørgen Olsen

Ja, vi kan skrive meget om de dumme pakkedistributører her i Danmark med underbetalte vognmænd som igen giver et dårligt image hos de disse aktører..

Men der findes altså brådne kar allevegne og det er en kæmpe kamp at fjerne dem fra vognmandsfaget, men aktørerne gør alt hvad de kan, men helt undgå kan de ikke og det vil få enkelte kunder til, at få en dårlig oplevelse, som er skidt.

mvh

Hej Lanther.

Postdanmark gør for det meste brug af fastansatte MEDARBEJDERE og har altså således kun problemer med dovne medarbejdere.

Postansatte har selvfølgelig nogen gange tendens til at stjæle ligesom GLS vognmænd har - ja - men de har normalt ikke interesse i at levere en ringere service - for de tjener det samme uanset hvad. Vognmændene har tydeligvis en interesse i at levere en ringe service da de da får flere penge pr. tidsenhed.

Jeg sender mindst 1.000 pakker om året og forsinkede leverancer eller bortkomne/smadrede varer kan ikke måles i procenter. De kan vises på en enkelt hånd.

Lanther:

Hvorfor skriver du sådan noget vrøvl? Du fornærmer ihvertfald mig ved at tale ned til os på denne måde - der er ingen der søger fejlfrihed - der er bare MANGE - og ikke "enkelte" som du skriver - der er stærkt utilfredse - og ikke mener der bliver begået småfejl, men at hele selskabet er fuldstændig ude i hampen.

Jeg har sendt 5 pakker i sidste uge med GLS - fordelt nogenlunde jævnt, sidste uge. Er det tilfældigt at jeg har været uheldig nu hvor den ene ser ud til at være forsvundet og de andre var 2-3 dage undervejs uden track&trace undervejs?

Kan du overhovedet læse, Lanther? Det undrer mig meget at du ignorerer alt og alle og bare skriver det samme fis igen og igen. Vågn nu op og reagér på et eller andet - overrask mig !

En GLS vognmand får ca. 20kr for at levere en XS (xtra-small) pakke excl moms. Køres der udelukkende med den størrelse pakker skal en vognmand således aflevere en pakke hvert 5. minut hvis alt køres efter bogen for at det kan løbe rundt og der kan udbetales en løn på ca. 100kr i timen til chaufføren :-) Det virker ikke realistisk - og derfor snyder de. Det skal være usselt og være vognmand fordi der er et kæmpe udbud - og masser af folk der står i kø for at arbejde for ned til 50kr i timen - fra andre eu-lande f.eks. - brodne kar skal bare have sparket - så nemt er det.

Jeg vil hellere have min pakke leveret af en polak - end slet ikke leveret :)

VH Jørgen Olsen

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:34

Jørgen Olsen:
Jeg vil hellere have min pakke leveret af en polak - end slet ikke leveret :)

Hvis vi skal tillægge nationaliteten en betydning vil jeg helst have min pakke leveret af en polak. Sålænge han ikke arbejder for GLS, naturligvis.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 11:36

Jørgen Olsen:

En GLS vognmand får ca. 20kr for at levere en XS (xtra-small) pakke excl moms. Køres der udelukkende med den størrelse pakker skal en vognmand således aflevere en pakke hvert 5. minut hvis alt køres efter bogen for at det kan løbe rundt og der kan udbetales en løn på ca. 100kr i timen til chaufføren :-) Det virker ikke realistisk - og derfor snyder de.

VH Jørgen Olsen

Dit regnestykke var rigtigt, hvis de 20 kr. var pr. levering/stop.

Men mange modtagere får leveret mange pakker, hvorfor de ikke er urealistisk at levere 50 pakker i timen.

Kørte de udelukkende til private - så ville du have ret.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:39

Espresso:

Jørgen Olsen:

En GLS vognmand får ca. 20kr for at levere en XS (xtra-small) pakke excl moms. Køres der udelukkende med den størrelse pakker skal en vognmand således aflevere en pakke hvert 5. minut hvis alt køres efter bogen for at det kan løbe rundt og der kan udbetales en løn på ca. 100kr i timen til chaufføren :-) Det virker ikke realistisk - og derfor snyder de.

VH Jørgen Olsen

Dit regnestykke var rigtigt, hvis de 20 kr. var pr. levering/stop.

Men mange modtagere får leveret mange pakker, hvorfor de ikke er urealistisk at levere 50 pakker i timen.

Kørte de udelukkende til private - så ville du have ret.

Hejsa.

Jeg tænker her på deres pakke-shop koncept. Og det er herfra priserne stammer. Det er mit indtryk at det primært er en løsning man bruger til at sende til private med - ellers kan man få en erhvervsaftale med GLS og nogle bedre priser.

VH Jørgen Olsen

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)