Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeordsoptimering på forskellige lande?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en tøjbutik på nettet som en xxx.se adresse, da vi bor i Sverige og sælger til det svenske marked (primært)
Vi har et meget besøgt webside og ligger rigtig godt placeret på den organiske liste på Google, når man søger
på de fleste mærker i vores butik og andre interessante ord.
Vi bruger søgeordsoptimering fra Scannet og vores butik hosted af dem i DK.

Spørgsmål:

Vi ønsker at gå ind på det danske marked men vil helst undgå at lave et 100% dansk site men "bare" lidt på forsiden
af vores xxx.se site med en fane for danske kunder, hvor tingene så efterfølgende står på dansk.
MEN kan vi på den måde med tiden opnå en god placering på Google.dk såfremt vores xxx.dk adresse linker til xxx.se adressen?
Man kan på en anden måde sige: Vil Google.dk opfange de danske ord og give "anciennitet" på Google.dk?

Og vigtigst går det ud over vores anciennitet på Google.se, hvor vi har topplaceringer??

Årsagen til vi ikke vil lave rent DK site er at vi så skal køre med 2 lagersystemer og det komplicerer dagligdagen, da vi også har fysisk butik!

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:45

Jeg er lidt usikker og vil gerne høre om der andre der kan komme med input, men jeg tror da at hvis i laver det beskrevede setup, men samtidig kør en spejling af jeres svensk hostede site på en Dansk server, skulle det være fjong, men jeg overser måske noget.

Dansk Hosting Aps proud owner of Karitas CMS Steen Lautrup Salg- og marketing Tlf.: 7026 1420 www.danskhosting.dk www.karitascms.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:33
Du vil have dansk sprog på et svensk site? Hvis I sørger for at dele det ordentligt op ser jeg ingen problemer i det. Du skal tænke på, at der er mange velplacerede sites i søgemaskinerne, som fungerer via domæne.com/da/ og /se/ osv. Og dét, at det er et .se domæne betyder ikke helt vildt meget i forhold til søgeresultaterne. Tænk på hvor mange danske sider, der ranker godt med et .nu, .eu, .com, etc. Bare sørg for en masse links ind og at adskille de to "afdelinger", så Googles algortime der sorterer i sprog ikke bliver helt forvirret ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 21:25

Tak for et "snabt" svar som giver mening.......

Under udsalg køber vi os til success på Google adwords i DK, men jeg tror vi mister en den potentielle kunder ved at der i addwords reklamen
står en .SE adresse...........Folk tænker ahh det er noget svensk site og så tager det garanteret længere tid med forsendelse og dyrere fragt!!
På den måde for når vi ikke at forklarer at faktisk sendes alt fra DK og fragt = samme pris!!!

Så bare det at skrive xxx.DK i adworks reklame håber vi gør at flere "trykker" på os...........Men som du skriver, skal vi sørge for en skarp opdeling mellem dansk og svensk på xxx.SE sitet!!!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:43

I kan i princippet prøve begge dele. Have danske sider på jeres .se site og have et .dk site og se hvad de ranker bedst i Danmark. Som du selv er inde på kan .se domænet gå ud over konverteringerne også selvom folk er kommet ind på jeres site hvor i skriver om forsendelse m.m.

En anden fordel ved at have .dk domænet er at i kan tilmelde det til alle de danske linkkataloger.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 22:50

Ambitious:

Under udsalg køber vi os til success på Google adwords i DK, men jeg tror vi mister en den potentielle kunder ved at der i addwords reklamen
står en .SE adresse...........Folk tænker ahh det er noget svensk site og så tager det garanteret længere tid med forsendelse og dyrere fragt!!
På den måde for når vi ikke at forklarer at faktisk sendes alt fra DK og fragt = samme pris!!!

Så bare det at skrive xxx.DK i adworks reklame håber vi gør at flere "trykker" på os...........Men som du skriver, skal vi sørge for en skarp opdeling mellem dansk og svensk på xxx.SE sitet!!!

Du siger det næsten selv.. Jeg tror der er mange der vil klikke væk inden der er gået 2 sekunder. Jeg kender ikke til jeres lagersystemer osv. Men jeg ville da helt klart satse på et dansk og et svensk site. Helt klart adskilt. Det giver større troværdighed overfor dine kommende kunder. Tænk mere på dine kunder end din egen bekvemmelighed vil jeg sige.

Jeg synes det er utrolig sjældent at jeg ser et vellykket site med flere sprog. Især danske sites med enten en engelsk/svensk/tysk afdeling er dårlige. Ofte er siderne så dårligt kodet at man skiftevis er på en dansk tekstet side og derefter en side med andet sprog. Jeg synes det er utroværdigt at siderne skifter mellem sprogene.

Et nyt site siger jeg. Helt nyt. Godt med links og godt indhold og så bare vente så kommer det også højt op på google.

Der er rigtig mange danske sites med en svensk side der ikke sælger en skid i sverige fordi de gør det halvt. Det samme gælder selvfølgelig den anden vej rundt.

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:06

Weltström:

Jeg synes det er utrolig sjældent at jeg ser et vellykket site med flere sprog. Især danske sites med enten en engelsk/svensk/tysk afdeling er dårlige. Ofte er siderne så dårligt kodet at man skiftevis er på en dansk tekstet side og derefter en side med andet sprog. Jeg synes det er utroværdigt at siderne skifter mellem sprogene.

Et nyt site siger jeg. Helt nyt. Godt med links og godt indhold og så bare vente så kommer det også højt op på google.

Der er rigtig mange danske sites med en svensk side der ikke sælger en skid i sverige fordi de gør det halvt. Det samme gælder selvfølgelig den anden vej rundt.

Det har du på sin vis ret i, Jesper. Men det er også et praktisk + økonomisk hensyn, når alt skal oversættes. Mest fordi man skal bruge enormt mange ressourcer, hvis man skal op på et niveau, hvor fremmedsproget er +95 % i orden.

Har ok erfaringer med at køre oversættelse via bureau og lade sælgere der taler sproget 100% samle op i telefonen på de leads der falder af. 

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:11

Det er da en lang kamp op af bakke at kæmpe for at få en tøjbutik på "rigtig" gode resultater på google når du benytter et .se domæne.

Sproget skal ikke være 95+ iorden, men 100%, alt andet er sgu da useriøst. Derudover så vil du miste MANGE kunder på en .se adresse, selv om troværdigheden er mindre, så er folk jo heller ikke dummere end at de godt ved at fragten tager længere tid.

Opret en søsterbutik, og slå lagerdatabasen sammen.

Jimmy

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:38

Jeg siger ikke at 95 % er i orden. Jeg siger bare, at det er one hell of a task at få de sidste 5 % op at spille - og det selvom du bruger penge på oversættelser hos etablerede bureauer. Der vil altid være branchespecifikke ord, som er svære at oversætte medmindre man er kender.

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 09:36

Vi bor i Sverige, men er i DK næsten hver dag, så vi har den unikke mulighed at vi kan sende
med både Post DK og Posten i Sverige. Alle tøjmærker er danske, så derfor ønsker vi at
entrerer det danske marked!!
Vi har allerede massere danske kunder, specielt under udsalg, men vi vil bare have en større
bid af kagenBig Smile

Sammenlægning af lager på Scannet´s løsning, tror jeg umiddelbart ikke er muligt og det vil
være et helvede med 2 "online-lager", da vi også har en fysisk butik hvor vi manuelt fjerner varer fra online-lager, når dagen er omme i butikken!!
Men måske vi skulle investere i noget mere intelligent en dag, men hvad koster det!?!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)