Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fastsættelse at priser på salg af bannerplads

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet kontaktet af Ekstra Bladet, der gerne vil annoncere på min side iPhoneguide.dk. Til at starte med skal det løbe en måned. Nu er mit problem, at jeg normalt kun har adwords annoncer, så jeg aner ikke hvad jeg skal tage for det. Eller hvordan medier normalt afregner.

Skal jeg sælger pr 10.000 sidevisninger og til hvilken pris?

Skal det være fast månedspris og hvilken?

Jeg vil helst undgå, at skulle afregne pr klik, er det rimeligt at forlange?

Jeg er helt på bar bund, men vil selvfølgelig have så meget ud af det som jeg kan og ikke sælge mig for billigt.

Kort sagt hvordan griber jeg det an.

/Martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Med mindre du har virkelig mange sidevisninger, og de er klar til at købe stort ind, kan det sandsynligvis slet ikke betale sig for dig. Fortsæt hellere bare med adsense.

Du kan sagtens kræve ren CPM afregning (pris pr. 1.000 visninger) men så skal du jo også have et system der kan holde øje med det (= mere besvær, investering og psætning).

En mere simpel måde at afregne på, at er sælge dem en bestemt placering i en bestemt periode for en fast pris (baseret på eksisterende trafik. Se på din adsense indtjening - du skal have mere end det

Tilmeldt 22. Feb 07
Skrevet kl. 13:07

Tak for dit svar.

Hvor mange er "virkelig mange sidevisninger" og hvor meget er "købe stort ind"? Min ide er ikke at de skal erstatte adsense, men supplere dem. Det tiltaler mig mest med en fast placering og fast pris da det er det mest enkle. Er en sådan aftale normalt forudbetalt eller hvad er det mest alm.?

/Martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 14:18

Som Mikkel fremhæver, kræver det ofte en del ressourcer at varetage direkte annoncesalg selv. Der er ikke en minimumsgrænse for, hvornår det kan betale sig, men hvis du eksempelvis tager 10 kroner i CPM og har 3000 sidevisninger om dagen i gennemsnit, vil du kunne tjene 210 kroner om ugen… Næppe noget der kan betale sig at bruge tid på at håndtere selv.

Sørg i stedet for at alle dine AdSense-annoncer har placeringsmålretning aktiveret og forklar derefter Ekstrabladet, at de bare kan oprette en kampagne på dit website via deres AdWords-konto. Dette vil næppe give dig en lige så høj CPM, men det sparer dig til gengæld for manuelt arbejde med fakturering, sporing, rapportering og eventuelle tekniske problemer.

Derudover vil jeg anbefale dig at få optimeret din AdSense-implementering (fx skift fra 120*600 til 160*600 og indsæt en 200*200 under din menu i venste side)... Små justeringer kan ofte booste din indtjening markant.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:00
Jeg vile vende tilbage til Ekstra Bladet med et bud på en fast pris for annoncen i en måned. Prisen kan tage udgangspunkt i din indtjening fra Adsense, så du sikrer dig, at du ikke snyder dig selv, og efterlader plads til en øget indtjening fra de Adsense-annoncer, som du vel fortsat efterlader nogen af på siden.
Tilmeldt 22. Feb 07
Skrevet kl. 16:47

Tak for de gode råd og forslag til forbedringer.

Jeg har nu lavet aftale om en fast placering til en fast pris for en måned. Det var hurtigt og nemt, og kræver ikke noget ekstra arbejde fra min side, så på den måde er det en okay aftale, selvom jeg havde sat næsen op efter lide mere. Det giver dog bedre end min indtjening via Adsense, så på den måde er jeg fuldt tilfreds.

Problemet med adsense er, at man kun kan have 3 annoncer på samme side, så jeg har ikke rigtigt mere at gøre godt med i forhold til at placere en ekstra annonceenhed i venstremenuen.

/martin

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:53

Hej Martin,

Jeg kan da kun se to standard Adsense-enheder + en link-enhed i bunden?

Man må have tre standard + to link-enheder, så vidt jeg husker?

Det burde give plads til at indsætte en mindre blok ovre til venstre over kategorier

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 17:45

Martin Wolsing:

Problemet med adsense er, at man kun kan have 3 annoncer på samme side, så jeg har ikke rigtigt mere at gøre godt med i forhold til at placere en ekstra annonceenhed i venstremenuen.

Du har kun to annonceenheder på nuværende tidspunkt (plus en link-enhed i bunden), så du kan sagtens indsætte en 200*200 under din menu i venstre side. Derudover vil jeg helt klart anbefale dig at skifte fra 120*600 til 160*600 i højre side, da det brede format performer markant bedre. Husk derudover at få aktiveret både placeringsmålretning og billedannoncer på alle annonceenheder.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 22. Feb 07
Skrevet kl. 18:39

@ Frank og AdXpert

I har ret,der er kun to adsense-enheder, så der er plads til en til..

Til gengæld troede jeg adsense med billeder var en dårlig ide, men jeg vil prøve det af og se om de klarer sig bedre

/Martin

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 19:05

Martin Wolsing:
Til gengæld troede jeg adsense med billeder var en dårlig ide, men jeg vil prøve det af og se om de klarer sig bedre

AdSense sørger automatisk for, at billedannoncer kun bliver vist, hvis de giver dig en højere indtjening end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist på den pågældende side. At aktivere billedannoncer kan med andre ord kun give dig flere penge, aldrig færre.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)