Det er ikke helt 100% korrekt :) Googles systemer er først og fremmest indrettet til at give DEM en større indtjening. Det kan så også give dig mere, men det er der bestemt ingen sikkerhed for. Faktisk er der overhovedet ingen gennemsigtighed omkring den andel du får, så at påstå at Google altid vil optimere det så du får mest er rent gætværk |
Mikkel deMib Svendsen:Det er ikke helt 100% korrekt :)
Googles systemer er først og fremmest indrettet til at give DEM en større indtjening. Det kan så også give dig mere, men det er der bestemt ingen sikkerhed for. Faktisk er der overhovedet ingen gennemsigtighed omkring den andel du får, så at påstå at Google altid vil optimere det så du får mest er rent gætværk
Der findes en hel del "gætværk", når det kommer til AdSense, men det her falder nu ikke ind i den kategori. Aktivering af billedannoncer er plain vanilla inden for AdSense-optimering. Se bl.a. Googles Help Center. Du har naturligvis fuldstændig ret i, at ingen ved, hvor stor en bid af kagen Google tager, men det bør ikke bruges som argument for ikke at optimere ens AdSense-implementering. Jeg ved godt, at det ikke er det, du opfordrer til, men det kommer næsten til at lyde sådan. Faktum er, at tekstannoncer og billedannoncer (hvis aktiveret) konkurrerer med hinanden i samme auktion om
at blive vist på et websted. Billedannoncer bliver med andre ord kun vist, hvis de vinder auktionen. At aktivere billedannoncer kan derfor (som tidligere nævnt) kun give flere penge, aldrig færre.