Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mac en god envestering?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperjet:

det er altså ikke meningen at folk skal komme og bedømme mit projekt

Din mening rager mig og cirka alle andre når du præsentere den sådan. Du er på et debat forum, der debaterer folk. Det har mange andre også problemer med her på sitet men de lærer det som oftest rimelig hurtigt.

jesperjet:

det jeg kom efter var at vide om mac er en god investering

Og for at kunne svare dig på det er vi nødt til at vide hvad du vil lave, også mere præcist end at det skal være en "matematisk formel". Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men jeg har set mange aspergere før dig fare i en forkert retning og derfor har jeg brug for mere information for at kunne hjælpe dig rigtigt.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:10

jesperjet:

jeg er 14 år jeg går ikke i skole fordi jeg skal til en special skole og jeg har gået hjemme siden januar 2007

Det lyder rigtig spændende, hvad er det for en skole?

jesperjet:

og nej jeg har små stave problemmer der igen er endel af min asperger

Nej det er det ikke, det har intet med hinanden at gøre.

Men man kan sagtens være klog uden at være dygtig til at stave, og det tror jeg på du er for det er de fleste aspergere. Du skal bare lærge at lade være med at være så pokkers påståeligt ... for det er der mange af os der er ;)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne her tråd er da godt nok kørt helt ud hvor intet i den giver mening.

1. En mac med OS X er et rigtig rart arbejdsværktøj, jeg har selv en rigtig god 24" iMac på kontoret og en spritnyt 15" Macbook pro til når jeg ikke lige er på kontoret. De gør min hverdag nemmere - Men dermed ikke sagt at OS X er det rette valg for dig.

2. Du får ikke noget "hemmeligt superhardware" der kan kværne flere "matematiske formler" (som jeg stadigvæk ikke aner hvad du mener med) end en ganske almindelig IBM, Dell, HP eller tilsvarende PC - Apples computere er også basseret på intel hardware nu om dage, så den eneste forskel på f.eks. en HP og en Apple er designet og mulighederne for at få et voldlækkert operativsystem med til computeren (OS X til Apples)

3. Du kan fint køre windows på din mac, enten via VMware fusion, som jeg har valgt, og ellers kan du dualboote den (så du vælger om du vil starte op i windows eller os x) når du tænder maskinen.

4. Jeg vil ikke anbefale dig en MacPro til hosting - Der ville jeg købe en server der rent faktisk er bygget til 24/7 drift.

5. Prisen på Apples hardware er høj og ikke altid af den absolut højeste kvalitet, jeg indrømmer gerne at man betaler en del for designet og for det rigtig smarte operativsystem, men det er et valg man må træffe om man ønsker at betale for - I mit tilfælde har jeg på ingen måde fortrudt. Men jeg har så også tilvalgt serviceforsikring på begge maskiner.

6. Hvis du vil bruge din kommende computer (om det så er en mac eller en almindelig pc) - Så vil du få nogle heftige udgifter til software uanset hvad du vælger - Du får ikke et færdigt lækkert program til en mac der lige kan lave den super fancy lækre fede hjemmeside - Men du kan fint købe microsoft office:mac til den og bruge de gængse microsoftprogrammer på den, ligesom du kan købe Adobe CS 3 og på den måde få adgang til alle de rigtig gode værktøjer til grafisk produktion.

Men regn nemt med at skulle bruge et sted mellem 20 og 30.000 kroner på software, uanset hvilken maskine du ender med at vælge.

Hvis du ikke kender til OS X eller grafisk design, så kan du lige så godt blive ved med at arbejde på din pc.

Det var det input jeg lige havde til dig. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:17

den skole jeg gik på kan være uden betydning.

jeg vil meget gerne råd og kritik er jeg også åben overfor. men ikke med den metode. Da du ikke kendte min situation.

påståeligt???

hilsen jesperjet

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 22:20

hvor meget koster sådan en server?

og jeg ved ikke ret meget om grafisk desing / os x men det kender jeg folk der er

tak for dit server råd

hilsen jesperjet

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:24

jesperjet:

hvor meget koster sådan en server?

og jeg ved ikke ret meget om grafisk desing / os x men det kender jeg folk der er

tak for dit server råd

hilsen jesperjet

Prisen på en server kommer helt an på hvad du skal bruge af regnekraft, diskplads og hukommelse - Men fra ca 10.000 kroner+moms er du godt på vej med f.eks. en HP DL 360 G5.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:13

jesperjet:

den skole jeg gik på kan være uden betydning.

Nej det kan ikke være uden betydning når jeg spørger, fald lidt ned og lad være med at være så defensiv. Det kommer du ingen steder med.

jesperjet:

jeg vil meget gerne råd og kritik er jeg også åben overfor. men ikke med den metode. Da du ikke kendte min situation.

påståeligt???

På ingen måde forståeligt nej! Især du skal være opmærksom på at du får input på en måde som du måske ikke bryder dig om eller forstår, og du skal lære at takle det. Desuden kom jeg ikke med det på nogen særlig negativ metode. 

Så igen, drop din attitude og tag imod den hjælp du kan få :)

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 23:22

er det meningen at du vil skrive en bog om mit liv og uden nogen attitude menner jeg  at mit liv ikke rager dig en pind overhoved

og det er ikke ment med en attitude. og det er det andet heller ikke

og måden jeg skriver er sådan jeg gør.

og hvad er det for en hjælp du vil give?

Og igen jeg kom her for at høre om mac er en god investering, til min internetside

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 23:24

hvor kan jeg finde de server altså internet sider

hilsen jesperjet

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:26

jesperjet:

hvor kan jeg finde de server altså internet sider

hilsen jesperjet

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF05a/15351-15351-3328412-241644-241475-1121516.html?jumpid=reg_R1002_USEN

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)