Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mac en god envestering?

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jesperjet:
Jeg er ved at starte en internet side og jeg vil helst have en mac. - men er mac den rigtige?
Tjaa... de fleste jeg har hørt foretrækker at kode under windows. Jeg har det lidt på samme måde :)

jesperjet:
altså det her er bare for at beslutte mig om det skal være mac eller microsoft

Men nej, ikke rigtig. For det er en microsoft vista: home premium

og det kan godt være at upgradere den til ultimate koster kun 4,000 kr.

Om du skal investere i windows vista eller mac med os x? Det er svært at svare på... man betaler ikke så meget for os x, men deres hardware er lidt dyrt synes jeg. Der er heller ikke så store opdateringer/ændringer i en ny version fra apple end i dem fra microsoft - deraf prisen. De holder mere den samme stil i deres systemer. Så den er klart mere brugervenlig, synes jeg, og det er hurtigt at sætte sig ind i. Du kan altid installere et nyt styresystem på din mac, så designet får du jo med uanset hvad :)

Man kan ikke rigtig snakke om hvilket styresystem der er bedst. Min maskine har aldrig crashet så meget som den gør nu hvor jeg kører mac, sammenlignet med førhen hvor jeg kørte windows xp. Udover det har jeg været godt tilfreds.

jesperjet:
men det er mere det at det skal se ordentlig ud, for det bliver internationnal side. Som der kommer til at blive vist 

i størstedelen af verden, 

og jeg har 4 personer som skal hjælpe mig, med projektet.

Men indtil nu har det været nok med min vista til at programere:

???

Det må du lige uddybe eller omformulere! Resultatet bliver jo ikke anderledes af at du lave en side på en mac :) Men man bruger jo systemet på en anden måde, så man arbejder også på en anden måde - og man kan lide det eller ej er jo svært at sige før man prøver det.

jesperjet:

1. Hvor mange usb porte er der i en mac pro.
  2. hvordan er selve designet i skrive bordet på mac´en.
  3. er den bruger venlig.

Pro book'en har 2 udgange - en i hver side. Dette er ikke nok til mig, og det er træls at de sidder i hver side, synes jeg.

Har også en macbook som har 2 der sidder i venstre side.

"Designet" (dit desktop, vinduer, menuer osv) er langt mere "flydende" :) Prøv det i din lokale humac.

Brugervenlig? Absolut!

Spørg endelig hvis der er andet ;)

EDIT:

Ah der kom lige 3 indlæg mens jeg sad og skriblede Embarrassed fiber og det du snakker om ved jeg ikke det store om, og som sagt har jeg kun 2 bærbare maskiner så kan heller ikke snakke med om den statinære mac...

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er svaret ikke så simpelt som:

Køb pc og ikke mac. Der er vel en grund til mac laver alle mulige simuleringsprogrammer der minder om dem der er til pc. Og så er selv grafikerne på vej væk fra Mac... :-)

Skaber bare lidt hygge op til weekenden 

God weekend

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:18

Fatter ikke en brik, men en investering på 20.000 kr lyder dyrt.

Enten ved du at kun en mac kan køre din hjememside, og så har du ikke noget valg. Eller også er du i tvivl, og så er en windows laptop til 5000 en bedre investering fordi den kan det du skal bruge den til og er 15.000 kr billigere.

Har du iøvrigt tænkt dig at hoste hjemmesiden fra din laptop på skødet? Eller hvor skal siden hostes?

Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:24

"Det må du lige uddybe eller omformulere! Resultatet bliver jo ikke anderledes af at du lave en side på en mac :)" Men man bruger jo systemet på en anden måde, så man arbejder også på en anden måde - og man kan lide det eller ej er jo svært at sige før man prøver det.

det er fordi at jeg kender til en som der designer hjemmesider i et firma der hedder dixit noget i den stil. 

som der siger at det er det bedste program til at designe. Så det er mest det jeg tænker på, og at jeg har set min nogne klummer hoveder. der tror at det skriver til fremlægnig, fra en pc og når at de så viser den på et program som er basseret på mac så ser det ikke ret kønt ud en det er noget helt andet den anden vej. tag denne side den TROR jeg at den er basseret på en mac opstilling. "jeg ved det ikke"

hilsen jesperjet

ps. hvad mener du med "crashet"

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:28

Bo Brinkmann:

Er svaret ikke så simpelt som:

Køb pc og ikke mac. Der er vel en grund til mac laver alle mulige simuleringsprogrammer der minder om dem der er til pc. Og så er selv grafikerne på vej væk fra Mac... :-)

Skaber bare lidt hygge op til weekenden 

altså det er meningen at jeg skal køre på to ting" microsoft office:mac som der er lavet til mac men med "microsoft stil" "original programet fra mac"

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:36

Bo,

Du må da være en novice med det svar! Mac simulerer PC, lol den var sku god.

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:37

Jesper Jørgensen:

Fatter ikke en brik, men en investering på 20.000 kr lyder dyrt.

Enten ved du at kun en mac kan køre din hjememside, og så har du ikke noget valg. Eller også er du i tvivl, og så er en windows laptop til 5000 en bedre investering fordi den kan det du skal bruge den til og er 15.000 kr billigere.

Har du iøvrigt tænkt dig at hoste hjemmesiden fra din laptop på skødet? Eller hvor skal siden hostes?

det er som jeg tidligere forklarede, at det er en matematisk formel. Og jeg er derfor ikke sikker at en pc´er kan tage det. Fordi at jeg skal bruge en helt masse kraft til at få det til at køre. Og jeg skal IKKE bruge en laptop fordi der skal instaleres externe harddiske og kompteren skal stå tændt 24/7

og jeg har sådan set et kontor, og derfra skal den hoste

hilsen jesperjet  

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:39

pecoart:

Bo,

Du må da være en novice med det svar! Mac simulerer PC, lol den var sku god.

hvad menner du med det???

hilsen jesperjet

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:42

Det der lyder dybt useriøst ... har du en matematisk formel som er så stor og tung at du ikke kan lave den på en almindelig pc (og ja ... en mac er også en almindelig pc ... de er bare fabrikeret af et firma der hedder Apple) så mangler du en masse viden ... f.eks. om hvad det kræver for at lave den slags af clustering maskiner.

Men igen, det kan godt være mig der ikke forstår sammenhængen eller dig der har problemer med at beskrive klart nok hvad du mener. Jeg har forstået at du skal have hostet et projekt som kræver en masse maskin-kraft og den slags gør vi en del i og jeg vil gerne give dig lov til at ringe så skal jeg se om jeg kan svare på dine spørgsmål.

Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:43

Tjaa... de fleste jeg har hørt foretrækker at kode under windows. Jeg har det lidt på samme måde :)

Jeg har lavet koden på min vistaBig Smile 

og lige til en reminder og jeg har planer om at fusionere mac og microsoft på en mac

hilsen jesperjet

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)