Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR eller CPR? En nemmere vejl til millionen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

"Findes der en omvej eller en lettere vej til den første million? Det bestemmer du faktisk selv. Hvis du er typen der drømmer om at blive selvstændig, men ikke er 100 procent parat til det, så eksistere der alligevel en næsten genial måde at blive det på..."

Sådan starter en artikel i det nye magasin, Money Maker ( www.moneymaker.dk ) hvor de beskriver muligheder ved at oprette et CVR og lade din lønninger gå direkte ind i selskabet som faktureret honorar, fremfor at få en lønseddel.

Fidusen er at det jo er dit firma der nu skal udbetale dig løn.. men eftersom du er snusfornuftig, lader du være med at få hele din løn udbetalt. På den måde kan du spare penge op i firmaet under virksomhedsbeskatningen, som er på 28 procent...

Med til eget firma følger jo så en lang række andre fradragsmuligheder...

Men lad mig høre - om DU har erfaringer - og i så fald positive som negative - med at få din løn udbetalt gennem dit firma...?

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:09
Mit spørgsmål vedr. erfaringer er naturligvis i forholdet hvor der NORMALT er tale om lønmodtager forhold...

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57

Jeg er rimelig sikker på, at SKAT ikke vil acceptere den konstruktion. Når du kun har én kunde, vil de rimelig hurtig gennemskue den og henvise til deres massive bog med paragrafer.

Desuden skal din arbejdsgiver så være indforstået med at udbetale din almindelige løn+30% da du jo ikke længere får pension, feriepenge, etc.. Endnu en ulempe er at du falder uden for det etablerede system og derfor står meget skidt på en del punkter - f.eks. kan du afskediges øjeblikkeligt, har ingen ret til betalt sygedage, barsel osv..

1: Den holder ikke juridisk.
2: Den er ikke attraktiv ren praktisk.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:17
Jeg er nu ret sikker på at SKAT ikke vil acceptere en sådan struktur.

De skriver lidt om det her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=213263

"Hvis din virksomhed bærer præg af, at du ønsker at dyrke en privat interesse, vil du ofte få svært ved at blive anset som erhvervsdrivende. På samme måde vil en lønmodtager med en fast kontrakt med en virksomhed ikke blive anset som selvstændig."

Ting der lyder for godt til at være sande er det også ofte.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:42
Nu er jeg selv forfatter til artiklen, og jeg startede faktisk min karriere på præcis den måde ! Helt tilbage i 1995. Jeg skriver også i artiklen at man kun skal gøre det hvis man er 100 % skarp!. 
Livet som selvstændig er langtfra en dans på roser. Derfor skal man holde sig væk, hvis man er til tryghed, feriepenge og andre goder, som hører med hvis man er "ansat". Grunden til at jeg har lavet artiklen er fordi at der er mange mennesker der mener at de er uunædværlige på arbejdspladsen ! De fleste folk vil også have godt af at prøve andre ting end det samme arbejde dag ud og dag ind. Det er virkeligt sundt at møde andre mennesker ! Hvis man har cvr, kan man nemt og enkelt tage andet arbejde ind. ( hvis ens arbejdsgiver tillader det.
Jeg kan komme med et godt eksempel. En af mine bekendte var ind til for 6 mdr siden, ansat i Dansk Supermarked. Han tog springet og arbejder i dag på 4 forskellige arbejdspladser og får 3 X løn i forhold til hvad han fik dengang han kun var ved DS ! Der er masser af fordele men også ulemper. Det er en del af det man kalder livet ;-)
Jeg er 100 % sikker på at SKAT vil acceptere en sådan opsætning, hvis man vitterligt kan dokumentere at man har forskellige skriftelige aftaler med andre virksomheder og diverse udførelser af forskellige arbejdsområder. Jeg kan da fortælle at SKAT ikke er ude på at ødelægge folks forretninger ! SKAT og det offentlige i det hele taget er glade for at folk gider at lave noget !
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:00
Nu er der jo også forskel på at have en "kunde" eller fire kunder.

Mit ovenstående indlæg gik på at det kun var hvor man arbejdede for en bestemt, for så går den ikke ret længe.

Ved flere kunder med faste aftaler ser jeg intet problem i det, sådan kører jeg selv meget af det jeg laver.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:10

Hej Lasse,

Min kæreste er skatteadvokat, og hun siger at det er en klar omgåelse. Hvilket man næsten også kan sige sig selv.

Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 20:23
Der eksisterer rigtigt mange svar på spørgsmålet. Det afhænger af hvem man spørger ;-) Start med at spørge SKAT og få en forhåndgodkendelse.. så er der lys forude ;-)
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 20:28
Kan sagtens lade sig gøre også hvis du kun skulle have en kunde... har en kammerart som har gjort præcis det
han arbejdede som it supporter i en stor bil virksomhed og spurgte om de ville være med til den konstruktion og han er godt tilfreds..
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:25

I tråden citeres en skatteadvokats udtalelse om emnet og jeg er på linie med pågældende.

Set fra virksomhedens synspunkt, så løber virksomheden en stor risiko ofte uden at vide det, for har du kun en aftale, og får du din løn via fakturering, så tilbageholder virksomheden ikke din  skat.  Ender det så med, at du ikke kan håndtere skattekreditten du får det første år, og oplever Skat en restance, så gennemfører de en analyse og sikkert en konklusion gående på, at du i realiteten var ansat, hvorfor virksomheden burde have tilbageholdt a-skat. Virksomheden kommer derfor til at betale..

Virksomhedsejere der ude: pas på med denne udbredte konstruktion, og husk det forhold at den er udbredt, gør den hverken lovlige eller rigtig eller risikofri.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)