Hej. Nu kommer der nok masser moralske pegefingre op men jeg vover pelsen og spørger alligevel. Jeg får kontanthjælp fra d. 2 juli og har indberettet min lille side indkomst på 1576 kr pr. måned, til kontanthjælpskontoret for ikke at blive anklaget for bedrageri. I og for sig kan man så sige at jeg arbejder gratis... og faktisk betaler for at arbejde, da kommunen trækker det fulde beløb jeg har tjent fra kontanthjælpen uden at tage hensyn til at jeg også bliver beskattet af dette beløb. Det er en lidt underlig lovgivning da man jo på samme tid gernevil have at folk arbejder... nå det er en anden snak! Jeg er fysisk og psykisk ikke i stand til at have mere arbejde end jeg har p.t. (jeg er ikke momsregistreret da jeg ikek tjener over 50.000,-/ år) Mit spørgsmål lyder på Jeg er igang med at søge pension og ved at hvis denne bliver godkendt, så har jeg lov til at tjene et lille beløb hver måned uden at blive bonket for det. Håber nogen ligger inde med en kreativ måde hvorpå jeg lovligt undgår at skulle betale for at arbejde.
Venligst N |
Hvis du ligger inde med en kapital på 125.000, som du kan indskyde i en virksomhed, kan du danne et ApS. Det tror jeg ikke at der vil være noget problem i, så længe du hverken udbetaler løn eller udbytte.