Hay alle.. Tak for de gode svar! Jeg tror jeg har fundet ud af hvordan jeg må gøre det nu. Jeg må bøje mig for at holde mig til de rigtige domæner i forhold til sproget (med mulighed for at vælge andet sprog i en eksisterende flash menu, hvis alt tyder på at man er helt forkert på den), og så kan priser, agent osv. køre på ip-adressen. Nogen der ved hvor stor præcision man kan regne med at ip-adressen giver på landeniveau? Læste noget med 97% et sted. Er det realistisk?
et helt andet spørgsmål: Jeg har endelig med www.pissup.dk opnået at have underlinks i mit link fra google, ved en søgning på fx pissup eller pissup rejser. Dog ser det ud som om det er lidt tilfældigt hvilke links den har valgt. Hvordan kan jeg påvirke dette, så den fx viser (nogen af) vores destinationer? |
Thomas Rosenstand:Hej Jesper
Hvorfor mener du ikke, at webserverens geografiske placering har nogen betydning?
mrcondom.se bliver hostet hos scannet i kolding men ligger snart nummer 1 på google.se (ligger nummer 4 nu) på søgeordet kondomer. Der er kunder fra kiruna som finder mrcondom.se fint, der er 2200 kilometer fra kiruna til kolding:-)
Partypoker.com dukker fint op på en søgning på poker på google.dk.
Men måske jeg tager fejl, måske der er særlige omstændigheder jeg ikke kender der kan spille ind. Kender du nogen?
Jeg synes bare, at kunne danne mig et indtryk af erfaringer og litteratur, at det i høj grad handler om sproget på siden og link building.