Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søgemaskineoptimering af multisproget site

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hay alle..

Tak for de gode svar!

Jeg tror jeg har fundet ud af hvordan jeg må gøre det nu.

Jeg må bøje mig for at holde mig til de rigtige domæner i forhold til sproget (med mulighed for at vælge andet sprog i en eksisterende flash menu, hvis alt tyder på at man er helt forkert på den), og så kan priser, agent osv. køre på ip-adressen. Nogen der ved hvor stor præcision man kan regne med at ip-adressen giver på landeniveau? Læste noget med 97% et sted. Er det realistisk?

et helt andet spørgsmål: Jeg har endelig med www.pissup.dk opnået at have underlinks i mit link fra google, ved en søgning på fx pissup eller pissup rejser. Dog ser det ud som om det er lidt tilfældigt hvilke links den har valgt. Hvordan kan jeg påvirke dette, så den fx viser (nogen af) vores destinationer? 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:38

Thomas Rosenstand:

Hej Jesper

Hvorfor mener du ikke, at webserverens geografiske placering har nogen betydning? 

mrcondom.se bliver hostet hos scannet i kolding men ligger snart nummer 1 på google.se (ligger nummer 4 nu) på søgeordet kondomer. Der er kunder fra kiruna som finder mrcondom.se fint, der er 2200 kilometer fra kiruna til kolding:-)

Partypoker.com dukker fint op på en søgning på poker på google.dk.

Men måske jeg tager fejl, måske der er særlige omstændigheder jeg ikke kender der kan spille ind. Kender du nogen?

Jeg synes bare, at kunne danne mig et indtryk af erfaringer og litteratur, at det i høj grad handler om sproget på siden og link building.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:11

Nu er statistik jo taknemmelig ;-) Hvordan ved du, at dine placeringer ikke kunne være opnået nemmere eller være mere solide, hvis du var hostet i de pågældende lande? 

Jeg har lige siddet i forrige uge sammen med nogle gutter i Californien, og der var bl.a. det emne oppe at vende. En af de ting, der fremgik meget klart, var, at Google altid vil prioritere sites, der er placeret i søgerens hjemland. Dermed ikke være sagt, at et site placeret på dansk grund ikke kan ranke nr. 1 i Google i f.eks. Frankrig. Men hvis et fransk placeret site tager kampen op på samme søgeord, har det altså et fortrin. Og da hosting ikke koster noget videre rundt i verden, er det svært at finde et godt argument for at lade være.

Når det så er sagt, er sprog og oprindelsen af indgående links af afgørende betydning. Hvis du en dag skal i gang med en hardcore optimering - f.eks. på noget med mobiltelefoner i USA - vil du opdage, at små detaljer som hostingens placering er af afgørende betydning. Tro mig: Been there - done that - got the T-shirt.

Jeg har været med til at flytte den fysiske lokation af et site fra Danmark til England - og uden at gøre andet klappede vi mere end 25 top 3 placeringer hjem i England efter at have kæmpet med samme site på dansk hosting i et halvt år. Sitet rankede i top, når vi sad i Danmark og søgte på google.co.uk - men ikke hos søgere, der befandt sig på engelsk grund. Flytningen til engelsk webhotel gjorde hele forskellen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 22:53

Men hvorfor... hvad er logikken i at lade den geografiske placeren at hosting firmaets server bestemmer om, lad os side to lige "gode" sider ligger 1 eller 2.

Google vil jo bare Altid vise det bedste resultat til sine brugere...  og det har vel ikke noget med hosting server geografi afgøre...

Nu har jeg kun vundet en t-shirt da jeg vand klubmesterskaberne i badminton i 1985 .-) (lidt kontor humor)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:09

> Men hvorfor...

Fordi det har vist sig at give bedre søgereresultater i de tilfælde hvor søgemaskinerne vælger at vægte lokationen. Så enkelt er det.

Uanset hvilket faktor man piller ud og ser isoleret på kan den virker ulogisk. Du bliver nødt til at se på sammenhængen - men det burde du vel også vide som "proseo" :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 23:25

ok, nej det vidste jeg ikke tilfældet... så må man gå ud fra at Google generalisere og siger sådan er det bare... og IKKE i de tilfælde kigger så meget på content og links osv...

Gad vide hvormange inlinks man skal have for at slå en med en server på den rigtige geografiske sted...i forhold til hvis man selv lå et andet sted...

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:22

Peter Kriegbaum:

ok, nej det vidste jeg ikke tilfældet... så må man gå ud fra at Google generalisere og siger sådan er det bare... og IKKE i de tilfælde kigger så meget på content og links osv...

Nej - men det er en faktor.

Gad vide hvormange inlinks man skal have for at slå en med en server på den rigtige geografiske sted...i forhold til hvis man selv lå et andet sted...

Det er meget simpelt - jeg troede, du kendte til den formel: Formel for geografisk udligning af indgående links i forhold til placering af server 

Jeg er sikker på, Mikkel nikker genkendende til den - den er helt uundværlig.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:48

Hvis du flyttet et dk hostet site med dansk indhold fra dk og google adsense til et andet europæisk land så får du udenlandske reklamer på - sådan ca. i en times tid så har google fattet at den geografiske lokation intet har at sige og du får igen vist danske adsense reklamer.

Der findes tonsvis af sider der hostes uden for dk som rangere godt eller bedst i dk - der hvor jeg for alvor tror man måske kan sige at det sker noget er nok snarer på tværs af kontinenter hvor googles hosting centre kan afspejle betydeligt større forskelle i rangeringer - men fra dk til de eller andre eu lande tvivler jeg på der kan findes belæg for at sige at det skulle have noget særligt at sige, ikke mindst fordi google jo analysere tekstindholdet af websitet og det er den største singulære variable på indekseringen i forhold sprog-/landevalg.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 08:03

Jeg lever for den formel.. den er super flot, jeg tror den er jysk Geeked

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:49

Ikke specielt jysk - men den passer perfekt til dit spørgsmål.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)