Hej René Tak for de pæne ord. Jeg har i den grad opbrugt min kvote for frivilligt arbejde - faktisk har jeg måttet sætte min journalist til at lave noget af mit frivillige arbejde, så jeg må desværre sidde over denne gang. mvh Hans |
Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:Efter at have arbejdet sent i aftes
- og skrevet lidt venlig hjælp på amino - vågnede jeg til følgende mail:
Jeg har modtaget jeres faktura AM0xx for tilmelding til Aminotastic 2008 d. 26/4 i NuPark i Holstebro.Den har jeg betalt i fredags, kr. 312,50.Jeg har derimod ikke betalt rykkeren på kr 93,75. Jeg ringede til jer d. 25/4 2008, fordi jeg IKKE kunne åbne den medsendte fil på mail. Netop fordi jeg ville overføre pengene med det samme. I lovede at sende en ny, men det var det samme. Kunne ikke åbnes?!Jeg forventede faktisk, at få en ny faktura tilsendt med posten? Jeg plejer selv at sende faktura med posten til mine kunder! Eller ringe dem op, hvis betalingen ikke kommer. I har også mit telefon nummer.Jeg tror godt I husker episoden, om at jeg ringede til jer, om at jeg ikke kunne åbne den medsendte fil. Hvis I vil i kontakt med mig, må I ringe på tlf xx xx xx xx.Jeg er hammertræt af at gøre en frivillig indsats, og så få sådan en gang ynk som tak. Den første fil var en en wordfil, som kan læses i word og i open office. Den anden var en pdf, som kan læses i Acrobat Reader. Jeg burde selvfølgelig have gættet, at vedkommende medamino ikke lå inde med nogle af disse programmer, hvorefter jeg kunne have brugt tid og porto på at sende en faktura med posten.
Jeg kunne også have brugt tid på at ringe til op og forklare, at min mening med at sende en faktura var, at jeg gerne ville have nogle penge.I min morgensurhed skrev jeg i stedet følgende mail - og jo, jeg ved godt, at Martin T ville have nevet sig selv i inderlåret i stedet.Hej x
Den 25. april har jeg sendt dig fakturaen i pdf-format, som jeg nægter at tro, at du ikke kan læse. Den er på ingen måde låst – det eneste, du behøver, er Acrobat Reader, som formentlig er forudinstalleret på din computer.Udsendelse pr. post ville have kostet ekstra, og vi forsøgte i alles interesse at holde udgifterne så lave som muligt.Når du nu ikke betaler rykkergebyret, betyder det, at jeg kommer til at afholde den ekstra udgift til den bogholder, som håndterer bogføringen for mig. Hun koster mig 350 kr. i timen + moms. hvilket betyder, at hun for de 75 kr. i rykkergebyr skal kunne håndtere en rykker på ca. 12 minutter, hvilket er realistisk, hvis der ikke er komplikationer.Nu kommer hun til at bruge tid på at kreditere dit rykkergebyr – for ærligt talt, så gider jeg ikke slås om 75 kr.Blot vil jeg gerne fortælle, at jeg er irriteret over at måtte sende rykkere for et arrangement, som ingen har tjent penge på. Faktisk har arrangementet i forvejen givet mig et lille underskud på grund af manglende indbetalinger. Men behold du dine 75 kr. – køb dig en burger for dem – jeg håber den smager godt.Tjah - en sjælden gang er jeg altså lidt morgenperfid.Kan I alle have en god dag - undtagen I 4, der stadig ikke har betalt for deltagelse i Aminotastic 2008. I må have en rigtig lortedag.mvh Hans
Når man tænker på at du har med kommunikation at gøre, synes jeg at du har tacklet kommunikationen med denne person meget dårligt. No Offence.
I teorien kunne det være at manden virkeligt ikke kunne åbne filerne, og her tænker jeg på ødelagte filer i mailen. Det sker jo. Jeg modtog så sendt som i sidste uge en mail med korrupte filer.
Frivillig eller ikke. Du har taget et job, og det synes jeg at du skal behandle som var det et betalende job, eller et job med din store interesse. Ellers skal du ikke tage det næste gang. At du begiver dig ud i en "sviner" af manden, for derefter at lægge det ud på forummet, synes jeg er meget dårlig stil.
Jeg synes også at det er skræmmende hvor mange der har så mangel på objektivitet, at de med det samme tager dit parti. På grund af 2 mails.
Jeg siger ikke at du er skyldig, eller at ham den anden er. Men synes lige at folk burde vise, bare en tand mere forståelse, eller give andre bare lidt mere credit, inden man går i gang med sine små korstog.
Måske er du virkeligt så dygtig til kommunikation, at du ud fra hans mails kan se noget, som jeg ikke ser :)
Bliv gratis medlem