Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas På - jeg er morgensur [:(]

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have arbejdet sent i aftes Sleep- og skrevet lidt venlig hjælp på amino - vågnede jeg til følgende mail:

Jeg har modtaget jeres faktura AM0xx for tilmelding til Aminotastic 2008 d. 26/4 i NuPark i Holstebro.
Den har jeg betalt i fredags, kr. 312,50.

Jeg har derimod ikke betalt rykkeren på kr 93,75. Jeg ringede til jer d. 25/4 2008, fordi jeg IKKE kunne åbne den medsendte fil på mail. Netop fordi jeg ville overføre pengene med det samme. I lovede at sende en ny, men det var det samme. Kunne ikke åbnes?!
Jeg forventede faktisk, at få en ny faktura tilsendt med posten? Jeg plejer selv at sende faktura med posten til mine kunder! Eller ringe dem op, hvis betalingen ikke kommer. I har også mit telefon nummer.

Jeg tror godt I husker episoden, om at jeg ringede til jer, om at jeg ikke kunne åbne den medsendte fil. Hvis I vil i kontakt med mig, må I ringe på tlf xx xx xx xx.

Jeg er hammertræt af at gøre en frivillig indsats, og så få sådan en gang ynk som tak. Den første fil var en en wordfil, som kan læses i word og i open office. Den anden var en pdf, som kan læses i Acrobat Reader. Jeg burde selvfølgelig have gættet, at vedkommende medamino ikke lå inde med nogle af disse programmer, hvorefter jeg kunne have brugt tid og porto på at sende en faktura med posten.
Jeg kunne også have brugt tid på at ringe til op og forklare, at min mening med at sende en faktura var, at jeg gerne ville have nogle penge.
I min morgensurhed skrev jeg i stedet følgende mail - og jo, jeg ved godt, at Martin T ville have nevet sig selv i inderlåret i stedet.Cool

Hej x

Den 25. april har jeg sendt dig fakturaen i pdf-format, som jeg nægter at tro, at du ikke kan læse. Den er på ingen måde låst – det eneste, du behøver, er Acrobat Reader, som formentlig er forudinstalleret på din computer.Udsendelse pr. post ville have kostet ekstra, og vi forsøgte i alles interesse at holde udgifterne så lave som muligt.Når du nu ikke betaler rykkergebyret, betyder det, at jeg kommer til at afholde den ekstra udgift til den bogholder, som håndterer bogføringen for mig. Hun koster mig 350 kr. i timen + moms. hvilket betyder, at hun for de 75 kr. i rykkergebyr skal kunne håndtere en rykker på ca. 12 minutter, hvilket er realistisk, hvis der ikke er komplikationer.Nu kommer hun til at bruge tid på at kreditere dit rykkergebyr – for ærligt talt, så gider jeg ikke slås om 75 kr.Blot vil jeg gerne fortælle, at jeg er irriteret over at måtte sende rykkere for et arrangement, som ingen har tjent penge på. Faktisk har arrangementet i forvejen givet mig et lille underskud på grund af manglende indbetalinger. Men behold du dine 75 kr. – køb dig en burger for dem – jeg håber den smager godt.
 Tjah - en sjælden gang er jeg altså lidt morgenperfid.

Kan I alle have en god dag - undtagen I 4, der stadig ikke har betalt for deltagelse i Aminotastic 2008. I må have en rigtig lortedag.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54

Dem, der finder på sådan noget, er ikke rigtige iværksættere! For så røvrender man ikke andre ildsjæle.

Fint indlæg.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:15

Hej Hans

Overvejet at smide dem i skammekrogen her på Amino?

Ellers spytter jeg gerne i kassen til at dække underskudet så du ikke skal stå alene med det - For jeg synes det var et rigtig godt arrangement og kan forestille mig at der er andre der heller ikke mener du skal stå alene med det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:28

Husk evt. at indsætte et link til Adobe Reader fremover.

Vi bruger et faktureringssystem, hvor det sker automatisk. Desværre indsættes teksten automatisk på dansk, mens de fleste af vores kunder er udenlandske, og så hjælper det jo ikke en døjt. :-)

D må jo også næsten kunne gå ud fra, at det er Amino-medlemmer der deltager, og så ville jeg også have svært ved at tro, at de ikke kan finde ud af at læse en PDF-fil, når de kan finde ud af at tilmelde sig og deltage i et arrangement.

Men, men, men. Det er faktisk heller ikke usædvanligt (dog sjældent), at en fil bliver beskadiget under overførslen, så det kan faktisk godt være, at den stakkels modtager ikke kunne åbne dine filer, uanset formatet. Hvis du vil sikre dig fremover, så komprimer vedhæftede filer i f.eks. WinZip. Hvis ZIP-filen bliver beskadiger undervejs, så kan den ikke pakkes ud, og så ved man, hvad fejlen skyldes.

Jeg har f.eks. en gang sendt en DLL-fil via e-mail, og der blev selve e-mail-teksten gemt i DLL-filen. Der er mange, der vil mene, at det ikke kan lade sig gøre, men jeg har set flere andre tilfælde. Der blev det dog opdaget, fordi den oversatte DLL-fil var meget større end den engelske fil. Alt virkede som det skulle, men filstørrelsen var gal.

Så moralen er, at det sagtens kan ske, at de filer, som man sender via e-mail bliver smadret.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:41

Anders Christensen:

Overvejet at smide dem i skammekrogen her på Amino?

Ellers spytter jeg gerne i kassen til at dække underskudet så du ikke skal stå alene med det - For jeg synes det var et rigtig godt arrangement og kan forestille mig at der er andre der heller ikke mener du skal stå alene med det.

Hej Anders - tak for de pæne ord (og også for de grimmeWink

Jeg kunne ikke drømme om at smide dem i skammekrogen.
Da jeg startede med at arrangere Aminotastic, kendte jeg risikoen, så jeg skal nok bære tabet.
I øvrigt har en langt mere relevant donor meldt sig på banen pr. e-mail for længe siden (Tak, Martin).

mvh Hans

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:42

Øv hvor er det bare lavt at brokke sig over at man ikke selv kan finde ud af at betale.

At høre at der så er deltagere som stadig ikke har betalt de småpenge det har kostet at deltage syntes jeg sgu er en trist iværksætter-ånd. Tongue Tied
Dem af os som holdt foredrag/workshops ved arrangementet har ikke taget betaling for det, men har af egen lomme betalt benzin, bropenge m.m. for at kommer til Holstebro.

Nå, ja - det med at vi ikke har fået nogen betaling er ikke helt rigtig. For retfærdighedens skyld så skal jeg da lige huske at skrive at jeg fik 2 flasker vin. Den ene er så gemt til Finn næste gang jeg ser ham sidde på bænken oppe i byen (det kræver at man var med til arrangementet for at forstå sammenhængen).

/Jesper

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:31

Hej Hans

Hvor jeg dog bare ELSKER din humor..... Køb en burger og håber du bliver kvalt i den LOOOOL

Nu jeg har fat i dig Hans så har jeg et par ting jeg godt vil vende med dig ...... men KUN hvis du vil yde det som en sponsor indsat til en ny humanitær forening i Danmark, send mig en info hvis du er frisk Wink

René Buch

Venligst

René Buch

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:44

Tumper findes der alle steder også her på Amino.
Jeg trøster mig altid med, at folk der har den opførsel, også må leve med alle de problemer de skaber dem og alle de negative reaktioner.
For tager man røven på folk der arbejder frivilligt for en god sag, så viser man tydeligt at man er et sølle pjok og dem gider ingen mennesker samle på.
Så straffen over disse mennesker er allerede eksekveret!
Som tidligere nævnt, så send mig en faktura Hans, så napper jeg regningen.

Dbh Martin

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:49

Hæ hæ

Hvor jeg dog bare nyder AMINO ånden ... den styre for vildt ... folk hjælper på kryds og tværs .. uden at se til stilling og status ... det er bare et dejligt sted at være med på ... håber amino ånden lever i mange år frem over Yes

Venligst

René Buch

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:06

Så sent som i dag sagde advokaten til mig:
"Bare fordi man er i samme forening eller arbejder for det samme, betyder det ikke at man skal være naiv og tro at folk tænker ligesom en selv. Det er ikke ondskab, men vi er forskellige."

Jeg vil så gerne tro det bedste om andre, og jeg er blevet skuffet MANGE gange i mit liv. Og det er nok heller ikke sidste gang. Men Hans - du må ikke nå dertil hvor du forventer det værste - din gyldne sjæl og dit skønne humør skal ikke ødelægges, så bare husk at du har ret og alle andre tror de har det - og uvidenhed er ikke nær så slemt som intentionel dumhed (et udtryk jeg selv har opfundet).

Og så husk at vi er mange der nyder godt af dine kompetencer og vi stiller gerne op hvis du har brug for os.

Håber humøret er lettet lidt - ellers får du her et virtuelt knus - du er en elitesmiley, Hans!

Knuuuuuuuuus

Mette

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)