Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De kikker men køber ikke!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

deside.dk:

Lars Bachmann:
Hvis jeg skal oprette mig som kunde, og udfylde en masse crap, og logge på osv.. så skal det være et produkt, som jeg virkelig mangler, og ikke kan få andre steder for at jeg fortsætter.

Enig. Køb uden login SKAL være en option. Jeg er også smuttet igen, hvis en butik kræver det af mig. Eneste undtagelse for mig er bueudstyr, som ikke kan fåes andre steder. Så må jeg bide i det sure æble og oprette mig med et password (gys).

Venlig hilsen
Ole

Jeg må også stille mig enig her. Passwordregistrering inden køb på en shop en totalt nederen og jeg fravælger dem ALTID!

Dansk Hosting Aps proud owner of Karitas CMS Steen Lautrup Salg- og marketing Tlf.: 7026 1420 www.danskhosting.dk www.karitascms.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43

maxine:

Hejsa Greyzone

Jeg ved ikke hvad TRACKING betyder?

Hvad mener du med segmentering af kunder?

Jeg ved at det skal være så nemt som muligt for dem, men jeg har en del at lære!

Ean-nummer er den eneste måde offentlige institutioner kan betale på. De indskriver deres nummer og jeg kræver betalingen via et fakturaservice-firma.

Tak for hjælpen

Maxine

Hej Maxine.

Tracking er en måde at holde styr på hvor mange besøgende de forskellige sider får. Der kan man så lave det sådan at du måler dit købs flow.
Fra f.eks når kunden klikker køb, til at de får en kvitteringsside. Herimellem er der typisk 3-5 steps som inkluderer varerne, indtastning af oplysninger, betaling, kvittering mm.
Hvis du f.eks har 1000 brugere og 998 falder fra ved step 2. Så er der et eller andet fuldstændigt galt med dit step 2. Alt dette kan du se i et grafisk brugerinterface.
Et godt tool er Google Analytics som er gratis, men som dog har 1 dags forsinkelse.
Ellers findes der AW Stats som kører real time, dvs. opdatere hurtigere. Det mener jeg også skulle være gratis.

Med segmentering af dine kunder tænker jeg på at du laver dit købsflow, så at almindelige mennesker som du og jeg, ikke skal tage stilling til og indtaste EAN nummer. Men at det KUN er offentlige institutioner.
Dette kan gøres på mange måder.

Ja du har en del at lære, og det er super smukt at du spørger om hjælp. Dem der spørger får svar. Og når du har svar, og bruger de svar, ja så får du succes.

Ps. Jeg må tilslutte mig de andre. Væk med oprettelse af bruger for at fuldføre et salg. Det er der ingen som gider.
Når du får tracking på dit site, kan du se at mange falder fra her.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:34

Når du siger, der er mange inde at kigge på siden, hvor mange er det så?
Jeg synes engang, at det var mange, hvis der havde været 50 inde og kigge på vores side på en uge.. senere synes jeg, det var mange med 50 på en dag og nu synes jeg ikke, det er særligt mange  Wink

Da jeg kom ind på siden, troede jeg det var noget med selv at samle ure, men fandt ud af hvad dekupør betød efter at have kigget på mange sider :-)
Måske det skulle være mere tydeligt for ikke fagfolk, hvis man kommer der ind, fordi man søger på fx hobby-ting eller lign.

Tror helt sikkert det er en god ide med dankort - Personligt har jeg kun  handlet én eneste gang med et sted der ikke havde dankort og det var fordi, det var hos en jeg kendte/stolede på. Og i vores webshop er salget steget meget efter vi fik kort.
Du kan jo altid lave det sådan, at folk selv kan vælge, om de vil betale med kort eller girokort.
Men husk også, at hvis du sender girokort med, er der større risiko for, at folk ikke betaler.

EANnnummeret, behøver det felt være der? Har du kunder i forvejen fra det offentlige? Kan ikke lige se, hvad de skulle købe.. Men ellers kan der jo bare være et felt til bemærkninger og så kan de skrive EANnummer i det.

Mange af dine sider til indlæg er tomme - kunne du ikke starte med selv at skrive nogle indlæg eller få nogen bekendte til det, så kunderne bliver inspireret til at prøve selv..

Måske der er mange der kigger på siden for sjov, fordi det er skægt at læse om, men man ved måske ikke rigtig, hvordan man gør eller om det er for svært.. Måske der skulle være lidt mere beskrivelse ved hvert produkt, det tror jeg ville hjælpe på det. Og måske en slags "hotline" at man kan ringe til dig hvis man er i tvivl om, hvad man skal gøre.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:35

OOOOH, endnu en webshop uden tracking.

At lave webshop uden tracking og effektmåling er ligesom at have en butik uden at lave regnskab. Man aner ikke hvad der foregår og på hvilke områder det går godt og hvilke det går skidt.

SOm omtalt er Google Analytics godt i forhold til prisen (gratis ;-) ), og er IKKE en dag forsinket som tidligere nævnt (default indstillingen er dog fra gårsdagen og en måned tilbage). Så første opgave overhovedet: Smidt lidt koder på samtlige sider og mål dit site. Derefter er der nok at tage fat på inden du får resultater fra trackingen.

Som tidligere nævnt er det meget svært at se hvad der er relevant for en privatkunde.

Forsiden er uoverskuelig og farvevalget gør det svært at læse teksten - man får ondt i øjnene.

Opsæt et goal i Google Analytic som er salg, og opsat da en Funnel med hele betalingsflowet. Så kan du se præcis hvor og hvor mange der falder fra. Du kan tilmed se hvad dem der falder fra i de forskellige trin gør (dvs. forlader de sitet helt eller hvad side går de til).

Du bør også sætte ebusiness op. På den måde kan du se præcis hvad de forskellige trafikkanaler genererer af omsætning. Begynder du at lave online markedsføring kan du på den måde også holde øje med om det kan betale sig eller om det er penge ud af vinduet.

Endelig er det super oplagt at spore din interne søgning. Det kan vise hvad folk har svært ved at finde og hvad folk er interesseret i.

Læs mere om potentialet i intern søgning på http://googleanalyser.blogspot.com/search/label/Intern%20s%C3%B8gning

Læs mere om effektmåling generelt på http://googleanalyser.blogspot.com/2008/05/effektmling-hvorfor-derfor.html

Hilsen Jacob 

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:22

Hej Jacob

Jeg takker for din kreative kritik.

Jeg har revisor til regnskabet da det i længden kan betale sig bedst, men jeg har ikke økonomi til at betale mit edb firma til at ordne det du snakker om. Det er russisk for mig og det lyder som om at; hvis jeg gør de nævnte ting, så kommer der konsekvenser af det som jeg også skal bruge et edb firma til. Det er ikke noget en trænørd som jeg kan?!

Endnu en gang, tak for dit gennemsyn, måske bliver der en gang tid til at tage en edb uddannelse også Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:40

> Jeg har revisor til regnskabet da det i længden kan betale sig bedst, men jeg har ikke økonomi til at betale mit edb firma til at ordne det du snakker om.

Du bliver nødt til at prioritere anderledes! Der er jo ikke nogen pointe i at have en revisor hvis du ingen indtjening har. Hvad skal han så revidere? :)

Og jeg er enig med de andre, du bliver nødt til at få nogle målinger op, så du ved hvad der sker på sitet. Og ja, hvis de målinger så viser, at der er nogle problemer - bestemte steder folk springer fra, så skal der naturligvis gøres noget ved det.

Der findes desværre ikke en simpel shop-in-a-box som bare gør det hele for dig for næsten ingen penge :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:01

Hej Mikkel

Jeg ved sgi godt at I har ret... Det kommer også til at ske, det kan vist ikke gåes udenom, men desværre...det må vente lidt...

Til efteråret vil tilstrømningen af kunder ske igen, så er de ude af haven igen.

Jeg har bedt om at få dankort på hjemmesiden, så det kommer inden så længe. Lidt sker der daSnail

Hygge fra

Maxine

www.dbixen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:34
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)