Jeg må også stille mig enig her. Passwordregistrering inden køb på en shop en totalt nederen og jeg fravælger dem ALTID! |
maxine:Hejsa Greyzone
Jeg ved ikke hvad TRACKING betyder?
Hvad mener du med segmentering af kunder?
Jeg ved at det skal være så nemt som muligt for dem, men jeg har en del at lære!
Ean-nummer er den eneste måde offentlige institutioner kan betale på. De indskriver deres nummer og jeg kræver betalingen via et fakturaservice-firma.
Tak for hjælpen
Maxine
Hej Maxine.
Tracking er en måde at holde styr på hvor mange besøgende de forskellige sider får. Der kan man så lave det sådan at du måler dit købs flow.
Fra f.eks når kunden klikker køb, til at de får en kvitteringsside. Herimellem er der typisk 3-5 steps som inkluderer varerne, indtastning af oplysninger, betaling, kvittering mm.
Hvis du f.eks har 1000 brugere og 998 falder fra ved step 2. Så er der et eller andet fuldstændigt galt med dit step 2. Alt dette kan du se i et grafisk brugerinterface.
Et godt tool er Google Analytics som er gratis, men som dog har 1 dags forsinkelse.
Ellers findes der AW Stats som kører real time, dvs. opdatere hurtigere. Det mener jeg også skulle være gratis.
Med segmentering af dine kunder tænker jeg på at du laver dit købsflow, så at almindelige mennesker som du og jeg, ikke skal tage stilling til og indtaste EAN nummer. Men at det KUN er offentlige institutioner.
Dette kan gøres på mange måder.
Ja du har en del at lære, og det er super smukt at du spørger om hjælp. Dem der spørger får svar. Og når du har svar, og bruger de svar, ja så får du succes.
Ps. Jeg må tilslutte mig de andre. Væk med oprettelse af bruger for at fuldføre et salg. Det er der ingen som gider.
Når du får tracking på dit site, kan du se at mange falder fra her.