Jeg har nu endelig fået en hjemmeside som jeg selv er meget tilfreds med men,... Der er masser af kunder inde for at kikke på, de lægger ting i indkøbskurven, men de færdig bestiller ikke. Kan i hjælpe mig? er det fordi jeg ikke tager dankort men sender et girokort ud med varen, er der et eller andet der gør det for svært at gennemføre et køb? Er siden nem nok at finde rundt på? Tag et kik og giv mig jeres mening. Hygge og tak Maxine |
De kikker men køber ikke!
|
Tak for svaret begge to. Jeg er ikke klar over hvor vigtigt det er med dankort. Jeg har mange ældre kunder og er bange for at de ikke vil handle da de ikke er trygge ved kortet? er der lavet kloge skrivelser omkring nødvendigheden af dankort? Jeg vil gerne læse/lære om det. Hygge fra Maxine |
Hej Maxine Jeg vil mene at du seriøst bør optimere din købsprocess, jeg har aldrig set en længere købsproces. Det der med:
er det også noget dine ældre kunder elsker? Læs e-pusher 2.0 den kan helt sikkert øge din konverteringsrate |
Hejsa Henning Jeg ved ikke hvordan jeg kan gøre det bedre: Jeg skal bruge deres navn, adresse og land for at kunne sende varen til dem. Password er for at undgå spam og misbrug og for at give kunderne en sikkerhed for deres oplysninger Ean er det nummer jeg skal have fra offentlige institutioner. De kan ikke betale/bestille på anden måde! Hvordan kan det gøres nemmere? Smil fra Maxine |
Dankort er et must hvis du vil drive en webshop i dag. Købs processen skal være så kort så mulig, folk gider ikke oprette sig som kunder, de vil bare have varen i kurven betale med DK og så videre. Som tidligere nævnt i denne tråd, så tror jeg du kunne lære meget af E-pusher. www.e-pusher.dk Jeg handler meget ofte på nettet, men følgende er vigtigt: 1. Hvis jeg skal oprette mig som kunde, og udfylde en masse crap, og logge på osv.. så skal det være et produkt, som jeg virkelig mangler, og ikke kan få andre steder for at jeg fortsætter. 2. Der SKAL være mulighed for DK betaling. 3. Der skal være en tydelig virksomheds profil, så jeg kan se hvem jeg handler med. |
Først og fremmest smækker du noget TRACKING på dit sejt, og sætter nogle mål op. Hvis du kræver af dine kunder at de skal tænke, eller tage stilling til alt muligt, tager du en bid af deres købelyst. Til sidst er denne købelyst væk, og de falder fra.
1. Tracking. Held og lykke med det. |
Hejsa Greyzone Jeg ved ikke hvad TRACKING betyder? Hvad mener du med segmentering af kunder? Jeg ved at det skal være så nemt som muligt for dem, men jeg har en del at lære! Ean-nummer er den eneste måde offentlige institutioner kan betale på. De indskriver deres nummer og jeg kræver betalingen via et fakturaservice-firma. Tak for hjælpen Maxine |
Enig. Køb uden login SKAL være en option. Jeg er også smuttet igen, hvis en butik kræver det af mig. Eneste undtagelse for mig er bueudstyr, som ikke kan fåes andre steder. Så må jeg bide i det sure æble og oprette mig med et password (gys). Venlig hilsen |