Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til ApS

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen - Netopcom SMBA:

Skat er en afgift som alle betaler. Også dine konkurrenter ;)

Penge der står i firmaet er ikke dine, men firmaets. Du skal se det som at du er ansat. Derfor vil det være bedre for dig at udbetale pengene som løn. Alternativt kan du investere pengene i firmaet i andre ting.

Så indskyder du 5000 i firmaet, så kan du altid trække 5000 ud uden at blive beskattet af dette.

Hvis du indskyder penge i din virksomhed, så har din virksomhed en gæld til dig. Denne gæld skal der ikke betales skat af. Det svarer lidt til at du låner 1 million af banken. Denne million skal du ikke betale skat af (det håber jeg da ikke ;))

Men snak med din revisor. Han kan rådgive dig meget bedre om det.

Mange tak for svarene. :)

Tilmeldt 23. Jan 08
Skrevet kl. 17:40

I Thorbjørns opsummering af fordele og ulemper nævnes der under ulemper at man skal være minimum to ejere.
Jeg går ud fra at det vil sige at et holdingselskab dermed ikke kan eje 100% af et SMBA ?
Dermed kan jeg ikke blot flytte penge fra SMBAet til et holdingselskab ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:41

Ja...men jeg har skrevet om mange emner Eiler, du faktisk kun om dine skide SMBA-konstruktioner,

via spamming af mange tråde som intet har med SMBA at gøre, og desuden provokationer overfor Bent og mig,

fordi vi ikke æder dit salgsgas "råt". 

Der findes sgu andet i livet end et SMBA, og der er vel en grund til, at også førende advokater i

DK fraråder at gå ind i den af dig så "roste"konstruktion, og det er ikke, fordi de ikke kender den.

.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 12:47

Peter - Revisor:

Ja...men jeg har skrevet om mange emner Eiler, du faktisk kun om dine skide SMBA-konstruktioner,

via spamming af mange tråde som intet har med SMBA at gøre, og desuden provokationer overfor Bent og mig,

fordi vi ikke æder dit salgsgas "råt". 

Der findes sgu andet i livet end et SMBA, og der er vel en grund til, at også førende advokater i

DK fraråder at gå ind i den af dig så "roste"konstruktion, og det er ikke, fordi de ikke kender den.

Hej Peter

Jeg syntes du skal dæmpe tonen lidt. Jeg har aldrig hørt at førende advokater fraråder SMBA-selskaber. Kan vi ikke få navnene.på disse advokater, og deres argumenter?

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:02

Peter - Revisor:

Lad os høre hvem af de førende der fraråder og gerne deres grund til det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57

MartinFr:
være minimum to ejere

EogS vil kun registrere med 2 stiftere men begges kapitalkonti kan starte med NUL.

Udbytte og dermed andel af ejerskab kan kontrolleres ved udbyttegivende kapitalkonti,  som stort set kan reguleres som det måtte ønskes og som styret af vedtægter, selskabets ledelse og eventuelle aftaler med andre investorer (deltagere).

Kapitalkonti skal ikke rapporteres til EogS. 

MartinFr:
Dermed kan jeg ikke blot flytte penge fra SMBAet til et holdingselskab ?

Det er derfor ikke rigtigt.

Hvad med at få lavet et eller flere selskaber?

MVH fra Ejler Ottesen 

Tilmeldt 23. Jan 08
Skrevet kl. 15:42

1base:

Hvad med at få lavet et eller flere selskaber?

MVH fra Ejler Ottesen 

Jeg er i første omgang ude på at registrerer et selskab.
Men er lidt i tvivl om hvad det kræver for at kunne danne selskabet, i form af vedtægter / stiftelses dokument mm.

Umiddelbart fremgår muligheden for stiftelse af et SMBA ikke af blanketten fundet på webreg.dk.
Men der er et felt "Andre driftsformer" som kan udfyldes.

Mvh

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Thorbjørn!

Jeg skal aldeles ikke dæmpe mig, idet jeg er træt af Eilers provokationer.

Er modstander af SMBA, og der er endnu intet, der kunnet overbevise mig om at det skulle være lykken med et SMBA.

Prøv at google lidt, for at finde ud af, hvad diverse advokater skriver om SMBA-konstuktioner.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 13:14

Hej Peter

Jeg har prøvet at Google lidt, og jeg kan ikke rigtig finde noget. Kan du ikke give mig navnene på de pågældende advokater, der udtaler sig kritisk om SMBA-selskaber - eller i det mindste henvise til tråden.

Det er i alles interesse, at både positive og negative ting omkring SMBA-selskaber kommer frem.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:02

Hej Peter

Er du ikke bare en lille snæversynet revisor der har fåt stoppet en lille tanke i dit hovede som du bare ikke vil ændre for du er jo REVISOR

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)