Niels Henriksen - Netopcom SMBA:
Du opretter et SMBA ved at kontakte en advokat
Der er ingen krav om vedtægter
Mht. dit skatteeksempel, så er det jo klart at din virksomhed skal betale skat ;)
Mht. til eksempel ang. udlandet: Så skal dit udenlandske firma jo betale skat hvor dét er.
Jeg kan ikke lige se hvorfor du vil undgå at betale skat? Det er noget som alle mennesker og firmaer skal .
Det er selvfølgelig klart at det udenlandske firma skal betale skat, men der findes lande med en betydelig lavere skat end den danske.
Jeg vil som sådan ikke undgå at betale skat, jeg vil blot minimere mine udgifter (skat er en udgift :)).
Jeg ønsker blot at finde ud af hvad der for mig og min virksomhed er mest fordelagtig.
Privat har jeg ikke brug for pengene der tjenes lige nu, derfor holder jeg dem hellere i virksomheden så de kan investeres og forhåbentlig blive til nogle flere. Dermed kan jeg også minimere min private skat. Men jeg bliver nød til at tage med i overvejelserne, samt i min pris at jeg hvert år mister 25-30% af mit overskud og jeg derfor i sidste ende har 25-30% mindre at udbetale løn af.
Problemet her er selvfølgelig at jeg føler at jeg mærker beskatningen dobbelt, da alle pengen der tjenes i bund og grund skal udbetales til mig før eller senere.
Da pengene der tjenes i sidste ende udelukkende er til mig selv, må jeg også overveje om det bedre kan betale sig bare at udbetale alle pengene som løn istedet for at betale først virksomhedsskat og derefter igen privat skat for dermed i sidste ende, ende med at blive "dobbelt beskattet" af pengene. Som tidligere nævnt kan et alternativ være at have pengene stående i et udenlandsk selskab hvor jeg slipper billigere i virksomhedsskat.
Målet er at skabe et overskud og ikke bare at det skal gå op i et nul, men det skal også kunne betale sig - privat set.
Hvis jeg indskyder private penge som der allerede er betalt skat af i firmaet for at dække faste udgifter, får jeg så et fradrag for de penge ? Eller skal jeg lave det som et lån til virksomheden ? eller hvad kan man gøre ?
Skyder jeg 5000 kr i virksomheden skal jeg jo udbetale mig selv rundtregnet 10.000 kr i løn for at få dem igen hvis de bliver beskattet.
Dermed er det særdeles ufordelagtig at indskyde private penge der allerede er beskattet.