Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alvorligt hul i det offentlige velfærdssamfund

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
det er noget sludder mikkel Udenlandske selskaber som Lloyds of London, AXA, AIG etc kan kun !! sælge forsikringer i danmark hvis de er godkendt at finanstilsynet, hvad de naturligvis er.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:21
Ja, ja, sælg du bare løs men for os der står med de kroniske lidelser ser virkeligheden som regel helt anderledes ud. Desværre ser jeg rigtig mange forsøg på at lokke folk med kroniske lidelser til at betale for forsikringer som det påstås vil dække dem, når en nærmere juridisk eksaminering af de faktiske betingelser i praksis viser at man stort set er udækket. Sådan er alle forsikringsfolk naturligvis ikke, men du skal ikke forhøre dig ret mange steder for at stødde ind i et par stykker - både hos de små og de store selskaber!

Jeg har til sammenligning aldrig oplevet dem samme oversælgende iver fra de offentlige myndigheder der adminsitrerer diverse ordninger for selvstændige. Men de får nok heller ikke provision :)
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:29
? jammen for pokker da jeg ønsker ikke at sælge dig noget.  Som alle aftaler du indgår her i livet skal du naturligvis få det skriftligt at du er dækket, hvis en eller andet forsikringsmægler har løjet for dig, så er det ikke dit problem, men hans problem, en forsikringsmægler skal have en PI forsikring hvilket er en professionel Ansvarsforsikring den vil dække fejl agtigt rådgivning, så hvis du en eneste gang har været udsat fpr det du siger, må du da straks lægge sag an.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:50
Hej Jesper...

Jeg er meget interesseret i at modtage (på mail eller "debat"-mail) hvad du nu ender op med at finde ud af om forsikring...

Jeg fik Crohn som 12 årig, har fået foretaget 3 operationer siden da, og da jeg fyldte 18 for 3 år siden kunne jeg stort set ikke få nogen forsikringer der vedrører min person. I dag er jeg 21 og har stadig ikke engang en livs- eller ulykkesforsikring...!!

Jeg kan gladeligt købe bilforsikringer, erhvervsansvar, indbo og alt det andet skidt og kanel... men det er så også godt det... hvordan er man dækket som selvstændig her med denne sygdom??? Jeg synes det er et kludekræmmermarked at finde rundt i alle de love og regler...

Og en anden kommentar til dit indlæg,

Og så kalder man vores samfund for et velfærdssamfund.... Det gælder ihvertfald ikke for os som forsøger at være iværksættere og gå nye veje. Og så kan staten ikke forstå hvorfor folk er så nervøse for at starte som selvstændige......?

NEJ, man skal nemlig ikke starte som selvstændig i Danmark. A-kasserne stinker når det kommer til selvstændighed, forsikringerne ligeledes, og det offentlige inklusive Vold&Plat er de største banantyve her i landet!!!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:29
  Hej Mads,

Uhh jeg kender den vej alt for godt - jeg er glad for at jeg tegnede min livs/ulykkesforsikring INDEN jeg fik Crohn. Du har helt ret i at det er totalt umuligt at få tegnet nogen som helst forsikring, som skal dække dig som person. Dog har jeg ladet mig fortælle, at der er en del forsikringsselskaber som godt vil tage én ind, såfremt der har været ro i sygdommen i en årrække og man ikke har været i behandling med steroide stoffer (f.eks. Prednison). Jeg ved blot ikke hvor meget en årrække dækker over. Da jeg ville skifte forskringsselskab havde jeg haft "ro på" i ca. 3 år, men det var ikke nok til at de ville have mig inden for dørene.

Jeg er ikke kommet længere i projektet med Arbejdsdirektoratets forsikring - jeg har dog fået bestilt at ansøgningsskema Men jeg skal nok vende tilbage når der er nyt i den del af sagen. Jeg overvejer dog stadig om det i det hele taget er bøvlet værd.

Der mangler virkelig at blive gjort noget seriøst fra regeringens side af, hvis de virkelig mener det de siger, med at de vil have gang i iværksætterne.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:29
Jeg bryder lige ind med en idé: hvad med at starte en andels-forsikringsselskab/fagforening for "svagtstillede", altså selvstændige og folk med kroniske sygdomme. Der må trodsalt være en del danskere med kroniske sygdomme (lad os sige 15% af befolkningen). Dét er da en forholdsvis stor og relativt velformuleret segmentgruppe. Man kunne kalde det for "Verdens Rareste Forsikringsselskab" eller noget i den stil..  Jeg har selv ikke nogen fagforening, netop fordi jeg er selvstændig (ja, og fordi jeg er generelt snotforvirret når det kommer til ting med forsikring og fagforeninger) - men på etellerandet tidspunkt bliver jeg vel syg (iflg. statistikken..) og får brug for sygedagpenge.. -Det må da kunne lade sig gøre..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:33
Det er da bestemt en rar tanke, men det ville nok bliver den dyreste forsikring du kan tegne. Det svarer næsten til at lave et selskab der forsikrer alle dem der ikke kan køre bil

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:44
Jeg må nok give Martin ret. Desuden synes jeg det bryder med selve gruntanken i såvel offentlige som private forsikringer: At man spreder risikoen ud over et stor blandet gruppe.
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)