|
Jeg har til sammenligning aldrig oplevet dem samme oversælgende iver fra de offentlige myndigheder der adminsitrerer diverse ordninger for selvstændige. Men de får nok heller ikke provision :)
|
Jeg har til sammenligning aldrig oplevet dem samme oversælgende iver fra de offentlige myndigheder der adminsitrerer diverse ordninger for selvstændige. Men de får nok heller ikke provision :) |
|
Jeg er meget interesseret i at modtage (på mail eller "debat"-mail) hvad du nu ender op med at finde ud af om forsikring... Jeg fik Crohn som 12 årig, har fået foretaget 3 operationer siden da, og da jeg fyldte 18 for 3 år siden kunne jeg stort set ikke få nogen forsikringer der vedrører min person. I dag er jeg 21 og har stadig ikke engang en livs- eller ulykkesforsikring...!! Jeg kan gladeligt købe bilforsikringer, erhvervsansvar, indbo og alt det andet skidt og kanel... men det er så også godt det... hvordan er man dækket som selvstændig her med denne sygdom??? Jeg synes det er et kludekræmmermarked at finde rundt i alle de love og regler... Og en anden kommentar til dit indlæg,
NEJ, man skal nemlig ikke starte som selvstændig i Danmark. A-kasserne stinker når det kommer til selvstændighed, forsikringerne ligeledes, og det offentlige inklusive Vold&Plat er de største banantyve her i landet!!! |
Hej Mads, Uhh jeg kender den vej alt for godt - jeg er glad for at jeg tegnede min livs/ulykkesforsikring INDEN jeg fik Crohn. Du har helt ret i at det er totalt umuligt at få tegnet nogen som helst forsikring, som skal dække dig som person. Dog har jeg ladet mig fortælle, at der er en del forsikringsselskaber som godt vil tage én ind, såfremt der har været ro i sygdommen i en årrække og man ikke har været i behandling med steroide stoffer (f.eks. Prednison). Jeg ved blot ikke hvor meget en årrække dækker over. Da jeg ville skifte forskringsselskab havde jeg haft "ro på" i ca. 3 år, men det var ikke nok til at de ville have mig inden for dørene. Jeg er ikke kommet længere i projektet med Arbejdsdirektoratets forsikring - jeg har dog fået bestilt at ansøgningsskema Der mangler virkelig at blive gjort noget seriøst fra regeringens side af, hvis de virkelig mener det de siger, med at de vil have gang i iværksætterne. /Jesper |
![]() |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Dbh Martin |
|