Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag og forbedringer til min web-shop

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

Først og fremmest et tillykke med din nye shop. Det er nogle vældig fine ting, du har. Jeg får også lyst til noget af det :-)

Din scan-net-løsning er jo blevet meget fin, og ja, de ligner jo ofte hinanden fuldstændigt i opbygningen. Det er så i udseendet, du skal skille dig ud. Webshopkunder er jo vældig kræsne, og der skal ikke lang tids blik på siden, før man enten er interesseret eller ej. Og så er den potentielle kunde jo væk igen.

Mit umiddelbare indtryk, når jeg kommer ind første gang, er at du har nogle anderledes ting, og det pirrer min nysgerrighed.Men herefter bliver jeg ret forvirret over din kategorisering. Jeg ville foretrække emneopdeling ala Tasker, Indretning, Børn osv. Altså nogle mere håndgribelige emner, som jeg umiddelbart kan identificere mig med. Ord som Unika, Hjem, B2B siger ikke mit shoppe-gen så meget.

Til gengæld synes jeg godt om den alternative opdeling i priskategorier. Det bør du beholde nedenunder.

Jeg er heller ikke så vild med at skulle scrolle så meget på forsiden. Der er jo mange fine ting, der helt forsvinder i mængden.

Hvis jeg var dig, ville jeg arbejde med en fængende forside i et flot design, der matcher dine fine produkter, og så stramme navigationen voldsomt op. Jeg ved godt, at du så vil få et ekstra niveau på, men det ville jeg ikke være så bange for. Dine kunder skal fanges på en fed forside, så skal de nok klikke videre ind.

Mvh. Katrine 

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 22:08

Hej Katrine

Tak. Jeg er glad for feedback og ris og ros.

Jeg tager det til mig, og jeg kan godt se, hvad du mener med, at mine produkter lige nu er gemt lidt væk... Og kategoriseringen - den er faktisk blevet ændret rigtig mange gange... Hmm Jeg må klø på - ind til den rette version er der...

Og bestil da endelig det der frister dig Wink

De bedste hilsner Trine

Fra Skive
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:23

Hej Trine

Jeg syntes det er fedt og modigt af dig, at du har startet din egen webshop! Der er dog nogle ting jeg mener du kan gøre klart bedre:

Jeg syntes ikke dit design er særlig godt. Dit slogan er "Din eksklusive designbutik med bæredygtige og unikke gaveideer", her er der 4 ord som jeg syntes dit design på siden bør udstråle; 1. eksklusiv 2. design 3. bæredygtig 4. unik. Jeg tror en investering i et nyt design vil være en god ide, jeg ville personligt ikke bryde mig om at handle på en side med et design som dit, det virker ikke troværdigt.

En anden ting jeg syntes du skal have gjort, er at få e-mærket din hjemmeside, og vise det på siden, det skaber en følelse af sikkerhed hos dine besøgende.

Din menu vil jeg også forslå at du ændre til noget i stil med:

Unika

Kids

Hverdag

Bolig

Miljøvenlige net

Prisen

Mærke/Design

Erhverv

Postkort

Tilbud

Nyheder

Det var lidt forslag til ændringer... Håber du kan bruge det til noget?

Er det en shop som du har fået specialdesignet til dig selv? Eller er det en standardløsning du har købt over nettet?

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 00:01

Hejsa

Prøv at kigge ind nu på www.umas.dk

Nu har jeg - igen igen - ændret min forside, så nu er den fyldt med produkter.

Jeg har ændret mine menupunkter, så jeg faktisk synes at jeg på nuværende tidspunkt får signaleret det ud der står i mine tekster. Og som jo er mit idégrundlag og min vision... Kringlet sætning, men det er sent...

Mit system er en standard løsning, men jeg har lavet alt selv... Det fungerer alt i alt godt, mangler dog at kunne se på min statistik, hvor folk forlader min shop!!

Godnat for i dag.

Trine

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:35

Hej igen Trine

Lige en kort tilbagemelding til dig...

Det er blevet bedre, helt klart, nu ved jeg havd du sælger ;-)

Men lidt konkrete forslag:

1. "Find gaven på prisen" og "Find gaven via design" skal ned under dine produkter. Det er dem, der skal bære din shop, det andet er blot en alternativ måde at finde produkter på.

2. Dit topfoto af ham manden på trappen siger ikke noget særligt. Og det er synd, for det er netop det billede, der byder kunden velkommen og med det samme skal sige "Yes, det her ser spændende ud". En ide kunne være at lægge et foto op af de sjove net - for de er anderledes og vil appellere til mange.

3. Og endelig vil jeg give ham ovenfor ret - jeg er heller ikke vild med dit design. Farverne signalerer ikke positivt (måske har du tænkt naturfarver aht. økologien?), jeg synes, at det har et "gammelt" udtryk og ikke eksklusivt, som er dit varemærke. Men nu er jeg også meget til hvidt og enkelt og klare farver. Smag er jo en svær en...

God pinse,
Katrine

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 10:04

Hej Katrine Tak igen. Jeg ved at mit design ikke er som det bør være - men med de midler jeg har haft til rådighed, har jeg en ok mavefornemmelse. Men der er ingen tvivl om, at jeg på et tidspunkt kunne tænke mig at give den lidt mere gas...Men det må bare vente lige pt... Min side signalerer troværdighed og seriøsitet - hvilket jo også er vigtige parametre. Varerne trækker på det eksklusive. Hvidt synes jeg bare var for kedeligt. Men der er jo 1000 meninger og det er en smags-sag Smile

Ja mine miljøposer er et hit, tænker lige over det du skriver...

Også god pinse til dig... Og alle jer andre...

Trine

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 00:28

Hej aminoer

I er stadig velkomne med gode idéer, ris og ros til min web-shop.

www.umas.dk

Fanger den ved første øjekast, eller er I ude igen i løbet af 3 sekunder?

Kh Trine

Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Slipangsten.dk Skrevet kl. 17:52

Hej Trine,

Tillykke med din shop!

Jeg har ikke set så meget på det du sælger men mest på de farver du har brugt og udtrykket i designet som sådan.

Umiddelbart virker det en smule rodet fordi det ser ud som om indholdet er hældt ind. Et godt råd er at "kasserne" til produkterne holder kant med hinanden, også foroven og forneden.

Farverne:

Den blå farve du har brugt passer ikke så godt til resten af farverne. Jeg ville nok vælge en beskidt mørkegrå som passer til baggrundstapet og indholdet du ellers har. Og ændre al fontfarve til hvid så det kan læses. Evt. bold.

Den røde kant som går hen over billedet ville jeg vælge en brunlig nuance til.

"Vælg kategori" og "Søg produkt" kan være meget svært at læse fordi det står sort på rødt. Prøv at ændre tekstfarven til en lysere. Hvis du ændre den røde så tjeck lige at den nye tekstfarve ikke forsvinder herpå.

Baggrundstapetet er fint, men den bliver en anelse beskidt sammen med den blå farve. Hellere en klarere hvidlig baggrund.

Et alternativ er at lave siden i blå-grønne nuancer: Behold den blå, erstat den røde med en lys støvet grøn og udskift baggrundstapetet med noget klart og hvidere design.

Jeg håber du kan bruge det til noget. Farverne er jo en smagssag, så det var blot mine tanker du her fik.

Held og lykke med det :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:13

Hej Trine

Et tillykke skal også lyde herfra.

Da jeg er til daglig fungerer som grafiker har jeg selvfølgelig nogle kommentarer omkring designet

Jeg er lidt enig med Grafisken omkring brugen af farverne ikke er helt lækker. jeg ville også foretrække noget koksgrå eller lignende og så lade dine varer levere farverne. 

Jeg er desuden meget enig omkring at det ikke er for godt med kasserne til højre der er i forskellige breder. De skal være lige brede. Der må kunne sættes en fast pixel-bredde på kasserne.

Jeg synes i det hele taget at designet kan strammes op. Det som slår mig først er din top-bar som virker en smule pixeleret og i min mening ikke understøtter din butik 100%. jeg synes du skal have et mere nutidt og lækkert design. på den måde vil sin side også virke endnu mere troværdig. et eksempel på en nutidig netbutik kunne være: http://magasin.dk/Onlineshop

Nogen andet som forstyrrer mit øje er at stregen der er på topbanneret ikke følger resten af hjemmesiden. Altså at hele hjemmesiden ikke er indrammet af stregen.

En sidste ting er din menu. Ligenu består den bare af tekst (links) - jeg tror det vil kunne hjælpe designet hvis hver knap havde en kasse med en lille gradient i. Altså at hver kan menupunkt brugte et baggrundsbillede. Under menuen vil grafikken så skulle afsluttes på en eller anden måde. se f.eks. menuen på http://www.danskvinemballage.dk/

Håber du kan bruge kommentarerne.

Indholdsmæssigt er det en rigtig spændende butik du har dig. og mange ting man kan blive fristet af.

Held og lykke med det hele.

Vh Mark

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 22:59

Hej til jer begge. Tak for de gode råd. Jeg er meget lydhør. Designet er virkelig det, jeg tumler mest med på min side...

Der er ikke så mange muligheder, men mange begrænsninger i at udfolde sig kreativt. Jeg har et standardsystem. Jeg har haft en designer til at lave topbanner og baggrund. På et senere tidspunkt skal jeg have strammet op og have nyt design, det er der ingen tvivl om.

Tak for roserne vedr. produkter - der fornemmer jeg også at have ramt rigtigt. Bæredygtige produkter og unikt design er en god kombination...

Mht til en fast pixel-bredde, så kan jeg ikke finde det på min shop, men det ville kun gøre det bedre - er helt enig Smile Arbejder videre på sagen.

Vedr. menupunkterne så er jeg ikke helt med på hvad du mener - husk på jeg kun har arbejdet som "web-master" i 3 måneder så for meget fagsprog, så er jeg ikke med!! Sorry. Fx gradient?

Tak for responsen - fantastisk forum...

Trine

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)