Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefon filter mod annoncehajer samt telefonsælgere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino`er Undertegnede har oprettet et nyt værktøj som kan bruges til at stoppe annoncehajer og tidskrævende telefonsælgere.www.visam.dk Alt kommunikation foregår skriftligt, men læs mere på siden, og kommentere gerne. Nogen spørgsmål står undertegnede gerne til rådighed her eller på kijo@visam.dk  Hilsen Kim Johansen

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:57

Ideen er egentlig meget sjov, men tror ikke på den.

Hvis man effektivt vil stoppe eller selv vælge sine opkald fra telefonsælgere, så kan man gøre følgende..

1. reklame beskytte sin virksomhed, det begrænser mængden af opkald markant. (Har selv erfaringer med det i flere virksomheder)

2. oprette en email adresse, hvor alle henvendelser skal gå igennem. F.eks. når man ikke har tid til at snakke eller vil se mere på henvendelsen.

3. smæk røret på overfor meget påtrængende sælgere. (om du skal sige vi er medlem af visam eller trykke på afbryder knappen er vist indlysende, hvad der er mindst tidskrævende)

Der vil altid eksistere sælgere, uanset om de ringer eller kommer forbi din adresse. Ofte vil man faktisk opleve, at der også findes meget relevante og gode produkter som man bliver kontaktet omkring.

Nogen vil jo påstå at hvis de skal bruge noget, så skal de nok selv finde det. Men i mine øjne er det lidt for snæversynet... Man er nød til at følge med i udviklingen som virksomhedsejer og om du skal bruge tid på selv at søge eller blive kontaktet af proffesionelle sælgere, der præsentere produktet overfor dig, kommer vist ud på et... Og alle der er voksne nok til at eje en virksomhed, må også være voksne nok til at sige nej til det de ikke skal bruge...

sælgere, købmænd, virksomhedsejere, svindelere og kræmmere vil altid eksitere. uanset hvor mange foranstaltninger man gør...

Så tag tingene som en oplevelse og afbryd samtalen, hvis sælgeren ikke forstår et nej. Det er da nemmere end at skulle smide en sælger ud, som står hos dig på adressen...:-)

Men hatten af for visam, hvis folk vil betale for jeres produkt. Jeg vil dog ikke!

Held og lykke med det

Mvh

Chris Harris 

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:39

Hej Kim Johansen

Meget forklarende video, men desværre nej herfra, da jeg ikke føler, det er sværere at afvise dem, end det er at skulle have en mailboks hos dig, men måske nogle nystartede kan have glæde af det. Jeg ved det ikke.

Men, noget der gør mig "vred", er at man ikke kan komme fra din hjemmeside igen ved at bruge tilbageknappen (og komme nemt tilbage til Amino). Sådan er enkelte - i min øjne - useriøse hjemmesider programmeret. Hvorfor ved jeg ikke, men det føles virkelig påtrængende. Ikke at jeg ikke kan finde ud af at komme VÆK på andre måder, men bare fornemmelsen af, at man prøver at holde mig på hjemmesiden, når jeg vil væk, virker så negativ på mig, at jeg ikke har lyst at besøge siden mere. Så hvis det er en utilsigtet fejl, så få da den rettet.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 10:42

Hej Chris

Du har da ret, man kan gøre mange ting selv og mange af dem vil da også virke effektivt, reklame beskyttelse vil dog måske gøre at man ikke modtager de ” gode” tilbud, og de er måske meget rare at modtage.

Mange har ikke den erfaring med hurtigt at vurdere godt fra skidt i telefonen før det er for sent, se bare de mange der er blevet snydt i forhold til sagen mod Lasse Schou.

Visam er også et værktøj til de mange som ikke har tiden og muligheden til at være opdateret med alt det nye der sker hele tiden samt til dem som bare er træt af at blive afbrudt i deres arbejde af telefonsælgere.

Søge maskine optimering f. eks, der ringer utrolig mange som vil sælge top placering hos Google og de er meget dygtige til at sælge varen, specielt hvis de mærker at vedkommende i den modsatte ende ikke ved meget om hvad de vil sælge, og står man som damefrisør med en kunde i stolen og sælgeren i røret kan den situation være vanskelig.

Derfor sætningen " Vi er medlem af Visam, kan du have en god dag"

Dette giver en enkel, hurtig og positiv afslutning på opkaldet fra telefonsælgere, og man kan igen forsætte sit arbejde.

Man modtager så et link i sin mailboks til henvendelsen på Visam. Henvendelsen kan man så undersøge i fred og ro, har tiden til at gå på nettet eller spørge andre som har forstand på emmet.

Dette vil minimere risikoen for at blive snydt, eller at man køber noget man måske slet ikke har brug for, hvor mange har ikke modtaget en faktura på en annonce, de har fortrudt når regningen kommer, jeg har mange gange.

sælgere, købmænd, virksomhedsejere, svindlere og kræmmere vil altid eksistere. uanset hvor mange foranstaltninger man gør... 

Enig, men hvis vi står sammen på f. eks Visam vil det blive meget svært for svindlere og kræmmer at komme igennem med noget som helst, tror de fleste vil bakke ud allerede når de finder ud af at de skal registrerer sig på Visam med cvr. nummer og alle oplysninger om deres firma, før de får mulighed for at kontakte et medlem af Visam.

Som medlem på Visam kan du også anmelde en henvendelse fra en leverandør til Visam hvis du mener det er svindel / annoncehaj der har henvendt sig.

Visam vil derefter undersøge den pågældende virksomhed på nettet, og ved direkte henvendelse til firmaet. Finder vi på Visam ud af at det er en svindler vil hans adgang til at kontakte medlemmer på Visam blive spærret og samtidigt vil virksomheden blive sat på en observationsliste som medlemmer har adgang til.

Med venlig hilsen

Kim Johansen

kijo@visam.dk

www.visam.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 10:49

Hej Lisbeth

Vil bede programmøren kigge på det problem du omtaler, rigtigt det er meget generende at man ikke kan hoppe tilbage, har ikke været opmærksom på det. 

Med venlig hilsen 

Kim Johansen

kijo@visam.dk

www.visam.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)