Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glem ikke telefonen!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem ikke telefonen!



Hej!



Jeg er stor tilhænger af Google / søgemaskine optimering, pressemeddelelser, konkurrencer etc. og alt muligt andet man kan sætte under emnet "markedsføring" for at få kunder. Det er KANON!!!!!!!!!!!



Men jeg vil blot - som sælger og iværksætter af forskellige IT/web relaterede ting og sager i nogle år - også minde om det helt traditionelle salgsarbejde som man kan udføre via telefonen...



Sælger du f.eks. til BtoB markedet - eller skal du skaffe forhandler aftaler?  - så glem ikke at det er NEMT (hårdt - men nemt.....) at ringe til virksomheder du synes er potentielle kunder!



TAL telefonisk med dine udvalgte potentielle kunder om din ide/ydelse - og skaf et MØDE med dem. Det er ofte meget mere effektivt end så mange andre initiativer... med mindre du altså har IDeeeeeeEEN(!) der kan skaffe masse-omtale via medierne.... og det er vist forbeholdt Thorborg, Spies og Lars Larsen :-)



Jeg har mødt ALT for mange iværksættere der er bange for den traditionelle "telefon-godag-mit-navn-er".... og det gennemsyrer typisk hele deres videre forløb med deres virksomhed. (Læs: De sælger for lidt....)



Jeg kan også selv til tider glemme hvor simpelt det faktisk er. At ringe til nogle kunder... og tilbyde dem et møde om den ydelse jeg tror er god for dem!.... og derefter mødes med dem - og dernæst følge op på mødet og tilpasse et tilbud til dem.



Så fra mig skal der med dette indlæg lyde et stille tip....



HVIS du øjner en virksomhed der muligvis kunne bruge dit produkt / ydelse - så RING personligt til dem.



Fortæl dem kort HVORFOR de bør mødes med dig. Og MØD dem!



Statistikken fra en "gammel sælgerdreng" som mig viser, at en "hæderlig" sælger kan lukke en ordre på hver 3. møde han skaffer, hvis produktet/ydelsen er god. Så hit it! :-)



Der er rigtig mange penge, ideer, visioner der lykkes ved ganske simpelt at løfte knoglen og ringe til folk - og FÅ et møde aftalt - SELVOM man er i online / digital / web-branchen.



Mange hilsener
Jacob Elk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob, jeg kunne ikke være mere enig.


 

Kold canvas (= IRL møde eller ringe til kunderne) har altid været effektiv - men koster tid. Det er derfor mange, navnlig mindre virksomheder forsøger at finde andre måder at skaffe kunder på. Ønskedrømmen for en sælger vil jo altid være, at kunderne kommer strømmende og lægger ordre - uden at sælgeren skal til at "sælge", men blot tage imod ordren.

 

/Jesper

 
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har drevet egen virksomhed siden 1997, men har altid haft svært ved at gå i gang med kold canvas, selvom jeg har været på et hav af salgskurser.


Min største hurdle for at gå i gang er, at jeg har svært ved at få brudt isen - altså vide hvad jeg skal sige og hvem jeg skal tale med, når jeg kontakter virksomhederne. Vores målgruppe er mellemstore virksomheder og her kan man virksomhedsejere og direktører blive irriteret over at blive forstyrret af endnu en telefonsælger.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


 

Jeg er meget enig i det du siger og vil kun tilføje at en god ide kan også være at "lege" lidt med forskellige salgsbreve.

 

Lav f.eks 3 forskellige oplæg hvor du f.eks tilbyder det samme produkt med 3 forskellige salgs oplæg.

 

1)

 

Standard brev som fortæller om produktet

 

2)

 

Brev som tilbyder at man kan prøve produktet gratis i 30 dage

 

3)

 

Brev som tilbyder en rabat hvis man bestiller inden 8 dage.

 

 

Ovenstående er kun et oplæg som kan ændres i forhold til de produkter man har, samt hvilken form for kunder man ønsker at sælge til.

 

Det er VIGTIGT at der bliver opfølgning på alle 3 breve så man kan få en tilbagemelding og herefter lave det brev man vil sende til resten ag sine kunde emner.

 

Mvh

 

Gert Nielsen Fleron


 

 
Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Telefonen er efter min mening også en af de bedste måder man kan skaffe sig salgsmøder på, men jeg kan godt følge dig i at det kan være svært lige at finde ud af hvad man skal sige og at få direktøren for mellemstore og store virksomheder i tale.

 

Først og fremmest gælder det om at finde ud af hvem i virksomheden du skal snakke med for ringer du til en repetionisk og spøger efter direktøren er det ikke sikkert du kommer så langt. Gå på nettet, tjek deres hjemmeside ud og find ud af hvad manden hedder du skal snakke med.

 

Herefter anbefaler jeg at man inden man ringer sender en direct mail enten iform af et salgsbrev eller en email til den person man vil snakke med.

Når man så et par dage efter ringer op kan man ringe direkte til personen og hører om de har modtaget det du har sendt til dem. Det kan være de allerede har kigget det igennem og synes det så interessant ud eller også har de bare smidt det ud. under alle omstændigheder har de allerede kendskab til dig når du ringer og de er derfor mere lydhør overfor hvad du har at sige.

 
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. at sende brev / email ud til en virksomhed, er jeg int. i at høre om det rent faktisk er lovligt, eller virksomheden vil opfatte det som spam, hvilket vil kaste et dårligt lys over ens egen virksomhed.


Har selv tænkt på at udforme en mail, rettet specifikt mod en virksomhed, men vil det være bedre med et gammeldags brev?

 

I så fald, hvad er lovgivningen på dette punkt, og hvilke erfaringer har i?
Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjae... nu arbejder jeg med inbound telefoni (telefonpasning, altså indgående trafik) og er derfor rigtig, rigtig træt af telefontælgere og hvad de ellers kalder sig. Men det er jo ikke derfor jeg lige ville skrive her.
Vi prøvede at lave telemarketing det første halve år efter at vi startede virksomhed. Vi var tre ansatte, der hver ringede til ca. 100 virksomheder om dagen. I kan selv lave matematikken, men pointen er at vi fik meget, meget lidt ud af det.

Jeg er af den opfattelse at der findes sælger-personligheder og kundeservice-personligheder - og man kan ikke være begge dele. Har man selvindsigt nok til at finde ud af at man ikke ejer et udviklet slagsgen, kan det bedre betale sig at købe sig fra det. Bruger man først rigtig meget tid på TM uden de store resultater, vil det også føles kraftigt demotiverende og det er aldrig heldigt, specielt ikke for små, nye virksomheder.

Der findes rigtig, rigtig mange firmaer, der specialiserer sig i outbound telefoni, eller telemarketing. Mit råd er at indhente anbefalinger af dem, inden I går ombord - der er mange, man gør klogest i at holde sig fra.

Se f.eks. www.pb-marketing.com De ved hvad de taler om. :-)

Glade hilsner,

Pouline

CityCallCenter ApS

 

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give mit største samtykke til Pouline''s indlæg - det er DRÆBENDE især for iværksættere, nystartede whatever - der har udviklet et produkt, en service, en ydelse der nu endelig står for at skulle se dagens lys og sælges.


Kendetegnene er at de typisk har en pissegod serivce, et hamrende godt produkt og systemer/logistik i orden til at klare bare at spytte fakturaer afsted, men men men... de går død i hele salgsprocessen. Derfor mit bedste råd til disse personer/virksomheder - Outsource skidtet - og koncentrér Jer om Jeres kernekompetencer - do your best, og lad de rigtige gode gammeldags sælgere af natur klare dit salg.

 

Du kommer til at give en del af din fortjeneste væk = ja! Og hva så??? Du får salg hjem du aldrig ville have set skyggen af ellers...!!
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke lovligt at sende uopfordrede mails ud til potentielle kunder, hvis det sker med henblik på afsætning af en ydelse/vare.

Det står ganske klart i markedsføringslovens §6.
Retspraksis er lige så klar og bakker op omkring lovgivningen, desværre er taksterne for overtrædelser stadigvæk lave, men det kan jo ændre sig efter nogen sager.

Direct mail med almindelig post er helt legalt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Uhhmmm.... nystartet iværksættere....de nemmeste at sælge et produkt til over telefonen. Faktisk overdrevet nemt! især hvis det er annoncer eller reklame for deres virksomhed. De ser jo guld og grønne skove når de hører deres virksomhed bliver eksponeret dér og dér. Uhhmmm...... nystartet iværksættere....

 
Mvh
IK
 
 
 

Blogger & Tekstforfatter

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)