Og de næst letteste at sælge til, er telefonsælgere der ringer for at sælge noget Vend situaition og sælg dem noget istedet |
Glem ikke telefonen!
ha ha
ja næste gang der er en der ringer fra Politiken, SKAL jeg af med min bil denne her gang!
Mvh
IK
|
Blogger & Tekstforfatter
Jeg ville ikke bryde mig om at outsource så vital en del af virksomheden. Det er noget svære at kontrollere om sælgerne er tillidsvækkende og tro mod virksomhedens værdier i deres arbejde, når de sidder et andet sted samt er hyret og ledet af andre.
Alternativet til outsourcering, der ligger temmelig lige for:
Ansæt folk, der besidder de rette kompetencer. Ansæt i første omgang en salgschef og giv vedkommende en nøgleposition i virksomheden med tilpas store incitamenter (bonusordninger og/eller medejerskab eller lignende). Resten giver sig selv.
Spring i med begge ben. |
Det i taler om er det mest problematiske i enhver iværksætters liv man har arbejdet måneder, måske år på at lancere sin business og skal lave kold canvas, og det store ubehag ved den responce man får som måske ligefrem er meget negative ikke forde der er noget galt med produktet men at man er telefon sælger nummer 10 den dag. Jeg vil derfor sige, brug din tid til det du er rigtig god til, og styrk dem, hvis det er muligt find lej, hyr nogle mennesker som er eksperter og rigtig gode til at tale med folk, og sælge, jeg kan af personlig erfaring sige at en god ide er at evt få nogle folk til at arbejde freelance for dig, som har været avis sælgere fra Berlingske Tidende eller Politiken. Personligt kan jeg anbefale Hr Jan Hornum bor i ølstykke slå ham op på www.krak.dk han er den bedste og dygtigste person jeg nogen sinde har set tale i telefon. Jeg høre til den type som flere hopper ind i et fly for at møde en kunde personligt end at tale med vedkomment her er jeg bedst, face 2 face for man kan lige som ikke faxe et hånd tryk og skabe den connection som er vigtigt ved en forhandling, jeg tror mange forretningsfolk vil ha større success ved at fokusere på face2face møder. Der er naturligvis nogle få mennesker som kan det hele til dem vil jeg blot sige tillykke jeg misunder jer. Bottom line kend jeres stærke og svage sider og styrk de stærke outsource de svage til nogen er eksperter og fuld kraft frem |
Hej Jeg må også indskrive mig som værende 100% enig. At ringe rundt bør være rygradden i måske ikke alle, så de fleste virksomheder - især de, der ikke har en front/butik til salg, men sælger ydelser og produkter over internettet eller nationalt og internationalt fremfor regionalt.
Jeg rådgiver en del iværksættere om værdien af netværk og marketing, og også der er telefonsalget og præsentationen af produktet og virksomheden for fremmede altid central for mig. Desværre føler en del iværksættere sig måske lidt "for fin til noget så simpelt som telefonsalg", og det er efter min mening forkert. Jeg foreslår, at man får lavet sig en fornuftig liste, som man kan ringe ud fra, og så har man den liggende i et excel-ark eller noget, og når man så har en halv eller hel time tilovers i arbejdet, så ring rundt! Selvfølgelig kun, hvis du har energien til det, men prøv at finde den. For det giver dig en masse styrke i længden. Du kan både skaffe direkte salg, afsætte dit nyhedsbrev og skabe langsigtet interesse for dit produkt.
Jeg ser mange, der har en god innovativ idé om at lave nogle arrangementer eller samle potentielle kunder, m.v., men som falder til jorden, fordi det simpelthen ikke kommer ud til nok! Sørg derfor for at have en base. Og den nemmeste måde at skabe den på er igennem telefonsalg.
Det er i hvert fald min mening ;-)
med de venligste hilsener
Søren Kristensen
|
|
Dette er et utrolig interessant emne og jeg er helt enige med alle jer, der siger at det er vigtigt at udnytte potentialet i telefonen. For at holde mig selv opdateret, bruger jeg ca. 2 timer om ugen (mindst) på telefonsalg.
Jeg bryder mig ikke om at ringe på den måde, men har gjort det nemt.
Jeg har lavet en dialog-plan.
Mine spørgsmål og forventede svar... den holder jeg mig til indtil en samtale bliver for specifik.
1:
Hvem er den rigtige person for din ydelse
Hvornår træffes han/hun bedst - eller bliv stillet om med det samme
2:
Hvad er din indledning - kort, fokus på dine ydelser og evner og hvorfor det er interessant at snakke med dig
3:
Lad kunden fortælle dig, hvad han/hun har brug for
4:
Hvilke af disse ting kan du så løse for kunden?
5:
Aftal mødet - på dette tidspunkt er det faktisk mest en formsag
Håber det kan hjælpe lidt |
|
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk
Mit første råd eller bud er at salget SKAL gennemføres. Enten håndterer man det selv eller også så outsourcer man. Man må sgu ikke bare lade det ligge. Jeg vil anbefale at man indledningsvis selv forsøger at canvase. Prøv at strukturere dagen eller ugen. Hvis man ikke er morgenmenneske, så lad være med at sætte en målsætning om at ringe til nye kunder fra kl. 08:00 til 10:00. Men sæt gerne en time af hver dag eller beslut at du hver dag vil ringe til mindst 5 nye virksomheder. I første omgang er volumen underordnet - det handler bare om at komme ind i en rytme. Hvis udfordringen med at ringe ud bliver for stor (giver dig søvnløse nætter) så tag konsekvensen og outsource asap inden du brænder sammen på det. Fordelen for de personer der selv har prøvet at ringe ud er at de klædt væsentligt bedre på når de skal outsource og dermed forhandle med et telemarketingbureau. Nu har man selv en indsigt og holdning til opgaven. |