Det er ikke lige mit bord at markedsføre og få tilmeldinger til prisen - min tid til den slags frivilligt arbejde er stærkt begrænset, og jeg bruger den nok bedst der hvor jeg er blevet bedt om at deltage: Som jurymedlem. Men jeg kan da kun give dig ret i, at ansvaret for hvor mange der tilmelder sig ligger hos FDIH. Og det er også meget muligt, at det er nogle af de faktorer, som du nævner, der kunne gøre noget ved det. Men, spørgsmålet er så også, hvor meget mere spændende materiale, der faktisk er derude. Der er helt sikkert nogle - en desværre ikke så mange. Jeg synes desværre, at der er alt for langt imellem de virkelig visonære danske web-projekter - som lykkes. Jeg synes ikke der ville være nogen ide i, at få en hel masse flere halv-dårlige kandidater med - der skal ikke gå X-factor i den, for jeg synes ikke der er brug for at udstille og grine ad de der gør det dårligst. Hvis vi skal noget, skal vi hædre de bedste - som andre måske kan lade sig inspirere af og se op til. |
E-Handelsprisen - interessekonflikt?
Tjekkede 5 af virksomhederne. 2 af dem har eksisteret en DEL længere end et år (en af dem i 27) det ene domæne har også en del år på bagen. En forklaring kan være, at disse virksomheder ikke har VUNDET netop på grund af dette, men så bør de heller ikke have "gratis reklame" fra jer, når de tilsyneladende er blevet diskvalificerede og en anden forklaring er, at ingen har orket at tjekke det, eller at der ganske enkelt bliver set igennem fingre med snyderiet, hvilket heller ikke låner meget kredit til hverken prisuddelingen eller foreningen. Det kan også være, at kriteriet kan gradbøjes, så virksomhedens onlinesatsning skal være etableret i kalenderåret 2007 og ikke hele virksomheden, men så har I nok tabt mange kvalificerede ansøgere på den sproglige fejl. Under alle omstændigheder bør I nok kigge lidt nærmere på, hvad der er foregået. |
Jeg havde ikke set, at du havde svaret (her midt om natten), før jeg skrev det andet indlæg. Det kan sagtens være, at der simpelthen ikke er flere interessante virksomheder tilbage, men nu var det dig selv der sagde at du kendte til nogen, som du mente ville have været bedre (eller ligeså) egnede til at deltage/vinde. Hvis der simpelthen ikke er nok virksomheder derude, der laver nyskabende og revenueskabende ting, jamen så lad os da aflyse lortet et år. Det ville sguda få folks - og virksomhedernes - opmærksomhed, at lave en stor kampagne der siger: "I laver noget lort! Vi gider ikke hylde jer!" og så give virksomhederne nogle gode råd fra udlandet om, hvordan de kan trække Danmark med frem i kapløbet om handel på Internettet. Jeg ville i hvert fald lytte - og grine - og give jer endeløse props for at have Internettets og landets største boller - og for at hjælpe den danske e-handel med at blive bedre i stedet for blot at hylde stilstanden, rulle med øjnene og klappe halvhjertet, når vinderne til alles store overraskelse indtager scenen. |
Man kan godt blive nomineret uden at være medlem af FDIH og uden at man selv tilmelder sig. Jeg blev ringet op nogle måneder forinden og fik den meddelse at jeg var blevet nomineret - må indrømme at jeg sillede mig helt på bagbenene da jeg var sikker på det bare var et smart telefonsælger trick :) men blev dog overbevist om at når FDIH nominerede var det gratis Løb iøvigt med en 3 plads som jeg er ganske tilfreds med
|
Tillykke med 3. pladsen. Ved nærmere eftersyn, kan jeg se, at en af de virksomheder jeg pointerede er en del ældre, end det magiske 1 år i nystarterkategorien (som du opstillede i), faktisk fik Sølv i den kategori - så diskvalificerede blev de vist ikke ligefrem. Men derudover er det da interessant at vide, at FDIH tilsyneladende inviterer virksomheder med vinderpotentiale med i konkurrencen, ganske gratis og at det så er "the suckers", der tilmelder sig, uden de store chancer for at vinde, der betaler gildet. Så forstår jeg i øvrigt overhovedet ikke beklagelserne over feltet af virksomheder. |
2. pladsen gik til ByggeCity.dk i nystarterkategorien og de er lanceret i 2007, så de er altså blevet lanceret indenfor det seneste år. |
|
Pulitzer-vinderne lige blevet annonceret - og i kategorien "Editorial Writing", har juryen besluttet at de nominerede ikke levede op til standarderne, så resultatet blev, at der ikke blev uddelt en pris i den kategori. Fuck yeah. Sådan skal det da gøres. Safari vil ikke lade mig lave links på Amino, så url'en er her: http://www.pulitzer.org/year/2008/editorial-writing/ |
Den bliver vel ikke ligefrem tiet ihjel. Nu har vi jo bare debatteret, og så er det ikke sikkert, vi har mere at sige. Det vil nok ikke du, at E-handelsprisen ikke kårer en vinder, når nu firmaerne betaler for at deltage. Så ville jeg i hvert fald forlange pengene retur. Men en fortjent vinder (efter min mening) kunne have været Esprit. Gratis levering ved små køb og medfølgende returseddel, så det også er gratis at returnere. Og en masse nye varer og gode tilbud hver eneste dag. De har dog samme fejl som alle andre tøjbutikker, jeg har været inde på: man kan ikke vælge at få vist tøj i bestemte størrelser. Det kunne f.eks. være smart at kunne vælge at få vist bukser i den størrelse, som man kan passe. Og dataene har de jo allerede. |
Hvad betyder denne sætning ? |