Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ASP til APS dot.net

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et super cms/cmr system liggende som er programmeret i ASP. Kan det i mangel af bedre ord) omkonverteres til ASP dot.net ? Hvis det kan hvad skal jeg regne med af timeforbrug til en programmør til en sådan opgave. Er naturligvis klar over at det udelukkende kan blive et skud, da I ikke kender programmet.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:27

ASP og ASP.NET er to meget forskellige ting på næsten ale punkter - bortset fra de 3 bogstaver ASP

Så grundlæggende set skal det meste skrives helt om, men det er en kæmpe hjælp at du har en fungerende ASP version. Faktisk er det ikke så ualmindeligt at der "prototypes" i ASP/HTML ved større produktioner, hvorefter der kodes om til .NET bagefter af de tungere udviklere.

Det er fuldkommen umuligt at sige hvad en omskrivningsopgave koster. Alle der har prøvet den slags vil afholde sig fra at give estimater uden at kigge meget nøje på det. Jeg husker selv hvordan et webbureu jeg tidligere arbejdede for alvorligt fejlvurderede hvor lang tid det ville tage "lige" at skrive et CMS system om fra at bruge MS SQL til Oracle. Det blev estimeret til 1-2 uger/1 mand. Det endte med at tage over 3 måneder for to fulde mand! Dem skal man ikke lave for mange af, hvis man vil have butikken til at løbe rundt :)

Så, jeg vil anbefale dig at du kontakter nogle .NET udviklere og får dem til at se lidt mere detaljeret på opgaven, og ud fra det giver dig en pris der holder for både dem og dig.
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:34

Hej Claes,

Jeg er helt enig med Mikkel deMib. Det positive er dog, at hvis dit ASP CMS er gennemtænkt godt, kan du spare noget analyse arbejde i forbindelse med konverteringen til ASP.NET. Desuden er det altid rart at udvikle efter en godt gennemarbejdet prototype (dit eksisterende system). At komme med et timeantal er farligt, men det er i hvert fald ikke noget der kan gøre hen over natten.
Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:25
Og er der overhovedet grund til at konvertere?!

men ellers kan jeg godt give dig et groft gæstimat, opdelt i aktiviteter og eventuelt faldgrupper. Det er ikke langt fra det jeg laver til hverdag, at gætte it projekters deadlines...
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:23

Lige en lillesidebemærkning...

ASP (Classic) er et programmeringssprog, hvor ASP.NET mere kan betegnes som en metode. I .NET findes ASP programmeringssproget slet ikke - der programmerer man istedet i eks. C# eller Visual Basic. Så selvom navnet ASP.NET kan virke beslægtet med ASP, så har det reelt ikke meget med hinanden at gøre.

mvh Carsten
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 08:27

Tak for alle de fine svar.

Nej det er et godt spørgsmål om det kan betale sig at konvertere. Mit problem er at jeg er marketing/uværksætterdreng og ikke har kendskab til forskellen. Har bare ladet mig fortælle at .net er det nye og asp er forældet. Sååå jeg tænkte at man måske kunne opdatere det man havde. Er sgu lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre her..!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:33

Jeg synes ikke at du skal bruge meget tid, og mange penge, på at lave en ny .NET version bare fordi .NET er "det nye smarte". Kan dine kunder se forskel, nej sikkert ikke. Hvis dit nuværende CMS fungerer fint, er der ingen grundt til at lave det om.

Men hvis/når du skal udvikle en ny version, så kig på .NET, og se på hvad det kan gøre bedre/anderledes. Personligt er jeg ret vild med C# fordi det for mig virker mere som et "rigtigt" programmeringssprog (jeg er gammel C/C++ programmør).

mvh Carsten
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 08:37
Dato: 3/17/2006 8:26:41 AM Forfatter: Claes N.

Nej det er et godt spørgsmål om det kan betale sig at konvertere. Mit problem er at jeg er marketing/uværksætterdreng og ikke har kendskab til forskellen. Har bare ladet mig fortælle at .net er det nye og asp er forældet. Sååå jeg tænkte at man måske kunne opdatere det man havde. Er sgu lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre her..!

Min holdning:
  • Hvis produktet virker, som det skal.
  • Hvis du ikke har noget problem med at skaffe asp-udviklere
  • Hvis du ikke har nogle kunder der efterspørger asp.net funktionalitet
  • Hvis du ikke forventer at kunne hente mere indtjening ved at markedsfører det som .net
Så lad det være som det er...

Hvis du selv hoster det, er det måske heller ikke så vigtigt for kunden hvad det er skrevet i.
Men hvis du skal ud og sælge det som en løsning kunden selv hoster, er der god ide at få det skrevet om til nogle .net-dll'er

Alt om både i Danmark

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 08:39

Og lige en sidenote:

ASP & ASP.NET kan godt kører på samme website.
Så du kan godt nøjes med at konvertere nogle enkelt moduler af gangen.
Der kan så være nogle andre problemerstillinger ifbm. sessions osv.

Alt om både i Danmark

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 09:02

I øjeblikket kører det slet ikke!!

Det er noget jeg har liggende fra et tidligere firma jeg var en del af. Vi fik det programmeret fra bunden specielt til os. I øjeblikket ligger det i en zip fil på min HD. (Det kørte på en SQL-server). Jeg ser en masse potentiale i det, da det har en del unikke features, så jeg vil naturligvis gerne bringe det i spil igen. Har jeg ret i, at hvis det skal ''genbruges'', så skal man:

1. have en SQL server at smide det op på.
2. have et website tilknyttet for at teste det??

Herudover vil der (vel) sandsynligvis være en del tilretninger / omprogrammering til det. Og hvordan fungerer det i praksis. Laver amn frontenden til backenden eller omvendt??

Jeg er jo en newbie på dette område - som I kan høre!
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)