Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ASP til APS dot.net

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/17/2006 9:01:45 AM Forfatter: Claes N.

I øjeblikket kører det slet ikke!!

Det er noget jeg har liggende fra et tidligere firma jeg var en del af. Vi fik det programmeret fra bunden specielt til os. I øjeblikket ligger det i en zip fil på min HD. (Det kørte på en SQL-server). Jeg ser en masse potentiale i det, da det har en del unikke features, så jeg vil naturligvis gerne bringe det i spil igen. Har jeg ret i, at hvis det skal 'genbruges', så skal man:
1. have en SQL server at smide det op på.
2. have et website tilknyttet for at teste det??
Herudover vil der (vel) sandsynligvis være en del tilretninger / omprogrammering til det. Og hvordan fungerer det i praksis. Laver amn frontenden til backenden eller omvendt??

Hvis det tidligere har kørt på en SQL-server, kan du sikkert teste det nemmest på en SQL-server.
Hvis det er programmeret til det, kan man muligvis skifte databasen-produktet ud med et andet. Men det er et rent gæt.

Selvom det er skrevet til en MSSQL, kan man faktisk komme ret billigt igang med at teste det:
Windows 2003 WebEdition OEM (ca. kr. 2500,-), MSDE (MSSQL Develeoper Edition) Gratis mener jeg. + en maskine.  så er man "alive & kicking".

Vedr. frontend til backend og omvendt...
Det kan man jo gøre som man vil. Men oftest hænger de 2 ting sammen på en måde, så det vil være hensigtmæssigt at opdele det i moduler, og laver begge ting til et modul, for derefter at "release" det, og starte på et nyt.
På den måde kan man hurtigt på moduler i drift og være sikker på at det hele ikke driller når man skal sætte alle "modulerne" sammen til sidst.
Start med de moduler, der giver dine kunder mest værdi.
Det lyder som om, at du skal have en udvikler til at sætte det op, og gennemgå det for dig, for derefter i fællesskab at snakke hvilke ændringer og muligheder der skal til for at kunne sælge det.

Alt om både i Danmark

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 09:34

Hej Bjarne,

Tak for det fine svar. Så kunne denne udvikler jo samtidigt lave det om til asp.net, hvis det kan betale sig naturlivis. Det vil vel også alt-andet-lige give en højere værdi, ved et eventuet salg!?

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:55
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Dato: 3/17/2006 9:01:45 AM
Forfatter: Claes N.

I øjeblikket kører det slet ikke!!

Det er noget jeg har liggende fra et tidligere firma jeg var en del af. Vi fik det programmeret fra bunden specielt til os. I øjeblikket ligger det i en zip fil på min HD. (Det kørte på en SQL-server). Jeg ser en masse potentiale i det, da det har en del unikke features, så jeg vil naturligvis gerne bringe det i spil igen. Har jeg ret i, at hvis det skal ''genbruges'', så skal man:

1. have en SQL server at smide det op på.

2. have et website tilknyttet for at teste det??

Herudover vil der (vel) sandsynligvis være en del tilretninger / omprogrammering til det. Og hvordan fungerer det i praksis. Laver amn frontenden til backenden eller omvendt??

Jeg er jo en newbie på dette område - som I kan høre!

ASP er "bare" et scriptsprog på linie med PHP.
Webserveren som for ASP''s vedkomne skal være en Microsoft Internet Information Server (IIS) sørger for at afvikle ASP koden i forbindelse med at HTML siden genereres og sendes til browseren. ASP er et integreret modul i IIS og følger altså med når man installere webserveren.

ASP.NET kræver også en IIS webserver men kræver at man registrerer .NET frameworket i IIS. Med ASP.NET taler man om en egentlig web appplikation, hvor selve koden ligger i pre-kompileret form, og websiderne på serveren referere i starten af filen til at de hører sammen med kode i web applikationen.

ASP og ASP.NET er to helt vidt forskellige måder at lave web applikationer på, men man kan sagtens køre ASP websider sammen med ASP.NET sider, så der er i dit tilfælde ingen umiddelbar grund til at konvertere en velfungerende færdig applikation fra ASP til ASP.NET. Det er for mig at se en meget dyr og helt unødvendig omkostning.

Vedrørende dit CMS/CMR system

Du har dog et et andet og mere alvorligt problem nemlig at du har applikation i en ikke kørende form, og skal have installeret og opsat applikationen.

I dit tilfælde skal du have følgende installeret:

* Windows Server 2003 (enten som web edition eller small business server)
* Internet Information Server v5+
* MS SQL Server 2000 SP3+

Det kræver dog at du er i besiddelse af følgende:

* Alle filer og evt. 3.parts componenter der har været brugt til at køre applikationer.

* En detached sql database (med data) eller en backup af databasen (inkl. transaktionsfiler) eller en samling af sql scripts der kan danne alle tabeller i databasen hvorefter den så skal sættes op.

Hvis du har alt dette og gerne lidt dokumentation :) så skulle der vaære en smal sag at sætte det op.

Som ovennævnte gerne skulle indikere er der noget jeg har prøvet før, så du er velkommen til at kontakte mig for yderlige info og eventuelt et bud på opgavens omfang

mvh
Flemmnig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 16:35

ASP og ASP.NET er to helt vidt forskellige måder at lave web applikationer på, men man kan sagtens køre ASP websider sammen med ASP.NET sider, så der er i dit tilfælde ingen umiddelbar grund til at konvertere en velfungerende færdig applikation fra ASP til ASP.NET. Det er for mig at se en meget dyr og helt unødvendig omkostning.

Hej Flemming,
Tak for dit, og alle de andre, fyldestgørende indlæg, som jeg tror jeg forstod det meste af.
Det har sat en del tanker i gang hos mig.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 16:48

Dato: 3/22/2006 3:54:16 PM Forfatter: Flemming

I dit tilfælde skal du have følgende installeret: * Windows Server 2003  (enten som web edition eller small business server) * Internet Information Server v5+ * MS SQL Server 2000 SP3+ Det kræver dog at du er i besiddelse af følgende: * Alle filer og evt. 3.parts componenter der har været brugt til at køre applikationer. * En detached sql database (med data) eller en backup af databasen (inkl. transaktionsfiler) 

Hej Claes

Inden du nu farer ud og investerer i ovenstående, skal du have klarlagt om det er en Microsoft SQL-server det har kørt/skal kører på.
Det ville være træls at gå ud brænde en formue af på et dyrt database-produkt, hvis det viser at cms-systemet slet ikke duer/kan sælges, eller er skrevet til et helt andet databaseprodukt.

Hvis det ender med at være en Microsoft SQL Server du skal have, vil jeg dog anbefale at du køber en MS SQL Server 2005 istedet.

Overvej evt. også om du måske skal have det lagt på et webhotel, med de fordele/ulemper det nu giver.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:34

Der ser ikke ud til at være så mange konverterings produkter til at omkode klassisk ASP til ASP.NET. Og som dotNet programmør vil jeg da også anbefale dig at beholde det i ASP hvis det køre tilfredsstillende.

Men jeg fandt dog et godt link: http://www.netcoole.com/asp2aspx.htm

Men lur mig om man ikke lige skal have en skarp programmør til at køre programmet og gennemkigge koden efter konvetering. Desuden kan et klassiskt ASP website være opbygget på mange forskellige måde, både hensigtsmæssigt og uhensigtsmæssigt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:32
Jeg tror ikke at det er fornuftigt at bruge et værktøj til et konvertere et ASP.OLD projekt til et ASP.NET. Som du siger, så kan der være nogle særheder (kender det fra mine egne projekter) til at konverteringsværktøjet ikke kan følge med.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:36
Dato: 07-11-2006 00:31:58
Forfatter: Niels Henriksen - Netopcom
Jeg tror ikke at det er fornuftigt at bruge et værktøj til et konvertere et ASP.OLD projekt til et ASP.NET.

Jo, det program findes skam. Det er hulans dyrt, har månedslicens som er meget varierende, får virus et par gange om året, og virker oftest bedre om onsdagen end om mandagen.. Det kaldes "En Programmør"

Licens kan købes mange steder.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:57
He... er selv en af slagsen... Overvejer at tage springet fra asp.old til asp.net

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)