Dato: 3/17/2006 9:01:45 AM Forfatter: Claes N.
I øjeblikket kører det slet ikke!! Det er noget jeg har liggende fra et tidligere firma jeg var en del af. Vi fik det programmeret fra bunden specielt til os. I øjeblikket ligger det i en zip fil på min HD. (Det kørte på en SQL-server). Jeg ser en masse potentiale i det, da det har en del unikke features, så jeg vil naturligvis gerne bringe det i spil igen. Har jeg ret i, at hvis det skal 'genbruges', så skal man:
1. have en SQL server at smide det op på.
2. have et website tilknyttet for at teste det??
Herudover vil der (vel) sandsynligvis være en del tilretninger / omprogrammering til det. Og hvordan fungerer det i praksis. Laver amn frontenden til backenden eller omvendt??
Hvis det tidligere har kørt på en SQL-server, kan du sikkert teste det nemmest på en SQL-server.
Hvis det er programmeret til det, kan man muligvis skifte databasen-produktet ud med et andet. Men det er et rent gæt.
Selvom det er skrevet til en MSSQL, kan man faktisk komme ret billigt igang med at teste det:
Windows 2003 WebEdition OEM (ca. kr. 2500,-), MSDE (MSSQL Develeoper Edition) Gratis mener jeg. + en maskine. så er man "alive & kicking".
Vedr. frontend til backend og omvendt...
Det kan man jo gøre som man vil. Men oftest hænger de 2 ting sammen på en måde, så det vil være hensigtmæssigt at opdele det i moduler, og laver begge ting til et modul, for derefter at "release" det, og starte på et nyt.
På den måde kan man hurtigt på moduler i drift og være sikker på at det hele ikke driller når man skal sætte alle "modulerne" sammen til sidst.
Start med de moduler, der giver dine kunder mest værdi.
Det lyder som om, at du skal have en udvikler til at sætte det op, og gennemgå det for dig, for derefter i fællesskab at snakke hvilke ændringer og muligheder der skal til for at kunne sælge det.
|
Hej Bjarne,
Tak for det fine svar. Så kunne denne udvikler jo samtidigt lave det om til asp.net, hvis det kan betale sig naturlivis. Det vil vel også alt-andet-lige give en højere værdi, ved et eventuet salg!?