Goddag Amino''er Jeg har et problem, et stort problem. Det ligger sådan at jeg i går sagde op fra mit arbejde, dels fordi jeg blev 18 og dels fordi chefen er ligeglad / overser de lovovertrædelser som sker på arbejdspladsen. Vi har flere gange fået skæld ud over at der blev gjort opmærksom på lovovertrædelsen, hvorefter vi blev truet med fyring!
En vigtig information for resten er at : Arbejdspladsen er et køkken.
Desuden, da mine kollegaer alle er under 18, må de ikke (så vidt jeg mener) stå alene med et ansvar om at styre firmaet (Det vil sige at chefen køre efter private ting, og overlader ALT til den vagthavende ungarbejder, som får det meste er 16 år gammel!) - Dertil vil jeg gerne om nogen kan finde den lovgivning til mig, der fortæller at ingen under 18 må stå alene i nogen form for firma/arbejdsplads uden voksen tilsyn.
Jeg vil samtidig også spørge til om man som ungarbejder (stadig under 18 år) gerne må arbejde med industrimaskiner, dvs. skæremaskiner, store industristegepander, friture til pommes frites og lign.
Nu er det som sagt et køkken jeg arbejdede i, og jeg ville mene at alle som skal arbejde med madvare og lign. skal have et hygiejnebevis - Er der lov om det? - Hvis der er, hvordan er den da?
Til sidst vil jeg spørge om hvor rent der skal være i et køkken, jeg vedlægger et billede når jeg har fundet ud af hvordan jeg gør det. Dette er en bedømmelsessag vil jeg naturligvis mene, men på billedet vil jeg mene dette taler for sig selv, og dermed er en lovovertrædselse. - Hvad kan man gøre når man har disse beviser? - Chefen er ligeglad, selv når han er konfronteret med det!
Lige en enkelt mere: Må en chef-person godt nedgøre og svine / fortælle de mest nedladende meninger om sine arbejdere?
Jeg har brug for henvisninger til lovgivning hvis dette er muligt, da jeg vil gå i gang med at skrive et fattet brev til ledelsen, da det er under AL kritik på den måde dette køres.
Hvis I vil have/mangler informationer - Skriv endelig tilbage. Jeg har VIRKELIG brug for hjælp og det samme har mine gamle kollegaer! |
Tag fat i HK med det samme!!
De vil gerne hjælpe dig/jer også selvom I ikke er medlemmer... De har utrolig meget fokus unges vilkår på arbejdspladsen!
Pøj pøj med det...
/Brian