Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny aftale om pligt til revisorbrug for risikobrancher og stor balance

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47205
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om krav om brug af revisor til 11 risikobrancher med omsætning mellem 5 mio og nuværende grænse for revisorkrav  - 8 mio, samt for selskaber med balance over 50 mio, da disse tiltrækker investorer og det derfor anses for fornuftigt med krav om brug af revisor ved regnskabet

De 11 brancher er

Vejgodstransport
Flytteforretninger
Restauranter 
Pizzeriaer, grillbarer, isbarer mv. 
Event catering 
Anden restaurationsvirksomhed 
Caféer, værtshuse, diskoteker mv. 
Databehandling, webhosting og lignende serviceydelser 
Webportaler 
Engroshandel med personbiler, varebiler og minibusser 
Detailhandel med personbiler, varebiler og minibusser

Det hele er gennemgået mere her https://johnhannover.blogspot.com/2021/06/ny-aftaler-om-revisorpligt-for.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 21:17

Cookie - John Hannover:
Der er tale om krav om brug af revisor til 11 risikobrancher med omsætning mellem 5 mio og nuværende grænse for revisorkrav  - 8 mio, samt for selskaber med balance over 50 mio, da disse tiltrækker investorer og det derfor anses for fornuftigt med krav om brug af revisor ved regnskabet

Det er jo ikke nok, John.

Der er flere håndværkerfirmaer, der afregner moms, A-skat osv som SKAT trækker igennem vridemaskinen. Der er selskaber (ApS), der afregner moms, selvom der er tab på debitorer og der egentlig skulle være negativ moms. Men de tør ikke. De vil hellere indbetale end skal have udbetalt. For systemet gør, at skattecenteret i Fredensborg "ikke" modtager bilag, kontoudtog osv. selvom det er fremsendt til e-mailadressen, der er er anført i skrivelsen fra SKAT.

Og "raadgiver@skat.dk" virker heller ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47205
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:

Det er jo ikke nok, John.

Der er flere håndværkerfirmaer, der afregner moms, A-skat osv som SKAT trækker igennem vridemaskinen. Der er selskaber (ApS), der afregner moms, selvom der er tab på debitorer og der egentlig skulle være negativ moms. Men de tør ikke. De vil hellere indbetale end skal have udbetalt. For systemet gør, at skattecenteret i Fredensborg "ikke" modtager bilag, kontoudtog osv. selvom det er fremsendt til e-mailadressen, der er er anført i skrivelsen fra SKAT.

Og "raadgiver@skat.dk" virker heller ikke.

Det var sort snak i forhold til den konkrete lov - Det har intet med noget af det du med din galde beskriver - Du har jo altid (og dit netværk) utroligt med problemer med skat, moms, banker der ikke vil dig og når en udenlandsk så vil dig, så overfører de ikke det dine dine kunder påstår er overførst, e-boks du ikke modtager i, kuratorer der kører dig rundt på røv og albuer gang på gang, påstande mod påstande osv

Der er sikkert en del med problemer, men du må være nr 1 i de tråde jeg har fulgt dig i Stick out tongue- Jeg har stort netværk af selvstændige også, og ikke EN oplever alle de skrækkelige ting du udsættes for - og det er mildest talt ikke vildt relevant svar på det konkrete - med mindre du mener der skal kræves revisor af alle for at de kan få lidt lettere gang hos skat, men det mener jeg ikke skal kræves

god aften alligevel

vh John Hannover

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 11:05

Cookie - John Hannover:
Det har intet med noget af det du med din galde beskriver

Det nu ikke galde, det var bare for at gå længere ned i substansen.

Cookie - John Hannover:
Du har jo altid (og dit netværk) utroligt med problemer med skat, moms,

Forkert. Jeg har ikke problemer med SKAT, moms. Men i det netværk, som vi er 20 der har starter, er der nogen der har. Når vi mødes, så er jeg den eneste der har en bærbar. Så kan der spørger her på Amino, mens vi har møde.

Cookie - John Hannover:
banker der ikke vil dig og når en udenlandsk så vil dig, så overfører de ikke det dine dine kunder påstår er overførst

Efter at TW kom til, så virker det!

Cookie - John Hannover:
kuratorer der kører dig rundt på røv og albuer gang på gang, påstande mod påstande osv

Den ved jeg ikke hvor kommer fra. Er det landmanden, der er med i netværket, jeg har spurgt for?

Cookie - John Hannover:
Jeg har stort netværk af selvstændige også, og ikke EN oplever alle de skrækkelige ting du udsættes for - og det er mildest talt ikke vildt relevant svar på det konkrete

Det kan vi, os 11 der er samlet nu, kun glæde os over. Det er så kun de få, der udsættes for disse oplevelser.

Cookie - John Hannover:
med mindre du mener der skal kræves revisor af alle for at de kan få lidt lettere gang hos skat, men det mener jeg ikke skal kræves

Det mener jeg ikke. Jeg mener, at når en revisor har været indover mht. tab på debitorer, hvor der så er momsfradrag og dokumentationen er fremsendt (Udskrift fra Fogedretten), så accepterer SKAT det ikke. Eller der bliver sagt, at dokumentationen ikke er modtaget, selvom den er fremsendt til den email, der er anført i skrivelserne. OG fra hestens egen mule har jeg fået at vide, at der ligger 500 - 600 lignende sager i "skyen", som ikke er modtaget. Derfor sagde medarbejderen, at "det er en god ide at anmode om en 5-cifret krypteringskode, så er afsender sikker på at posten kommer frem. På raadgiver@skat.dk kan ikke alle filtyper åbnes af modtager.

Jeg ved ikke, hvor det med galden kommer fra. Jeg har kun ytret min mening. Jeg har da set flere, der ytrer sig på helt andre måder. Men jeg skal da nok klappe i, hvis det ønskes.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)